בחודש שעבר התבשרנו ש"איש ההרס 2" כנראה יופק אחרי כמעט כ-30 שנה מיציאת הסרט המקורי, וארתור הולם רוצה להראות לנו שטכנולוגיית הישיבות שהוצגה שם כבר אינה מדע בדיוני.

איש ההרס הוא סרט פעולה – מדע בדיוני מ-1993 בכיכובכם של שני הכוכבים סילבסטר סטאלון וווסלי סיינפס בו הוצג בין היתר חזון אוטופי (לכאורה) בו מוגר הפשע ברחבי חלק גדול ממדינת פלורידה של היום. כמו בהרבה סרטים מהז'אנר, גם באיש ההרס מופיעות טכנולוגיות עתידניות רבות.

למרות שהמבקרים לא בדיוק מתו עליו, הוא הצליח לא רע בקופות והפך להיות אחד מהסרטים היותר זכורים מהתקופה ההיא. בתחילת החודש הקודם סטאלון אף אישר שסרט ההמשך נמצא סוף סוף בתהליכי הפקה.

אבל הנקודה שמעניינת אותנו היא האופן שבו הסרט המקורי (שמתרחש ב-2032) עיצב את צורת התקשורת העתידית דרכה מנוהלת העיר על ידי ד"ר קוקטו, אחד מהנבלים בסרט. 

כמובן שאיש ההרס לא היה הסרט הראשון שעשה זאת  ולא חסרים סרטים (גם מודרניים) שמציגים מסכים ענקיים הנשלטים דרך מחוות ידיים, הולוגרמות ושלל המצאות כגון שיטוט במציאות וירטואלית שנראית כמו החיים האמיתיים. 

אבל הדרך שבה הציג זאת "איש ההרס" היא מעט יוצאת דופן ובמידה מסוימת פרקטית יותר מאשר בומבסטית (אם כי אולי ניתן לשייך זאת למגבלות התקציב): לדוגמה, באחת מן הסצנות בסרט המוצגת בסרטון למטה, אפשר לראות כיצד המסכים השונים המציגים את כל אחד מן המשתתפים בשיחה עוקבים אחרי המתרחש בחדר על מנת לתפוס תמיד את מיקומו של הדובר גם כשהוא מדבר תוך כדי תנועה. ניתן גם לשלוף את המסכים האלו ולקחת אותם לכל מקום שרוצים.

טכנולוגיות נוספות שהוצגו בסרט והיום נתפסות כמובנות מאליהן הן הפעלה קולית, מערכת GPS ונהיגה אוטונומית  (ועוד כמה תחזיות שאינן בהכרח טכנולוגיות, אבל עדיין משעשעות כמו הסרטון הבא) 

כיצד באמת נראה העתיד?

בתחילת שנות ה-2000 עוצבו חדרי הישיבות הראשונים בהם לכל משתמש היה מסך פרטי, אך אלו היו מסכי CRT "שמנים" שקובעו אל תוך השולחן. 

נקפוץ כמה שנים קדימה, כאשר ב-2004 חברת Alibiral עדכנה את חדר הישיבות והציגה שימוש במסכים דקים שיכלו גם לנוע על צירם לחוויית צפייה אופטימלית.

כמעט עשור לאחר מכן וכ-20 שנים לאחר הסרט המקורי, הציגה חברת ארת'ור הולם גרסה מעודכנת אפילו יותר שנקראה Dynamic3 ואפשרה לכל מסך להיפתח ב-180 מעלות ואפילו להסתובב ב-360 מעלות כאשר היה במצב פתוח לחלוטין. למרבה הצער, כל זה נראה די מגושם גם יחסית לסטנדרטים של תחילת – אמצע העשור הקודם. 

הגרסה הנוכחית שנקראת Dynamic4 והוצגה השנה בתערוכת ISE מאפשרת לחבר עד ארבעה מסכים במבנה מסתובב מתקפל (המסכים עצמם אינם מתקפלים) כשכל מסך הוא בגודל של שבעה אינץ. בניגוד לגרסה הקודמת, כאן המיקרופונים נמצאים על גבי המסך, אך ניתן לחבר גם כל ציוד אחר.

 

גם אם כרגע מדובר עדיין יותר בקונספטים מאשר פתרונות שהיינו משתמשים בהם בחיי היום יום (במיוחד כשכל אחד יכול פשוט את הציוד שלו מהבית), מעניין לראות מה יביאו לנו הפיתוחים האחרונים של מיטב המהנדסים ולעומתם מה יביא לנו מוחם הקודח של התסריטאים או הכותבים הפורים ביותר.

תמונה ראשית – צילום מסך יוטיוב איש ההרס 2 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG