יום שני , ספטמבר 21 2020

המוזיאון הדיגיטלי בשנגחאי גייס מעל 500 מקרני לייזר שמציגים על שטח של 7000 מ״ר יצירות ומיצגים אינטראקטיביים סוחפי חושים

לאחר ההצלחה המטורפת ומאות אלפי התיירים שחרשו את מוזיאון האמנות הדיגיטלית TeamLab בטוקיו, שהוקדש כל כולו למתקפת תלת-מימד על חוש הראייה של המבקרים, היה זה רק עניין של זמן עד שהסינים יתעוררו ויבנו ׳מפלצת׳ גדולה בהרבה: קבלו את TeamLab Borderless שנגחאי, שמציג על שטח של 7000 מ״ר עשרות מהיצירות הדיגיטליות והאינטראקטיביות המוצלחות בעולם. בשונה ממוזיאונים אחרים, שם ״אסור לגעת״, לעבודות במוזיאון הזה אין ״גבולות״ והפרדה מהעבודות האחרות, וחלקן אף מתמזגות האחת בשניה. במקום אין גם הנחיות לסדר הצפייה, או מסלול מסודר. נכנסים ומייד נשאבים לעולמות עמוסי צבע ותנועה וחוויות אינטראקטיביות בהן הצועד במוזיאון יכול להשפיע על הקורה מסביב ו׳ללכת לאיבוד׳ בו. יצירות האמנות המוקרנות מסביב בטכנולוגיית Video Mapping, לומדות באמצעות בינה מלאכותית את המבקרים ותגובותיהם ומשתנות כל הזמן. התוצאה: כל ביקור במקום מספק חוויה שונה. 

קולקטיב האמנות הדיגיטלי Teamlab גייס למשימה את חברת המקרנים Epson שהביאה עימה מעל 500 מקרני לייזר עם עוצמת אור של 3 מיליון לומן. המשימה: לגרום למבקרים ללכת לאיבוד, לצלול לעולמות חדשים מלאי אור וצבע ולגרום לדברים לקרות מסביב. 

״מדובר בריכוז מקרנים מהגדולים בעולם והאתגרים הטכנולוגיים היו רבים״, אומר קובי כהן, מנהל תחום ההקרנה ב-Epson ישראל. ״לווידאו יש יכולת להעביר מידע בצורה מאוד אפקטיבית להרבה אנשים ובאותו זמן. ההקרנה בסיוע מגוון מקרני הלייזר וה- 4K שלנו, דוגמת ה- EB- L1755 15K, על מגוון משטחים  וחומרים ובקנה מידה ענק מספקת חוויה שאין לה תחרות.״

לדברי בעלי המוזיאון, למרות הקשיים שנלווים למגיפת הקורונה, המוזיאון פתוח והצפי הוא לאירוח מאות אלפי מבקרים בחודשים הקרובים, כשעם פתיחת הגבולות לתיירות חוץ, המספרים יצמחו משמעותית.

 
תמונה - EPSON
תמונה - EPSON
תמונה - EPSON