Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שישי, דצמבר 5
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית ולפעמים החגיגה נגמרת – נטפליקס עושה סטופ
    חדשות

    ולפעמים החגיגה נגמרת – נטפליקס עושה סטופ

    אביעד כהןBy אביעד כהן29 במאי 2023Updated:31 במאי 2023אין תגובות3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    ביטול שיתוף הסיסמאות של נטפליקס מביא סוף לחגיגה עבור חובבי הסטרימינג. החברה שלדעתי חתומה על הצלחת פלטפורמות הסטרימינג אומרת ללקוחות שלה במילם פשוטות- נראה שהגיע הזמן לדבר על מערכת היחסים בינינו. יש כאלו שרואים בהפסקת שיתוף המנוי כבגידה במה שהיה נהוג עד לרמת ניתוק מהשירות, יש כאלו שמבינים ומצמצמים ויש כאלו שפשוט הוסיפו את החלק היחסי. האם המהלך הזה פירושו שהחגיגה נגמרת? האם נטפליקס באמת היו ראשונים והאם אחרות תלכנה בעקבותיה? 

    freepik premium

    במה מדובר?

    נטפליקס הודיעה לאחרונה כי שינתה את יכולת שיתוף הסיסמא ומעתה מנויים רשאיים לשתפה אך ורק עם בני הבית ככמות היוזרים במנוי. זאת אומרת ששכנים וחברים שחלקו את המנוי יצטרכו לשלם עוד כ-17 שקלים כל חודש, למעשה החלק היחסי שלהם בנוסף לעלות המנוי עצמו. נטפליקס מסבירים באתרם בדיוק איך זה עובד. 

    למה זה חשוב ולמי ?

    הבשורה פוגשת אותנו במצב כלכלי מאתגר, לא רק בישראל אלא גם בעולם. שיתוף המנוי איפשר לאנשים לצרוך מספר שירותי סטרימינג ולחלוק את עלותם, שינוי החוקים שהביאה נטפליקס מביא למעשה לעלות נוספת שלא 'יושבת טוב' אצל חלק מהאוכלוסיה. המשמעות בפועל היא כי מי שירצה להמשיך לצרוך שירותי סטרימינג ייאלץ לשלם עליהם יותר או עבור חלקנו – לשלם עליהם מעכשיו. ההשפעה האפשרית יכולה להיות התנתקות מנויים ומעבר לשירותים אחרים, עבור נטפליקס תיתכן נטישה בהתחלה, אולם אם הובילו מהלך כזה ככל הנראה האמונה היא כי בסופו של דבר שורת הרווח תגדל ולא תצטמצם בטווח הארוך. החשש מצד צרכני הסטרימינג הוא כי חברות נוספות יצטרפו למהלך ויאכפו גם הן שיתוף מנויים. ניתן לשער כי אותן חברות ממתינות כעת לבחון את תגובות השוק ומשם יקבלו החלטה האם להצטרף או לשנות את תמחור המנויים.

     
    freepik premium

    חשיבה מחודשת מחייבת המציאות

    לדעתי זה היה צריך להגיע מתישהו. משמעות אספקת שירותי סטרימינג מתבטאת בעלויות תפעול לא קטנות, עבור כל מנוי שמצטרף חייבים לדאוג לשירות רציף, תמיכה, פיתוחי פיצ'רים נוספים, אבטחת מידע ועוד. ברגע שאותו מנוי משותף עם לקוחות פוטנציאלים אחרים המשמעות המידית היא אבדן הכנסה ועומס נוסף על המערכת שאינו מתומחר. חברות הסטרימינג נאבקות על לקוחות במגוון דרכים ומחיר לא יכול להישאר אטרקטיבי לנצח, בוודאי לא כשרוצים לספק תכנים איכותיים ומגוונים. נטפליקס לקחה אחריות כלכלית על מודל שנוצל בכל העולם, מקריאת תגובות ניתן לראות כי לא מעט מחפשים פתרון כיצד לעקוף את המנגנון אולם חלק גם ציינו כי פשוט בחרו לשלם את מה שחסכו לאורך השנים. אין כאן צודק, יש כאן גוף שמעוניין להמשיך ולספק תכנים לצפייה, גוף שספג בריחת תכנים למתחרה ענקית בשם דיסני ומתמודד עם ענקית נוספת בשם HBO, וכרגע מחשב מסלול מחדש על מנת להמשיך להיות רווחי עם אופק עתידי.

    אז מה קדימה ?

    נראה לי שגם כצרכנים כדאי שנעשה חשיבה על האופן בו אנחנו צורכים תכנים, באיזו תדירות וממי. יכול להיות שמספר ספקיות תוכן יחברו יחד כפי שחברה HBO עם WARNER ו-DISCOVERY, יכול להיות שייווצר גוף נוסף שיאפשר מודל תשלום דינאמי יותר מול מספר ספקיות (ממליץ לראות מה PLEX עשו בנושא, זה מדליק). מה שלא יהיה, לדעתי אנחנו רק בתחילת התהליך ועולם הסטרימינג הוא רק חלק קטן ממה שיגיע.

     
    NETFLIX
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleלוג'יטק משיקה קונפרנס בר לחדרי ועידה קטנים
    Next Article "אני לא יודעת!" – קבלת החלטות ניהוליות בתקופה של אי ודאות
    אביעד כהן

    מאמרים אחרונים

    מהפכה בנגישות לאירועים חיים: AI-Media ו-AVE משתפות פעולה בשותפות השכרה בלעדית באוסטרליה

    קרא עוד

    קבוצת הקמעונאות מולטי ריטייל השלימה מהלך לשדרוג תשתיות הסייבר באמצעות בזק בינלאומי וסיסקו

    קרא עוד

    מתי בישראל?? שיתוף פעולה פורץ דרך בין Google ל-HP Poly מציב רף חדש לעולמות הווידאו והקולבורציה. 

    קרא עוד

    איציק מלכה מונה למנהל פעילות פורטינט ישראל

    קרא עוד

    יובל פרומקין מונה למנהל לקוחות בהיטאצ'י ונטרה ישראל 

    קרא עוד

    Panasonic ממשיכה להוביל: קיימות טכנולוגית המתורגמת להשפעה אמיתית

    קרא עוד

    Biamp רוכשת את הקניין הרוחני והמותגים של ClearOne: מהלך שמחזק את אחיזתה בשוק האודיו-וידאו המקצועי

    קרא עוד

    הנה מה שכדאי לדעת על ה-Poly Studio V52 ומה לקחת בחשבון לפני הצטיידות 

    קרא עוד

    Warmy.io חושפת את Adeline – פתרון מבוסס בינה מלאכותית לשיפור הגעת דואר אלקטרוני ליעדו

    קרא עוד

    Prime View מציגה את הדור הבא של מסכי ה-110 אינץ’: בהירות של 800 ניט ותמיכה מלאה בעבודה בחללים מוארים

    קרא עוד

    החדר שומע אותך טוב יותר- הכירו את HP Poly Studio A2

    קרא עוד

    חזון חדש, הבטחה חדשה – Dahua ויניר מערכות חוגגות את היציאה לדרך המשותפת 

    קרא עוד

    Epson חושפת מערכת הדפסה תלת ממדית ישירות על אובייקטים

    קרא עוד

    אשטון בנטלי של קרמר קיבלה אישור מיקרוסופט: התקנות Teams Rooms מהירות ופשוטות

    קרא עוד

    Logitech משיקה את ה- Rally Board 65 ואת ה- Logitech Spot בישראל 

    קרא עוד

    ClearOne משיקה מצלמות AI חכמות ומערכות Collaboration חדשניות

    קרא עוד

    צעד חכם? Hall Technologies רכשה את Atlona

    קרא עוד

    מיצרנית שעונים לחברת ענק בינלאומית- Epson חוגגת 50 שנות מותג

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.