מנהל חטיבת האודיו של חברת Kramer Electronics, יובל קרמר, בוחן את המגמות ואת השינויים בנישת האודיו בעולם ומציג את המניע האישי שלו : "אני רוצה ליצור עולם טוב יותר בעזרת הניסיון והיכולות המוזיקליות שלי בתחום הסאונד"
מאת: דותן שובל וגיל גייכמן

מתי הזדמן לכם לשאול את השאלה 'איך זה נשמע לכם ?' במקום 'נראה לכם'.
יובל קרמר, מנהל חטיבת האודיו של חברת Kramer מאמין שהשאלה הזאת עומדת לשנות כיוון ומסביר: "מה שחשוב כבני אדם זה לתקשר וכ 80% מהתקשורת הפרונטלית היא באמצעות איבר השמיעה – האוזניים".

יובל קרמר-החשיבות הקריטית של האודיו בעולמינו
Photo by Sharon Shapira

חברת Kramer מוכרת ברחבי העולם כאימפריית פתרונות מולטימדיה אשר מפתחת מאות מוצרים חדשים כל שנה וכמובן מהווה גאווה מקומית. לראות ביתן של קרמר הישראלית בתערוכה כמו ISE באמסטרדם, זה אירוע מרגש. מייסד החברה דר' יוסי קרמר הוא אדם סקרן אשר השיג בעשרות שנותיו בענף, הבנה עמוקה של צורכי הלקוחות והארגונים והפך את חברת Kramer לשחקן דומיננטי בזירת המולטימדיה. החברה מעסיקה מאות עובדים ופרושה על כ 25 סניפים בעולם. מתוך הפעילות השוטפת וההתמדה בתהליכי הפיתוח נראה שכל המטרה, החזון והאתגרים של החברה, מקורם בשאלה אחת: איך מנגישים לעסקים טכנולוגיות אודיו ווידאו בצורה האפקטיבית ביותר?

בוא נתחיל על 150 קמ"ש – איך זה להיות הבן של ?

יובל קרמר-החשיבות הקריטית של האודיו בעולמינו"אחד האתגרים האישיים שהיו במינוי שלי לתפקיד הוא הרצון שלי להיכנס כפונקציה מקצועית נטו ולא כ"הבן של" הבעלים. לא שאני מתלונן אבל רק מי שחווה סיטואציה כזו מבין אותה לעומק. היה חשוב לי שהנוכחות שלי תועיל באופן משמעותי לחברה – חובת ההוכחה הזו עבורי היא יום יומית. דמיין פגישה שבה אני יושב עם מהנדסים ומפתחים מנוסים אשר עובדים בחברה שנים רבות ובעלי ניסיון עצום. אני לא יכול להיות רק "הבן של הבעלים". נכון להיום אני חושב שעובדי החברה, השותפים ואנשי התעשייה מכירים אותי בזכות ולא בחסד. בסה"כ חברת Kramer זיהתה את הצורך והפוטנציאל של תחום האודיו לפני חברות אחרות בשוק ונזקקה למישהו שייקח את המחלקה הזאת קדימה – במקרה אני גם הבן של דר' יוסי קרמר".

מהירות הקול ומהירות האור – מה קורה בתחום האודיו מול תחום הוידאו ?

"פריצת הדרך האחרונה בתחום האודיו הייתה בשנות ה- 60, כאשר הסטריאו נכנס למיינסטרים של התעשייה. מאז ועד היום מתעסקים רק בדרכים להעביר את המידע. התחלנו בקלטות, עברנו לדיסקים ומשם לMP3 ולדולבי, אבל בסוף המוזיקה מתנגנת עדיין באותה מערכת אנלוגית. אין שום פריצת דרך טכנולוגית שהתרחשה בעשורים האחרונים – הסאונד לא השתנה. אולי זה לא מקרי שמהירות האור מהירה יותר ממהירות הקול. זה מקביל להתקדמות של טכנולוגית הצליל מול הווידאו בעולם. טכנולוגיית ריבוי הערוצים ("דולבי") משכה תשומת לב אבל הטכנולוגיה הזאת עדיין מתקדמת בקצב ליניארי. לעומת זאת בתחום הווידאו מתרחש שינוי מהותי כל שנתיים – HD, 4K, 8K, HDR, תלת מימד ועוד רעיונות רבים שבדרך".

יובל קרמר-החשיבות הקריטית של האודיו בעולמינו

מהם האתגרים המרכזיים בתחום ואיך מתמודדים איתם?

"תעשיית הווידאו זלזלה בתעשיית האודיו, ולהפך. הייתה גם הפרדה – חברות שעסקו רק באודיו וחברות שהתמחו רק בווידאו. כיום ענף האודיו זוכה לעדנה מחודשת ולמרות שלא היתה פריצת דרך טכנולוגית, מהנדסים מוצאים בו אתגר וממציאים דרכים להפוך אותו למעניין למשל הטמעה של אודיו, עיבוד של סאונד וה DSP – היום אפשר להעביר את האודיו לאלגוריתמיקה שלו ואז להיכנס, לפרק ולשנות.
נכנסה גם טכנולוגיית ה Alexa של אמזון ולראשונה בהיסטוריה אפשר באמת לדבר למחשב, שגם יודע להגיב. מכאן נוצרו אתגרים חדשים – המהנדסים חייבים לתת מענה ממוחשב לפיענוח כל מילה שנאמרת מכל מרחק ולמרות כל רעשי הרקע. חברות גדולות כמו Kramer ו Crestron מתחילות לקחת את הנושא הזה ברצינות.
בנקודה הזאת בדיוק נכנסתי לחברה. זה השלב שבו נוצר הביקוש ליצירתיות באודיו. ב Kramer הבינו שחייב להיות מישהו שיטפל בתחום, מישהו שמכיר את "הצד השני", של המשתמש. האתגר הרציני ביותר היום בתחום האודיו הוא שאף אחד לא באמת יודע מה צריך לעשות בתחום האודיו, מה הלקוחות באמת מחפשים ולמה הם מצפים. ב אני לוקח את תחום האודיו לכיוונים חדשים. אתגר גדול אבל זה עובד".

יובל קרמר-החשיבות הקריטית של האודיו בעולמינו
Photo by Guy First

מה נכנס להגדרת התפקיד שלך בחטיבה?

"התפקיד שלי מתרכז בשני נושאים עיקריים. הראשון הוא בחינת מוצרי האודיו בעולם. יש כיום בחברת Kramer כ- 200 מוצרים שהם רק פתרונות אודיו. אני אחראי על כל נושא הניהול השוטף של המוצרים מבחינת הוספה, מדידה, טיפול ורעיונות פיתוח של מוצרים חדשים. אבל המפתח המרכזי הוא להבין טרנדים של הצרכים ושל השוק. צריך לבחון ולנתח יכולות וביצועי אודיו של מוצרי החברה, להטמיע יכולות אודיו טובות יותר כל הזמן ולבצע חקר שוק יום-יומי. יש לנו היום 25 משרדים בעולם והם העיניים והאוזניים שלנו בכל מה שקשור לשיפור מתמיד של מוצרי ופתרונות החברה.
הנושא השני קשור לעולם הכנסים. מדובר בהגברת המודעות באמצעות העברת תכנים הקשורים לתחום האודיו. אחד מהנושאים שאני אוהב לדבר עליהם בכנסים ובסמינרים הוא נושא הפסיכואקוסטיקה. מדובר במדע שעוסק בשאלת השפעת הסאונד על האדם. אנשים עדיין לא מבינים באמת עד כמה זה משפיע על היכולת שלהם להתרכז, להקשיב ואפילו על מצב הרוח שלהם. זה נכון לגבי כל חלל שמתנהלת בו שיחה. מקומות שיש בהם אקוסטיקה טובה ונעימה יגרמו לפחות עייפות בזמן ההקשבה. אלה עובדות.
במסגרת ההרצאות של חברת Kramer, אני מלמד את שלל מחלקות החברה, מנהלי המוצרים, המפתחים, בישראל ובשלל הסניפים וכמובן שגם יועצים ולקוחות. קיימת השפעה אקוטית של חוש השמיעה שלנו עלינו ועל איך שאנחנו מתנהלים ומתנהגים. כמי שמגיע מעולם המוזיקה, אני אוהב מאוד לנתח את הנושא ולשפר אותו".

לשמוע את העולם טוב יותר – על הפערים בין אמונות אישיות לשורה התחתונה

"נקודת המוצא שלי היא לא רק למכור את המוצרים של Kramer. המניע האמיתי הוא ליצור עולם טוב יותר בעזרת היכולות המוזיקליות שלי וההבנה העמוקה שיש לי בתחום. לדוגמא – מקובל היום להוסיף למשרדים מערכת למיסוך רעשים אשר מבודדת את עמדת העבודה באמצעות הוספת רעש "לבן". למעשה רעש אחד מחביא את השני ומתקבל "שקט". זה לא באמת שקט. זה רעש על רעש שמערכת ההפעלה של האדם קולטת. Kramer לא נלהבת להצטרף לטרנד הזה מכיוון שמבחינת האמונות שלנו נשמח להמליץ ראשית על פתרון הבעיה בעזרת טיפול אקוסטי ולא החבאתה באמצעות בעיה אחרת"

יובל קרמר-החשיבות הקריטית של האודיו בעולמינו
Photo by Aviv Ron

מהם פערי הדומיננטיות בין השימוש בחוש הראייה לשמיעה ?

"בהרצאות הפסיכואקוסטיקה אני פותח בהסבר על כך שאצל כלבים החוש המפותח ביותר הוא האף, זה אפילו בולט במבנה הפנים שלהם. אצל חתולים האוזניים משחקות תפקיד עיקרי ואילו אצל בני האדם – הראייה. אנחנו קודם כל חווים לפי מה שאנחנו רואים. כאשר אנחנו בודקים את טיב האוכל במקרר קודם נסתכל ורק אז נריח. אגב, אם זה לא נראה לנו טוב אנחנו כנראה נזרוק ולא נתייעץ עם חוש הריח. אנחנו קודם כל סומכים על העיניים שלנו. זוהי תובנה אשר משפיעה על הפיתוח של מוצרי Kramer גם מבחינת העיצוב והנראות של המוצרים. אנשים יכולים ליהנות מכל רזולוציות הצפייה, 4K הפך להיט מכיוון שזה פשוט נראה מעולה ורובינו יודעים להגיד בדיוק כמה פיקסלים יש על כל מסך. אבל כמה תדרים אפשר לשמוע ? כמה חווית האודיו משפיעה על החוויה הכללית ? על חיי היום יום שלנו ? ואפילו על ההתנהגויות שלנו ? – את זה מעט מאוד אנשים יודעים. יש רייטינג עצום לחוש הראייה ואילו חוש השמיעה הוא "על הדרך". אתה לא תניח טלוויזיה מול חלון כי אולי תהיה השתקפות של אור על המסך, אבל לא בטוח שאתה תבצע התאמות אקוסטיות כדי לצמצם השתקפויות של גלי קול (הידהוד) "

מאיפה הדרייב הזה ללמד?

"אותו דרייב שהיה לי כשלימדתי לנגן על גיטרה. הרגע שבו אתה מבין שמישהו אחר קלט משהו. הרגע הזה הוא הרגע שבו תרמתי לו משהו לחיים. אפילו שיניתי אותם. זה ישרת אותו לתמיד. אותו דבר עם אנשי מקצוע – איש מקצוע שיבין טוב יותר, יבצע טוב יותר, כנראה שייהנה יותר ואפילו יעמוד ביעדים שלו טוב יותר. המטרה הסופית היא שהעולם ישמע ויישמע טוב יותר. אני נהנה לתרום את התרומה הצנועה שלי ואפילו משלמים לי על זה"

שתף אותנו על מוצר עכשווי ש Kramer הוציאה לשוק

"יש לנו ליין של מוצרים עם פיתוחים טכנולוגיים מעניינים מאוד. למשל, יש מוצר שנקרא "Kramer Network" – תוכנה שמנהלת ריבוי אותות של וידאו ואודיו תוך יכולת שליטה בכל מערכות הקצה ממקום אחד. יצרנו לטכנולוגיה הזו "חומרה" – שרת בעל יכולת לנהל מצלמות, קונפיגורציות, הרשאות אבטחה ברמות שונות ועוד. אפשר לנהל כך מאות אותות וידאו מכמה מקורות שונים שמתחברים למאות יעדים שונים, כשלכל אחד יש הרשאה משלו שקובעת במה הוא יכול לצפות. זה מוצר משולב אודיו ווידאו. הוספנו למוצר זה גם DSP שמתחבר לשרת ובאמצעותו אפשר לנקות רעשים ולהגדיר משימות עד נקודות קצה, כמו למשל לטפל באיכות האודיו במערכת כריזה, והכול ממקום אחד. אפשר לעבד באמצעות המערכת 64 ערוצים שונים והיא מתאימה לבתי מלון, מרכזי תחבורה, שדות תעופה, וכל מקום שיש בו ריבוי נקודות קצה של וידאו ואודיו.

יובל קרמר-החשיבות הקריטית של האודיו בעולמינו
Photo by Eyal Pe'er

מה עושה חברת Kramer על מנת לשמור על רלוונטיות בשוק עולמי תחרותי?

"צריך להבין שהיום לא רק הציוד חכם יותר, גם הלקוחות. הם דורשים יותר ורוצים יותר. סטטיסטית אנחנו רואים שלקוח שמצד אחד מוכן להקשיב וללמוד ומצד שני גם ללמד אותנו על הצרכים שלו יהיה לקוח שלנו לאורך זמן. זו מכירה "לומדת" בה התפקיד שלנו הוא לאפשר ללקוח להבין בדיוק מה הוא צריך ומה נכון לו. זה המיצוב הנכון לנו. בנוסף מתקיים ב Kramer פורום שבועי שבו כל עובד יכול להציע הצעות לשיפור, פתרונות או מוצרים חדשים. אנחנו מאמינים שסיעור מוחות טכני במקביל להבנה פילוסופית של השוק הם המפתחות להצלחה ולהובלה בענף – Kramer תמשיך לספק פתרונות חדשים אשר עונים על אתגרים חדשים. החזון לעתיד הלא רחוק הוא ליצור תו תקן של 'איכות חברת קרמר' במוצרים שלנו וגם במוצרים של חברות אחרות. היינו רוצים שהלקוח יוכל לדעת מהי איכות האודיו במוצר שהוא רכש על פי סטנדרטים ברורים".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG