למי מאיתנו אין כיום שעון חכם, סמארטפון או טלוויזיה חכמה? הטכנולוגיה מתקדמת כל הזמן. אם פעם מקרר שיודע להזמין לבד מוצרים, או מסך בחדר ישיבות, אשר יודע לתקשר עם הטלפון הנייד ועם רשת האינטרט היו נחלת העתיד, כיום -כבר ברור כי האנושות עוברת למודל IOT – האינטרנט של הדברים. מכשירים חכמים שיודעים לתקשר זה עם זה ואיתנו, באמצעות רשת האינטרנט הביתית. העתיד כבר כאן והוא ורוד מאי פעם? תלוי את מי שואלים. בגדול? ככל שאנחנו מחברים יותר מכשירים לרשת האינטרנט שלנו, כך אנו חשופים למתקפות סייבר על הרשת הביתית שלנו באמצעות אותם מכשירים ועל המכשירים החכמים, באמצעות רשת האינטרנט.

 

מקרים חוזרים ונשנים של התקפות על רשתות אינטרט ביתיות באמצעות מכשירים חכמים, אירעו לאחרונה בגרמניה ובסינגפור, תוך פגיעה בספקיות האינטרנט ובצרכנים הפרטיים.

 

למזלנו, לא הכל אבוד!

 

פיתוח ישראלי חדש במחקר משותף לאוניברסיטת בן גוריון בנגב והאוניברסיטה הלאומית של סינגפור, הציג לאחרונה אמצעי טכנולוגי המסוגל לזהות התקפות סייבר על מכשירי אינטרנט חכמים.

 

רוב המשתמשים הביתיים אינם מודעים לסכנות שטומן בחובו שימוש במכשיר חכם המסוגל להתחבר לרשת" מסביר יאיר מידן, אשר משתתף במחקר מטעם אוניברסיטת בן גוריון. "כתוצאה מכך, נטל האבטחה מתגלגל באופן ישיר לספקיות האינטרנט השונות". 

 

המחקר, מעביר את האחריות על הגנת המכשירים מהצרכן הפרטי לרשתות התקשורת וספקיות האינטרט השונות באמצעות שיטת ניטור חדשנית. אז איך זה עובד?

 

החוקרים הצליחו לפתח שיטה המזהה מכשירים חשופים לפגיעה כאשר הם מחוברים לרשת הביתית, באמצעות ניטור המידע אשר עובר דרך אותו מכשיר חכם. כפועל יוצא, ספקיות האינטרנט יכולה לבחון האם אותו מכשיר עלול היות מנוצל להתקפות סייבר, כאשר הוא מחובר לרשת.  היכולת לזהות איום סייבר פוטנציאלי על רשת המחשבים הביתית, מאפשרת לספקיות לפעול במהירות ולנטרל את אותן מתקפות בטרם התרחשו. 

לנו נותר לקוות שהמחקר יניב תוצאות משמחות בהמשך ושרשתות התקשורת וספקיות האינטרנט השונות יאמצו אותו בהקדם, כי בינינו, אין על מסכים חכמים, אבל תמיד טוב להיות זהיר.

 

 

תמונה - pexels
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG