בינת אקספו של 2019 היתה הפעם הראשונה שתעשיית ה AV והמולטימדיה נהנו מנוכחות דומיננטית, הן מבחינת הביתנים הרבים של היצרניות המובילות בעולם, והן מבחינת התוכן. לא פחות משלושה פאנלים מקצועיים התקיימו במהלך הוועידה שאירחה למעלה מ 5200 ! איש. בפאנלים השתתפו מומחים בתחומים השונים ובקהל נכחו לקוחות רבים ממגזרים מגוונים. כתבה ראשונה בסדרה

יהודה דביר, בינת

השאלה המרכזית שבה עסק פאנל ה AV בהנחיית יהודה דביר מבינת תקשורת, היתה המעבר של פתרונות AV מהתבססות על תשתית פיזית, שבה עסקו מומחי AV, לפתרונות IP מבוססי רשת, שבהם עוסקים אנשי ה-IT בארגון.

"אם פעם חדרי הישיבות היו תחת אב הבית, היום זה עבר ל-IT", אמר עציון שמעוני מחברת קרמר. "זה משנה את הגישה שלנו כיצרן ואת העבודה מול האינטגרטורים, כיוון שכעת אנחנו חייבים להבין את השפה והצרכים של אנשי ה-IT ואנו פועלים רבות בנושא כולל הדרכות מקצועיות." 

דקל שרמן מחברת קרסטרון הצהיר שגם הם מרגישים שמנהלי ה IT מעורבים יותר ויותר בנושאי AV, וכתוצאה מתעוררים אתגרים: "האתגר הראשון הוא הידע שהם צריכים לצבור בתחום. מנהל IT נחשף לעולם תוכן חדש ויש להניח שיוקמו "מרכזי ידע" בארגון אשר יתנו פתרון לצורך זה וזו בדיוק הסיבה שקרסטרון מספקת קורסים להכשרת מומחים במוקדי הכוח בארגון." 

ערן גבעון - Extron
דקל שרמן - Crestron

ערן גבעון מאקסטרון הדגיש כי "אנחנו דואגים מבחינתנו שבכל שרשרת האספקה יהיה ידע בתחום. אינטגרטור שעובד איתנו חייב לעבור הכשרות היכן שזה נדרש על מנת להבין בצורה מיטבית את צרכי הלקוחות המשתנים".

שגיא ליכטנברג מאטלונה אמר כי החברה מבחינתה היא ספקית תשתיות IP, שפותחת את השותפים שלה לתחום זה. מצד שני הוא הוסיף כי שינוי דומה קורה בכיוון ההפוך. "החברות שמתמחות ב-IT מתחילות לדבר AV, הן רוצות את זה".

עם זאת, הדגישו משתתפי הפאנל כי לא בכל מצב חייבים לשלב IP בפתרונות AV.

"מעבר ל-IP הוא לא לשם המעבר, אלא לשם החוויה. אם הוא לא מייצר אותה חוויה כמו מטריצה (פיזית) – מבחינתנו הוא לא נכון", אמר גבעון. שמעוני הוסיף כי כמה שהפרויקט יותר גדול יותר, מוצדק להשתמש במטריצה וירטואלית", וציין כי יתרון נוסף של IP הוא יכולת הרחבה כמעט ללא המגבלות הקיימות במטריצות פיזיות. 

לגבי סטנדרטיזציה בתחום, המומחים מציעים לא לבנות על זה. "אם תקינה תצדיק זאת, אנחנו קשובים", אמר גבעון, אבל הודה שכרגע אין לאקסטרון תוכניות בתחום.

עציון שמעוני - Kramer
שגיא ליכטנברג - Atlona

"אין היגיון עסקי כרגע, שאקסטרון וקרסטרון 'תדברנה' אחת עם השניה, בדיוק כמו שסיסקו כבר כמה עשורים עיצבה פתרונות רחבים עבור הארגונים אשר עובדים עימם שנים ארוכות. 'סטנדרטיזציה' מבחינתנו אומר לבחור את הפרטנר שלך לשנים הקרובות."

ליכטנברג הדגיש כי "הנושא של סטנדרטיזציה לא נמצא בידיים של משתתפי הפאנל אלא (בידיהם של) יצרני התוכן והמסכים. מבחינת הלקוח זה אומר שיש תחרות בריאה ואפשרות ליצור פתרונות חזקים שיוכלו לסמוך עליהם". הוא אף הוסיף כי "אם יהיה סטנדרט, יתכן שהוא עלול להקשות כיוון שיצרני המסכים נמצאים יותר בעולם הביתי מאשר העסקי".

גם על הפלישה ההדדית של חברות ה-AV וה-VC היה למומחי התחום מה לומר. ליכטנברג חושב ש"אין ירידה בעסקים, אבל תהיה בסופו של דבר נגיסה הדדית, שהופכת את השוק ליותר מעניין". הוא ציין כי לאטלונה יש פתרון לשיתוף מצלמה בין מחשב קבוע לבין משתמש זמני עם אפליקציה שונה; שמעוני ושרמן סיפרו כי קרמר וקרסטרון  עובדות באמצעות שת"פים, כאשר שרמן ציין את השת"פ בין קרסטרון למיקרוסופט. 

היועצים יונה מרטון ואביעד כהן סיפרו על אתגרים עימם הם מתמודדים מול הלקוחות. מרטון סיפר איך תקציבים עלולים "להתבזבז" על הדברים הלא נכונים, כמו שולחן מאיטליה ב-50,000 שקל, וכאשר זה מגיע לציוד AV, הארגון פעמים רבות ינסה לחסוך ולהסתפק בציוד ברמה פחות טובה או ציוד בסיסי שמיועד לשוק הביתי, עניין שנובע מחוסר מודעות. בנוסף, הוא ציין כי "יש היום פתרונות שלא תמיד מיישמים – כל מה שקשור ליישום הנחיות ומפרטים לא באמת מתקיים עד הסוף, בין היתר בגלל חוסר תיאום בין אנשי AV ואנשי IT."

אביעד כהן
יונה מרטון

כהן הוסיף כי "הסיפור שלא נדון הוא ה'מה'. לדברי כהן ניגשים לפרויקטים רבים בלי ידע. אין שיח על תהליכי עבודה; מה רוצים להשיג, את  מי החדר ישרת, מי הלקוחות שלו? האם יכול להיות שחדר אחד הוא לאנשי כספים וחדר אחר לבעלי תפקידים אחרים עם משימות ואופי ביצוע שונה ואולי בכלל החדרים צריכים לתת מענה מודולרי."
"אתגר ותיק אחד שלא השתנה,  הוא הנטייה לבצע הכל בלו"ז לחוץ של הרגע האחרון." אמר כהן.

תחום שבו הסתמנה חוסר הסכמה הוא תחום העבודה עם מכשירים פרטיים באמצעות תקשורת אלחוטית. "הוצאנו מוצר שמאפשר להשתמש במה שיש במחשב – איירפליי, מירקאסט… אבל זה עדיין לא 100%", טוען ליכטנברג. "התחום הזה לא חזק מספיק, קשה לתפעול, המשתמשים עדיין עלולים להסתבך עם זה. האיכות, גם עם הפתרונות הכי טובים, אינה כמו לחבר כבל – ואת זה אני אומר בתור מי שמוכר מוצרים שמכסים כל צורך אלחוטי".

שרמן לעומתו, טען כי למרות שהתחום עדיין מתפתח, רוב התכנים בהחלט יכולים להיות מוצגים באיכות ובקלות באמצעות פתרונות אלחוטיים: "אני לא זוכר מתי חיברתי כבל במשרד ולדעתי אין צורך כזה, אולי רק במקרים בהם נדרש ביצוע משימה שדורשת 'משקל' או איכות קיצוניים." 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG