להוסיף עוד ממד של תוכן דינמי וחי מעל יצירות אומנות (תמונה: Lightform)

 

תערוכות תלת-ממד היו ועדיין מהוות את חזית הטכנולוגיה בעולם המציאות הרבודה (AR). אך בדומה לתערוכות בעולם הפיזי, הן בדרך כלואות בתוך המתחם בו הן נוצרו, ומבוססות על מעטפת שלמה של אמצעי AV ו-AR כדי להבטיח את חווית המשתמש.

לייטפורם (Lightform), חברת הזנק צעירה ששאבה את השראתה ממיצגים של דיסני (Disney), שואפת להוריד את עולם התצוגות והתערוכות אל הרחוב, כלומר אל השטח, ולהציע לכל אמן כלי יוצא דופן שמצליח להגדיר מחדש את כל מה שחשבנו עולם המציאות הרבודה – ולעשות זאת בעולם האמיתי, בלי שהצופה במוצג האומנותי יזדקק להתקן נוסף מעבר לעיניים שלו.

את ההשראה למוצר שאב בראט ג'ונס המייסד כבר לפני כעשר שנים כשעבד כמתמחה ב-Disney Imagineering וראה לראשונה מיפוי מקרנים. הפרויקטים הללו התבססו על מקרנים כבדי משקל יקרים במיוחד שעברו כוונון מיוחד ומדויק והשאירו, איך לא, את התערוכה במקום בו היא הוקמה.

תצוגה דינמית עם חיים חדשים

זה הוביל אותו לפתח במסגרת לימודי הדוקטורט שלו את מערכת Lightform אשר מורכבת ממחשב נייד, מקרן באיכות תמונה גבוהה ומתאם אחד, שמצליח לסקור את האובייקט עליו יוקרן התוכן, לשדר את המידע פנימה אל תוך החומרה, ובאמצעות תוכנה פנימית ליצור תוכן בהתאמה אישית ובמירב הגמישות שמוקרן שוב החוצה על פני האובייקט המקורי ומוסיף לו את ממד המציאות הרבודה המבוקש, והפך את התצוגה לדינמית ומלאת חיים.

Lightform מאפשר בעצם די בקלות לכל אמן, משווק או בעל מותג, שרוצה להשיק מוצר חדש, ליצור באזז או להזניק את המודעות לגבי נושא מסוים להקרין כל תוכן על אובייקטים שממוקמים בכל מקום. כך ניתן להביא את המותג אל הקהל שיכול להיות לידו, לצלם אותו ואפילו לגעת.

Lightform הוא משהו חדש ויוצא דופן בשוק. הוא יכול לבוא לידי ביטוי בתערוכות, השקות של מוצרים חדשים, מיצגים אומנותיים, העשרת סביבת למידה, מיצגי שטח במוזיאונים ואפילו כגימיק בחתונות ואולמות אירועים. וכפי שאמר ג'ונס בראיון שנתן לאחרונה: "אנחנו סוף סוף חופשיים מהריבוע. העולם כולו הוא עכשיו בד ציור".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG