יום שלישי , אוגוסט 20 2019
דף הבית | כללי | תפקיד היועץ הטכנולוגי בפרוייקטים של מולטימדיה

תפקיד היועץ הטכנולוגי בפרוייקטים של מולטימדיה

נכתב על ידי גידי רחמים – יועץ טכנולוגי וסמנכ"ל בחברת טריפל טי

רקע

בשנים האחרונות, חל שינוי מהותי בשילוב מערכות מולטימדיה מקצועיות ומתקדמות בחדרי ישיבות, אולמות כנסים (אודיטוריום) חמ"לים עירוניים "מוקד עירוני", מרכזי שליטה ובקרה, חמ"לי סייבר.

DSC_0499_resize
גידי רחמים – פרוייקטים בתחום מערכות מולטימדיה מוגדרים בדרך כלל כפרוייקט בסיווג בינוני/קטן למרות ההשקעה הרבה הנדרשת מנציגי הארגון

מנהלי המחשוב בחברות וארגונים, נדרשים לבחון פתרונות מולטימדיה המשלבים מערכות שליטה ובקרה, על ציוד האודיו, ווידאו, בקרת אקלים, תאורה ועוד הנשלטים ממסכי מגע, פאנלי לחצנים, חיבור מהיר של טלפונים ניידים, טאבלטים וממשקי משתמש נוספים. הפתרונות החדשים מאפשרים שליטה ובקרה בכל המוצרים הטכנולוגיים לסביבה אחודה אחת על כלל מרכיבי תפעול חדרי הישיבות.

תחום נוסף המתפתח הוא בתחום מעבר חברות למשרדים חדשים והצורך לשדרג את המערכות הישנות בטכנולוגיה מתקדמת יותר. לתהליך זה שותפים מספר גורמים: יועצי תקשורת ומחשוב, יועצי חשמל, אדריכילים, חברות לניהול פרוייקטים ויצרני ריהוט לחדרי ישיבות. מכאן היועץ נדרש לבצע ייעוץ טכנולוגי מקצועי המאחד את כלל הגורמים הרלוונטים תחת קורת גג אחת.

הגדרת תפקידים 

פרוייקטים בתחום מערכות מולטימדיה מוגדרים בדרך כלל כפרויקט בסיווג בינוני – קטן למרות ההשקעה הרבה הנדרשת מנציגי הארגון אשר אחראים על התהליך בארגון : מנהל תפעול, מנהל תשתיות תקשורת, מנהל רכש , מנהל בכיר בדרגת סמנכ"ל ( כספים / רכש ).

השלב הבסיסי כולל החלטה מי הגורמים המעורבים בפרוייקט זאת על מנת להבין את תכולותו גבולת הגיזרה והתאומים הנדרשים לביצוע פרויקט מוצלח.

תהליך בחינת הפתרון המתאים

בפרוייקטים בתחום תכנון חדרי ישיבות ופריסת מערכות מולטימדיה ו-AV, נדרשת מעורבות רבה של היועץ באיסוף המידע הראשוני, ניתוח והבנה של רמת הפרוייקט הכולל מספר גדול של אלמנטים לדוגמא:

  • מספר חדרי הישיבות / אולמות / קפטריה / סניפי החברה בארץ ובחו"ל .
  • בירור המדיניות הארגונית בכל הקשור לרמת האיכות הנדרשת לביצוע המשימות לדוגמא : בחברות אשר מתוכננן מספר קטן של חדרי ישיבות אולם מספר הפגישות מגיע בממוצע ל 6-8 פגישות ביום, נדרשת חשיבה שונה בתכלית לעיצוב הפתרון / רמת התחזוקה הנדרשת ומניעת תקלות ביום יום. בנוסף במידה ונדרשת פעילות רבה מול מטה החברה או סניפי החברה מול חו"ל נדרשות איכויות שמיעה מעולים וזה כולל ציוד תקשורת וטלפוניה מתאימים , קווי תמסורת מהירים להעברת וידאו באיכויות HD , חיבור משתמשים מחוץ למשרד לשיחת וועידה או מצגות דורשת התייחסותגם בנושא אבטחת מידע קישוריות טובה ועוד.
  • מספר אנשי התמיכה הטכניים למתן שירות ותחזוקה לעובדי החברה.
  • ביצוע הכשרות טכניות בעת בחירת המערכת , הפעלתה ובתפעול השוטף.
  • איכות השמע בחדר – חיבור קווי תמסורת ברוחבי פס גדולים או על גבי תשתיות האינטרנט להעברת מידע חזותי / מצגות / תוכניות אוטוקאד וכדומה.

תפקיד היועץ הטכנולוגי

תפקיד היועץ הטכנולוגי לבחון את התנאים אופטימאליים למיצוי התהליכים בבחירת הפתרון והטכנולוגיה המתאימה למימוש בארגון.

לביצוע עבודתו היועץ נדרש לבצע מספר פעולות :

  • אבחון ראשוני של מאפייני הארגון ( תרבות ארגונית / זיהוי נקודות חוזק וחולשה )
  • הכירות ופגישות רקע עם אנשי הקשר בארגון המופקדים על הפרוייקט – מנהל תשתיות תקשורת / מנהל רכש מנהל תפעול וכדומה.
  • בקיאות רחבה בחזית הידע בתחום מערכות מולטימדיה / תקשורת ו- AV.
  • ניסיון רב בתהליכים בארגונים אחרים ותהליכים דומים.
  • איתור מראש של "למה הארגון זקוק" ולא רק "מה הארגון רוצה".
  • מתן ייעוץ וליווי התהליך על פי שלבי העבודה שיסוכמו מראש, עד מסירת המערכות ללקוח.
  • בקרה מתמדת מול ההספקים על מנת לוודא קבלת האיכייות והמוצרים שסוכמו מראש.
  • הבאת הפרוייקט לסיום מוצלח בלו"ז
  • לוודא כל העת את קיום התהליך על תוכנית העבודה שסוכמה למרות הבעיות ומציאת פתרונות

מדד הצלחה = פרוייקט עובד והלקוח מביע את שביעות רצונו 

 

טופס יצירת קשר