כתב אורח - איליה שצרבן, בנדא מגנטיק

עד לא מזמן היו דיונים על סוף דרכה של טכנולוגיית ההקרנה הקונבנציונאלית ושתוך שנים בודדות היא תוחלף במסכים בטכנולוגיות השונות, עם או בלי מגע. מסתבר שלא רק שהם נחוצים לשימושים רבים ומגוונים שהמסכים אינם מסוגלים להחליף, הטכנולוגיה ממשיכה להשתפר, הפיצ'רים מתרבים ונראה שהשוק ממשיך ואף מרחיב את טכנולוגיית ההקרנה. אז מה באמת חשוב לפני שבוחרים את המקרן הבא?  הנה ארבעת הפרמטרים החשובים שיהפכו את הרכישה הבאה שלכם למוצלחת במיוחד אם רק תקראו. 

איליה שצרבן (תמונה - יח"צ)

עוצמת הארה

עלינו לשאול את עצמנו באילו תנאי תאורה יוצב ויתפקד המקרן? האם אנחנו מחפשים להשיג אווירת קולנוע חשוכה או בסביבה יחסית מוארת כמו חדר ישיבות? 

עוצמת הארה נמדדת ב Lumens והפרמטר ANSI Lumens מקנה מהימנות מכיוון שהוא עושה שימוש בתקן ה ANSI. כלל אצבע שיעזור להבין – מקרנים לכיתות לימוד ואוניברסיטאות לרוב יהיו בטווח של 3,500 – 3,600 ANSI Lumens , בעוד שמערכות קולנוע בייתי ינועו סביב 2000 ANSI Lumens. השאיפה שלנו היא להשיג עוצמת הארה גבוהה ככל הניתן, ומאחר ועלייה בעוצמת ההארה משפיעה על המחיר, נרצה לדייק את הצרכים שלנו. 

חשוב לדעת ! 

לסוג המנורה יש השפעה רבה על הפרמטר הזה וקיימים מקרני KED החזקים פי שתיים וחצי בהשוואה למקרנים עם מנורה רגילה. המשמעות היא שעוצמת ההארה של מקרן LED עם 900 ANSI Lumens יהיה שווה למקרן עם מנורה רגילה בעלת 2,200 ANSI Lumens. 

תמונה - Viewsonic

מרחק הקרנה וגודל המסך הרצוי

נתון חשוב ביותר עליו יש להתעכב לפני הרכישה. מאחר ולא כל מקרן מקרין את אותו גודל תמונה מאותו מרחק, (פרמטרים הקשורים לעדשה ועוד) הנתון שאנחנו נחפש הוא ה Throw Ratio. מדובר ביחס שבין מרחק המקרן ממסך ההקרנה לגודל התמונה שתתקבל בפועל. יחידת המידה היא 'מטר' והפרמטר מודד את המרחק של המקרן ממסך ההקרנה לרוחב תמונה של 1 מטר. 

על מנת שיהיה קל להבין, נרענן לשניה את לוח הכפל- Throw Ratio – 1.5 אומר שאם אמקם את המקרן במרחק של 1.5 מטר ממסך הקרנה, אקבל רוחב תמונה של 1 מטר. אגב, גובה התמונה במקרה הזה, ביחס מסך של 16:9 (גובה חלקי רוחב – 0.56)  כ- 56 ס"מ. 

נכון שבא לכם לדעת כמה אינץ' זה? 

מכיוון שמידת המסך נמדדת באינץ', אצטרך לדעת מה אורך האלכסון ולהמיר ביחידות מידה אינץ'. לצורך כך, אשתמש במשפט פיתגורס או מחשבון למציאת אלכסון באינטרנט. האלכסון, במקרה שלנו (רוחב מסך 1 מטר וגובה 56 ס"מ) – הינו כ 114.7 ס"מ או 45.5 אינץ'. 

מסך יחסית קטן לא ?!  

מקרנים סטנדרטיים נעים בטווח שבין 1.4 – 1.8 בנתון ה throw ratio. עבור חללים קטנים או צרכים שונים, יש מקרנים שנתון ה Throw Ratio שלהם נמוך וכך ניתן לקבל תמונה גדולה ממרחק יחסית קצר. מקרנים אלה נקראים 'מקרני טווח קצר'.

סדרת מקרני הלד של ViewSonic נעים בין 0.8 ל 1.2 מה שייתן את הנוחות להכניס את המקרן לחללים גדולים וגם לחללים קטנים יותר כמו חדרי ילדים ולקבל מסך גדול!  (ממרחק 2.12 מטר מהמסך נקבל תמונה בגודל 120").

תמונה - Viewsonic

רזולוציית מסך – מה זה אומר בכלל ולמה אנחנו צריכים לשים לב?

כולנו שמענו את המונחים XGA , WXGA , Full HD , 4K וכו'. בגדול שמות אלה מתארים את כמות הפיקסלים שיש לנו בתמונה. ככל שיהיו לנו יותר נקודות קטנות שמפיקות צבעים (פיקסלים), כך נקבל תמונה חדה ומדויקת יותר וככל שהמסך שאנו צופים בו קטן יותר, כך נוכל לעשות שימוש ברזולוציה נמוכה יותר ועדיין לראות בצורה חדה ומדויקת. 

בתחום המקרנים זה מעט שונה. ראשית עלינו להכיר את הנתון Native Resolution לעומת נתון ה- resolution לבדו . תוספת ה Native משמעותה היא הרזולוציה האמיתית או במילים אחרות – כמה פיקסלים יש למקרן. 

חשוב לדעת ! Resolution לבדו לא תמיד מציין את הרזולוציה האמיתית אלא את התמיכה בשידור בלבד, דבר שעלול להטעות לא מעט מהמשתמשים. 

קצת על שמות ומספרים:

WVGA (854×480)

 XGA (1024×768)

WXGA (1280×800)

HD (1920×1080) Full

WUXGA (1920×1200)

4K (3840×2160)

בסדרת מקרני הלד של ViewSonic תמצאו יחס ישיר בין גודל התמונה המומלצת להקרנה לבין הרזולוציה שלו. בדגמים קטנים כמו M1 mini PLUS או M1 PLUS של ViewSonic תמצאו רזולוציה WVGA עם תמיכה ב- Full HD , אלו הם מקרנים ניידים שכוללים סוללה מובנית, הניתנים למיקום בכל מקום ואינם מחייבים חיבור לחשמל. מקרנים אלה מפיקים תמונה בגודל של 65" ובאיכות מעולה. 

תמונה - Viewsonic

סוג מנורה

בנושא זה יש לא מעט בלבול מאחר ויש שלושה סוגים עיקריים שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. 

מנורה רגילה היא המנורה הקלאסית והנפוצה ביותר במקרנים. חיי המנורה נעים סביב 3,000 שעות ועד 15,000 במצב Eco. הפעלה וכיבוי של המקרן אורכים כמה שניות ולעיתים עד דקה +/- 

לצורך חימום וקירור המנורה. מקרן בעל מנורה כזו מתאים לשימושים כמו כיתות לימוד, חדרי ישיבות, וגם שימוש ביתי, אף לצד הטלוויזיה. יש לא מעט מכורים שיראו את משחק הכדורגל במרפסת עם פתרון הקרנה. המקרנים מבוססי המנורה הרגילה לרוב יהיו הזולים ביותר עם עוצמת הארה בטווח בינוני של 2000 ANSI Lumens ++ . 

מנורת לייזר היא המנורה המתקדמת ביותר במקרנים. חיי מנורת הלייזר ארוכים מאוד ויכולים להגיע למעל 15,000 שעות עבודה. מקרנים מבוססי מנורת לייזר מתאימים לסביבות בהן יש צורך בתאורה חזקה או הפקת תמונה גדולה באיכות טובה ולכן הוא יתאים לשימושים כגון אולמות אירועים, חדרי אודיטוריום, חדרי הרצאות ועוד. מקרני לייזר חזקים מאוד ומשמשים גם להופעות והקרנות חוץ והם מאופיינים לרוב במחיר גבוה יחסית, דבר אשר שווה מחשבה לצרכן הביתי. 

מנורת LED היא המנורה עם השילוש איכות-חיסכון הגבוה ביותר. חיי המנורה יכולים להגיע עד כ 30,000 שעות הקרנה! מנורות LED חסכוניות ומתאפיינות בעוצמת הארה חלשה עד בינונית המתאימה לשימושים בייתים. במשפחות מקרני ה LED ניתן למצוא מנעד רחב של סוגים המותאמים לשימושים מגוונים. אחד האתגרים בתחום מקרני ה LED הוא הקושי להבדיל מהו מקרן איכותי ומה רק נראה כמו מקרן איכותי. (היזכרו בחלק של "עוצמת הארה")

חשוב לדעת ! מותגים מוכרים ייתנו לכם בדרך כלל מידע מהימן אודות המקרן, כך שלא תתאכזבו לאחר הרכישה. 

אחרי שעברנו על הפרמטרים העיקריים וההבדלים ביניהם, מומלץ לקחת בחשבון שיש עוד שלל אפשרויות כמו חיבוריות (HDMI, UBD, RJ45 ועוד), תמיכה עם נגני מדיה, אפשרויות חיבור לאינטרנט או שידור מהסמארטפון, רמקולים (איכות, עוצמה ועוד), תנאי אחריות, עיצוב, אפשרויות חיבור כגון תלייה או העמדה על סטנד, מחיר ועוד

 

תמונה - Viewsonic

בסדרת מקרני ה LED של ViewSonic קיים מגוון רחב במיוחד החל ממקרן כיס נייד שכולל סוללה מובנית, ועד מקרן קולנוע בייתי מקצועי לתלייה עם עוצמת הארה של  2,900 Lumens ושלל פיצ'רים נוספים. כל סדרת ה LED של ViewSonic מורכבת ממקרנים חכמים המקבלים שלוש שנות אחריות בבית הלקוח. 

לפניכם סקירה קצרה על המגוון:

הנייד - ViewSonic M1 mini PLUS

מקרןכיס נייד וקטן, עם סוללה מובנת – שידור ללא צורך בחיבור חשמל. בעל פאנלים צבעוניים נשלפים, כולל רמקול JBL מובנה, אפשרויות שידור מהסמארטפון וחיבור לאינטרנט המאפשר הורדה והתקנה של אפליקציות כגון Netflix ו – YouTube. אידיאלי לחדרי ילדים, טיולים וחופשות. 

ViewSonic M1 mini PLUS (תמונה - Viewsonic )
תמונה - Viewsonic

האלגנטי - ה M1 PLUS

מקרן קטן ואלגנטי – מתאים לשימושים פרטיים ועסקיים; טיולים וחופשות, חדרי ילדים, גני ילדים, כיתות הדרכה קטנות או ניידות  וכמובן פגישות עסקים. המקרן מצויד ברמקולים איכותיים מבית Harman Kardon, סוללה פנימית שמספיקה לעד 4 שעות הקרנה ללא חיבור לחשמל, אפשרויות שידור מהסמארטפון, הורדת אפליקציות ועוד. 

M1 PLUS​ (תמונה - Viewsonic )

האולר השוויצרי - ה - M2

מקרן בגודל של חצי מגודלו של דף A4 בעל רזולוציה Full HD מלאה, רמקולים איכותיים של Harman Kardon, שלל אפשרויות הקרנה וחיבוריות לרשת. אפשרות שליטה באמצעות דונגל עכבר ומקלדת. מתאים לשימושים בייתים כגון הקרנת שידורים, קונסולות, מוזיקה ועוד ושימושים עסקיים כגון, פגישות עסקים ונסיעות לחו"ל. המקרן קל לנשיאה ומספק עוצמת הארה של 1,200 Lumens. 

M2 (תמונה - Viewsonic )

המקצועי - X10-4K

מקרן בעל רזולוציה 4K מלאה, אלגנטי וחכם, רמקולים מבית Harman Kardon מגוון אפשרויות חיבור, גישה לאינטרנט, חיבור ישיר באמצעות HDMI, USB ועוד. עוצמת הארה חזקה של 2,500 Lumens הופכת אותו לאידיאלי לקולנוע בייתי וצפייה בתוכן 4K על מסך גדול! 

X10-4K (תמונה - Viewsonic )
תמונה - Viewsonic

בהצלחה בבחירת המקרן שלכם! 

תמונה - Viewsonic
Share.

23 תגובות

  1. Hello would you mind stating which blog platform you're using?
    I'm looking to start my own blog in the near future but I'm having a hard time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and
    I'm looking for something completely unique.

    P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!

  2. Unquestionably imagine that which you stated. Your favourite justification appeared to be at
    the web the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly
    get irked while other people consider concerns that they just don't understand about.
    You managed to hit the nail upon the highest and outlined out the entire thing without
    having side-effects , other folks could take a signal.

    Will likely be back to get more. Thank you

  3. With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation? My site has a lot of
    unique content I've either created myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up
    all over the internet without my agreement. Do
    you know any methods to help reduce content from being stolen? I'd really appreciate it.

  4. What's Happening i'm new to this, I stumbled upon this I've discovered It positively
    useful and it has helped me out loads. I'm hoping
    to contribute & aid other users like its aided me. Great job.

  5. What's Happening i'm new to this, I stumbled upon this I've discovered It positively
    useful and it has helped me out loads. I'm hoping
    to contribute & aid other users like its aided me. Great job.

  6. What's Happening i'm new to this, I stumbled upon this I've discovered It positively
    useful and it has helped me out loads. I'm hoping
    to contribute & aid other users like its aided me. Great job.

  7. I do not even understand how I stopped up here, but I thought this submit used to
    be good. I do not recognise who you're however certainly you are going to a well-known blogger
    if you are not already. Cheers!

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG