המערכת המבוססת על פלטפורמת סיילספורס, משרתת את משרד החקלאות לניהול הפניות בימי החירום, מענה לחקלאים, ריכוז המידע והצגתו למקבלי החלטות בחמ"ל המשרד הפועל 24/7.

מימין - דניאל אלימלך (קרדיט תמונה סם יעקובסון) ואמיר זיו (תמונה - יח"צ)

משרד החקלאות עומד מאז ה- 7 באוקטובר בפני אתגר עצום, שכן חקלאים רבים הממוקמים באזורי העימות בצפון ובדרום עזבו את משקיהם כחלק מתכנית הפינוי, וכן נרשם מחסור בעובדים כתוצאה מגיוס המילואים הנרחב. מצב זה של מחסור בידיים עובדות ותוצרת חקלאית שמושלכת לפח, עלול להוביל לפגיעה עצומה במשק ובביטחון הכלכלי והתזונתי של מדינת ישראל, במיוחד במצב מלחמה.

משרד החקלאות נדרש לפתרון מהיר ויעיל לתיעוד, טיפול ומעקב בפניות החקלאים. חברת מטריקס נבחרה על ידי צוות אגף הטכנולוגיה של משרד החקלאות להקים במהירות מערכת CRM שתאפשר להתמודד עם המידע הרב שמצטבר בפניות חקלאים, מתנדבים וגורמים נוספים. בעקבות הפניה ריכזו במטריקס צוות שנרתם למשימה וביחד עם מומחי הטכנולוגיה של משרד החקלאות ביצעו עבודת אסטרטגיה ואפיון של הצרכים ומטרות המערכת, בחירת הפתרון ויישומו. לצורך יישום הפרויקט נבחרה פלטפורמת ה- CRM של סיילספורס  (Salesforce),  המכילה מספר רב של יכולות תחת מעטפת אחת. גרסה ראשונה של המערכת עלתה לאוויר והייתה תפעולית תוך 48 שעות מתחילת הפעילות.

המערכת שפותחה ע"ג פלטפורמת סיילספורס מאפשרת למשרד החקלאות לייצר רשימה מקיפה של כל חקלאי ישראל, תוך זיהוי ועיבוד הנתונים של החקלאים שנמצאים בקווי העימות. היא מאפשרת לרכז את כלל הפניות שמגיעות בערוצים שונים כמו מיילים, פניות באתר ושיחות טלפון יזומות של טלפני המשרד למערכת מרוכזת אחת. המערכת מאפשרת לא רק לרכז נתונים אודות הפניות השונות, אלא גם לקבל עליהם תובנות באמצעות רכיב BI, תוך שמירה על אבטחת נתונים ברמה גבוהה. 

בעקבות יישום הפלטפורמה יכולים כיום נציגי משרד החקלאות ליצור קשר יזום עם החקלאים ולשמוע מהם ישירות על צרכיהם השונים, זאת כאמור לצד הפניות שהגיעו באופן ישיר מהחקלאים בערוצים המקבילים. פניות אלו מוצגות באופן ברור בלוח מחוונים (Dashboard) מבוסס POWER BI של חמ"ל משרד החקלאות ומסייעות למקבלי ההחלטות לבצע מעקב אחרי כל פניה וטיפול בה. לדוגמא המערכת מסווגת פניות של חקלאים הזקוקים למתנדבים לצורך קטיף פירות וירקות, ומאפשרת לעשות חיבורים לפניות של אזרחים המבקשים לתרום מזמנם לטובת השמירה על המשק. 

על פי נתוני משרד החקלאות עד כה ריכזה המערכת כ- 15אלף רשומות של חקלאים ברחבי הארץ, איתם שומר המשרד על קשר רציף בימים אלו. מאז עלייתה של המערכת לאוויר לפני מספר שבועות טופלו מעל 1500 פניות.

אמיר זיו, סמנכ"ל בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של משרד החקלאות: "אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בראשותי נדרש לפתח כלים במהירות שיא אשר יתמכו ויתנו מענה לצרכי המשרד בחירום בהיבטים רבים. מערכת ה- CRM שהוקמה ע"י אנשי המשרד בהובלה של מנהלת הפרויקטים הראשית מיכל ברק בשיתוף פעולה עם מומחי מטריקס, כאמור בזמן שיא, תסייע למומחי המשרד לקצר את זמני התגובה ולהתמקד בעבודה החשובה שלהם לשמירה על עצמאותה התזונתית והכלכלית של ישראל בחירום וגם בעתיד."

דניאל אלימלך, מנהל פעילות סיילספורס במטריקס: ברגע שקיבלנו את הפניה ממשרד החקלאות הבנו כי מדובר באתגר בעל חשיבות לאומית שדורש תכנון מדויק ויישום מהיר על מנת לעמוד בלחץ הפניות הרב של חקלאים למשרד החקלאות. הפעלנו את מיטב המומחים שלנו כדי להבין כיצד אנחנו מגייסים את הכלים הנכונים והטובים ביותר עבור הצרכים של המשרד בעיתות חירום אלו, תוך שימת דגש ורגישות למתן שירות מיטבי לחקלאים. מאז כניסתה של פלטפורמת Salesforce לשוק הפתרונות למערכות CRM, הבשורה שהפלטפורמה הביאה עימה הייתה מאוד ברורה, הקמת אפליקציות עסקיות בזמן קצר, דבר המתאפשר באמצעות שימוש ברכיבים מן הקופסא הקיימים בפלטפורמה. אני סבור שהצלחת הקמת חמ"ל בחירום של משרד החקלאות תוך 48 שעות תביא לשינוי גישה גם במשרדי הממשלה במתן פתרונות מתוך הקופסא וצמצום משמעותי בלוחות הזמנים בפרויקטים הן בחירום והן בשגרה שתבוא עלינו במהרה."

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG