Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שני, דצמבר 1
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית עוד על מגמות השוק המשתנה בפתיחתה של 2020
    דיעות

    עוד על מגמות השוק המשתנה בפתיחתה של 2020

    אביעד כהןBy אביעד כהן16 בינואר 2020Updated:19 במרץ 2023אין תגובות4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    אביעד כהן, בעלים ומנהל של חברת הייעוץ Comeet המספקת פתרונות לחברות המובילות במשק, משתף בתובנות משלו בפתחה של 2020

    אביעד כהן (צילום AVM)

    כל שוק חווה תהליך של התרחבות והתכווצות. לראיה שוק הסטרימינג: נטפליקס החלו לצד HULU ועוד כמה טובות. בהמשך הוציאה דיסני את התכנים שלה מנטפליקס ופתחה שירות סטרימינג משלה. המעבר לריבוי שירותים דומים הניתן על ידי שחקניות חזקות, ייאלץ חלק מהחברות להתאגד על מנת שיוכלו לתת ערך טוב יותר ללקוחות ובכך להתחרות בהן, שכן תתפלאו לשמוע אבל המחיר אינו הדבר היחידי אותו הלקוח מחפש, או כמו שאריה מליניאק אומר- "המטרה היא להפוך לקוחות לאוהדים, כי אוהב נשאר לנצח ולא חשוב לו המחיר". להערכתי בשנה-שנתיים הקרובות נראה שינויים משמעותיים בתחום הסטרימינג. 

    בנוסף וכידוע, השוק עצמו עובר שינוי לכיוון IT, מה זה אומר ? תצורת IT כיום מבוססת ברובה על שירותים, והדגש על מוצרים יורד בצורה דרמתית. אם נחזור לדוגמא של הסטרימינג – כל לקוח בוחר את האופן בו יצרוך את שירות הסטרימינג : באמצעות Apple TV, אפליקציה מובנית על גבי המסך החכם, סטרימר חיצוני, אקס בוקס או סוני 4 וכן הלאה. יצרניות כמו מיקרוסופט, אפל וסוני הבינו את זה כבר מזמן ולכן מציעות שירותים נוספים על גבי המוצרים שלהן – החל משירותי גיימינג מתקדמים ומשחקים חינם להורדה אצל מיקרוסופט וסוני ואילו אפל מציעה את שלל היכולות מתוצרתה כולל מנוי לשירותי הסטרימינג כמובן.

    מושג הנעדר מהשורות שנכתבו מעלה הוא אינטגרציה. מכיוון שהשירותים הללו מופשטים ומונגשים בצורה הרבה יותר טובה מאשר בעבר, סטרימרים כיום צומצמו בצורה ניכרת היות ומבחינת הצרכן – לשלם עלות זעומה עבור שירות ופשטות הפעלה, שווה לו הרבה יותר מאשר לשלם לגורם חיצוני שיתחזק אותה עבור פעולות בסיסיות. העלות היחסית של התקנה לעומת השירות ירדה בצורה משמעותית עבור הצרכנים ולדעתי תפיסה זו חילחלה גם אל הארגונים ומכאן שהתחרות העזה על המחיר מקשה עוד יותר על חברות האינטגרציה. כלומר – הלקוח אינו מייחס לאינטגרציה חשיבות כמו השירות שהוא אמור לקבל. 

    אין כמעט התייחסות למושג שירות או מה הוא מכיל. כאשר חברה רוכשת חברה אחרת או פעילות היא עושה כן על מנת למנף עצמה לשוק גדול יותר, להציע יותר שירותים, לקבל משתמשים פעילים ולעיתים פשוט לחסל את המתחרים. רכישת חברה וציפייה כי החיבור בין המנגנונים יתבצע מעצמו שגויה בעיניי ובעבר חיבורים כאלו לא מיצו את הפוטנציאל המלא שלהם. הסיבות לכך מגוונות ונעות בין היעדר שיווק הפעילות ברחבי החברה כך שיוכלו אנשי המכירות לרוץ עם ערך מובן וברור ללקוח, תחרות פנימית בין הפעילויות ולעיתים פשוט חוסר תקשורת בין המחלקות. התוצאה היא עוד פעילות מבין פעילויות רבות שחברה X מציעה שאינה באה לידי ביטוי.

    במידה וחברת IT תרכוש חברת אינטגרציה מתחום ה-AV ותדע לייצר תכנית אסטרטגית המשקפת את רוח השוק הנוכחי עם הסתכלות לחמש שנים הבאות, היא תדע לייצר רווח באמצעות ערך מוסף ללקוח, כזה שניתן לכמת. זה מביא אותנו לנקודה הסופית והיא שורת הרווח, וכמובן לשאלה האם לקוחות ימשיכו לחפש את הפתרונות הזולים?

    בטווח הקצר – כן. בעלי תפקידים שונים נוטים לגישות שונות בנושא ה-AV. עבור חלקם זהו תחום שנפל לידם והם מטפלים בו בשיטת הטיאטוא ולכן המחיר הזול הוא שינצח, אין משמעות לשירות הניתן ולכן המחיר הזול ינצח. 

    בטווח הארוך – כן ולא. תהיה יכולת למנן ולפרט שירותי AV שונים, לבססם בצורה אחרת שאינה נשענת אך ורק על רווח מהמוצרים אלא גם על מודל שירות מודולארי המייצר רווח ללקוח ולספק. לדוגמא: שירות מבוסס פתרון – חדר ועידות ובו שירות ללקוח המאפשר הצגה באמצעות כבל ובאופן אלחוטי. פתרון כזה יעלה X שקלים לשנה/לחודש, כאשר הלקוח יוכל להרחיב יכולות ולהוסיף תשלום יחסי. משמעות שירות כזה היא הקלה על הלקוח שכן הוא יוכל להבין בפשטות מה השירות הניתן, לבחון אותו ואף להשוות בינו לבין אחרים, מבלי 'לצלול' למושגים טכניים שאינם תמיד נהירים לו. אנחנו יכולים לראות את זה כבר היום בשוק הסטרימינג: חבילת תוכן ברזולוציה מסוימת בסל הבסיסי, שדרוג לתכנים אחרים ורזולוציה גבוהה יותר בתוספת מחיר, חודשי או שנתי ? הלקוח חכם מאוד וכשהו יקבל את אפשרויות הבחירה הפשוטות הוא יבחר נכון לצרכיו ותקציבו, גם כשהוא צריך לקבל החלטה "ארגונית".  

    בשורה תחתונה – חברה שתרכוש חברה אחרת בתחום האינטגרציה ותדע לייצר שירות משותף שיהיה מובן ללקוח הסופי, תוכל לצאת ממעגל מלחמות המחירים ולעבור למודל חדש שהלקוחות מורגלים אליו.

     

     

     
    אביעד כהן מגמות
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleThinkSmart View – נקודת קצה לשימוש עם Teams של מיקרוסופט מבית לנובו
    Next Article קליבר משיקה את מדפסת התלת מימד השולחנית הראשונה בעולם שתוכננה במיוחד להדפסת שתלים רפואיים המותאמים אישית – בתוך בתי החולים
    אביעד כהן

    מאמרים אחרונים

    הונאות בקרב מבוגרים – ESET מציגה איך ההאקרים מנצלים בדידות ופערי ידע טכנולוגיים

    קרא עוד

    פלטפורמת הלינוקס של רד האט מספקת חוויה משופרת ל-GPUs של AMD, אינטל ואנבידיה

    קרא עוד

    גאווה ישראלית: סטארט-אפ המד-טק הישראלי Nanose Medical זכה במקום הראשון לחדשנות בתחום הבריאות בכנס MEDICA היוקרתי

    קרא עוד

    ענקית הפינטק INTUIT חתמה על עסקה של יותר מ-100 מיליון דולר עם OpenAI: מוצרי החברה יפעלו בתוך ChatGPT

    קרא עוד

    רדט חתמה על הסכם לייצוג והפצת כלל הפתרונות של  יצרנית ציוד הבדיקה והאנליזה Tektronix

    קרא עוד

    קרן מכבי משדרגת את שירותי הרווחה לאוכלוסיות מוחלשות עם מערכת CRM מתקדמת מבית אברא

    קרא עוד

    לעשות לייק ולגנוב את האשראי -ESET  מזהירה מפני הונאות פיננסיות מבוססות AI ברשתות החברתיות

    קרא עוד

    NVIDIA מרחיבה את מרכז הפיתוח בבאר שבע פי שלושה ותגייס מאות עובדים בדרום

    קרא עוד

    החדר שומע אותך טוב יותר- הכירו את HP Poly Studio A2

    קרא עוד

    האם הארגון שלכם מוכן לקונברגנציה?

    קרא עוד

    "דאגו לוודא שאתם מכוסים" – אתגרי SMB המשתמשים ב IT חיצוני

    קרא עוד

    כשמציגים חדשנות אנשים רוצים לשמוע – חטיבת המולטימדיה של בינת ממריאה

    קרא עוד

    שיפסיקו לסובב אתכם – הנה מה שחשוב כשמחליטים על מצלמת PTZ

    קרא עוד

    חביבת הקהל – זום מככבת בדו״ח גרטנר לשנת 2025

    קרא עוד

    "מובילים טכנולוגית אבל לא שוכחים את הליבה",  כך אקסטרון ממשיכה להוביל את תחום ה-ProAV גם בעידן של שינוי מתמיד

    קרא עוד

    מחקר של ג'אברה מראה עד כמה טכנולוגיה ישנה מגבילה אותנו

    קרא עוד

    כך תהפכו את חדרי הישיבות לחכמים, פשוטים ויעילים יותר עם המסכים של סמסונג

    קרא עוד

    Humly משדרגת את סביבת העבודה: מוסיפה תמיכה חכמה בחיישנים ויכולות אנליטיקה מתקדמות

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.