בפריים המצלמה האלחוטית שיצאה לראשונה בבריטניה, אפשר לצפות בזמן הקנייה בסופר בתכולת המקרר. האפליקציה שתומכת במצלמה, מספקת לצרכן נתונים שמטרתם לחסוך בהוצאות ועל הדרך מתיימרת לפתור בעיה עולמית רחבה יותר – זריקה של כמויות מזון אדירות לפח. קנייה חכמה יותר מאי פעם

מאת: גיל גייכמן

בסכום של 99 יורו בלבד, ובמטבע הישראלי כ- 405 שקלים, תוכלו לצייד את המקרר הביתי במצלמה האלחוטית, שיצאה לאחרונה בבריטניה. המצלמה האלחוטית הראשונה בשוק מנגישה פתרון אלטרנטיבי למקררים החכמים, במחיר משתלם ובאפשרות לחיבורה לכל מקרר ביתי קיים. המוצר פותח על ידי חברת Smarter הצעירה, שנוסדה בשנת 2014 בידי היזם כריסטיאן ליין.
בחברה סבורים שמצלמת המקרר עתידה לצמצם את בזבוז המזון במשק הביתי, וזאת באמצעות תקשורת ויזואלית המאפשרת לצרכנים לבדוק בכל רגע נתון את המלאי במקרר.

בעקבות החסה או ריגול מסחרי ?!

מנתוני הסטטיסטיקה של הצרכנות עולה כי משפחה בריטית ממוצעת זורקת לפח מזון בשווי 700 פאונד כל שנה, ובמטבע הישראלי כ- 3,300 שקלים בשנה. נתוני זריקת המזון בישראל לשנת 2016 עומדים על לא פחות מ- 2.5 טון, ומהווים כ 35% מסך המזון המיוצר בארץ. ובתחשיב משפחתי מדובר על זריקת מזון בשווי חודשי של 600 שקלים.

"הסופרמרקטים הקטנים מסמלים כיום שינוי בהרגלי הצריכה", מסר ליין. "צרכנים קונים מעט מוצרים, בתדירות גבוהה וממספר גדול יותר של חנויות. ככל שהטכנולוגיה שלנו התפתחה, כך גילינו שאנחנו יכולים להשפיע לא רק בהפחתה של כמויות המזון שנזרקות, אלא גם בעידוד הצרכנים לקנייה חכמה ויעילה יותר".

מנתוני המחקר של החברה עולה כי מקרר ביתי ממוצע נפתח ונסגר בתדירות של כ- 20 פעם ביום. המידע הזה יחד עם נתונים נוספים שנקלטו ממצלמות המקרר, נאספו לתוך מאגר המידע של החברה. "התשתית שלנו נעשית חכמה יותר ויותר בדומה למערכת של Tesla, אשר לומדת מניתוח הנתונים של מכוניות בכביש", הסביר ליין

אפליקציית סמארטפון מנגישה את היכולת לחסוך במשק הבית

אפליקציית הסמארטפון היא הפתרון המשלים למצלמה אשר מבצעת הערכה סטטיסטית מהנתונים שבמקרר. האפליקציה מזכירה למשתמשים לקנות מוצר חסר שנקנה בתדירות קבועה אחת למספר ימים. פונקציה נוספת היא לעודד את המשתמשים לצרוך מזון אשר נמצא זמן מוגדר במקרר ללא שימוש, כמו מוצרים שנמצאים בחלקו הפנימי של המקרר ונסתרים מהעין, על ידי המלצה על מתכונים שמתבססים על אותם מוצרים. עוד באפליקציה, הערכת מחירם של המוצרים.

מקור: https://www.theguardian.com/environment/2017/aug/12/food-waste-smart-homes-fridge-cameras

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG