שוק המולטימדיה לרכב הוא עולם שהולך ומתפתח בקצב משלו. כיווני הפיתוח הם יצירת חווית משתמש נוחה לנהג שתצמצם את הצורך שלו להסית את עיניו מהכביש, לצד פיתוח של מערכות שיוצרות ממשק יעיל עם מכשיר הסמארטפון. עולם שלם בתא הנהג

באופן אירוני, המודעות ליכולות מערכות המולטימדיה ברכב מתגלה לנהגים רק לאחר שהתחילו להשתמש בה. הדבר הזה עומד להשתנות, כיוון שהשוק רק הולך ומתפתח בשנים האחרונות. הסיבה לכך פשוטה – היצרנים מודעים לצורך של הנהגים להמשיך ולנהל את העולם גם מתא הנהג. הצעד הבא בפיתוח הוא שליטה במערכת בעזרת הנף יד. (מחוות)

כדי למרכז את כל פעולות המולטימדיה מבלי להפוך את תא הרכב לתא של טייס שיש בו מאות כפתורים, מפנות היום מערכות השליטה האנלוגיות את דרכן למערכות מולטימדיה מתוחכמות. הביקוש למערכות כאלו ברכבים הולכת ותופסות נפח מידי שנה.
כמו כן, היצרנים מודעים לצורך של קשב מלא של הנהגים למתרחש על הכביש, כמו תנועה של אופנועים, תשומת לב לאזורים עמוסי אדם עם פוטנציאל סיכון גבוה כמו בתי ספר ואזורים עם הגבלת מהירות, ולכן מערכות המולטימדיה מפותחות באופן שיאפשר לנהגים לנהל את הקשב בצורה נכונה, ופחות להסיח את דעתם בתפעול המולטימדיה עצמה. פיתוח המערכות נוטה כיום לכיוון הפשטות והאינטואיטיביות.

שליטה באמצעות תנועה

שליטה במערכות רכב על ידי תנועות יד פשוטות הן כבר לא מדע בדיוני הודות לטכנולוגיות חדשניות אשר מאפשרות זיהוי מחוות ידיים. מערכות כאלה פעילות בטלוויזיות ובקונסולות משחק ויצרניות הרכבים מיישרות קו עם הטכנולוגיה הזו. המערכות מתבססות על חיישנים קדמיים או אחוריים שממוקמים בחלקו העליון של הרכב, ויכולים לזהות מחוות יד ספציפיות לצורך תפעל פיצ'רים שונים ברכב.

האתגר בטכנולוגיה זו הוא הצורך בביצוע תנועות פשוטות ובמנח של זווית מסוימת ביחס למצלמה. אם היד לא ממוקמת נכון ביחס לחיישן, לא תהיה אפשרות של זיהוי תנועה. בשלב זה ישמשו מערכות אלו יותר כתוספת ופחות כמערכת שליטה שמחליפה את המערכות הישנות. בעתיד צפוי שמערכות אלו תהיינה מתוחכמות ויעילות יותר לשימוש נרחב בתא הנהג.

לנהל את העולם מתא הנהג מולטימדיה לרכב

אינטגרציה עם מערכות הטלפון והתקשורת בקוקפיט

המציאות מצביעה על כך שהנהג מתקשה להתנתק מהסמארטפון גם בזמן הנהיגה. מכאן ברור שהאינטגרציה עם התקשורת הטלפונית חיונית. רוב המערכות כיום מתחברות לטלפון לצורך ניהול שיחות והאזנה למוזיקה. השלב הבא במערכות האינטגרציה היא הורדת אפליקציות תקשורת לתוך פנל המולטימדיה של הרכב ושימוש בהן.

מערכות כמו CarPlay של אפל ואנדרואיד, Auto של גוגל ו-  Mirrorlink מאפשרות אינטגרציה בין הסמארטפונים ובין מערכת המולטימדיה ומאפשרות תפעול אפליקציות דרך מסך על הדשבורד. כמובן שנתוני האפליקציות כפופים לרמת הקליטה של המכשיר הנייד באזור הנסיעה.

מערכות מולטימדיה דיגיטלי או אנלוגי?

שתי מערכות פופולאריות לתפעול המולטימדיה ברכב שנותנות לרוב אפקטים דומים, אך באמצעי שליטה שונים. האחת היא אנלוגית והשנייה היא דיגיטלית.

מערכות דיגיטליות – טאץ'

מערכות מולטימדיה שמבוססות על מסכים דגיטליים נחשבות כיום לפופולריות ביותר בעולם הרכב. הן בעלות פנל שליטה ומכילות אזורי מגע וכפתורים גדולים ונוחים. ניתן למצוא פנלים כאלה אצל רוב יצרניות הרכב המוכרות, החל מחברות כמו יונדאי ועד לרכבי היוקרה, כמו אודי ובנטלי.

מערכות אלו מתוכננות ברמות הגבוהות ביותר של הנדסת אנוש וחוויית משתמש (UI/UX) כך שהנהג נדרש ללחוץ לחיצות בודדות באופן אינטואיטיבי על מסך מגע חדשני, במטרה להשתמש ביישום מסוים. המערכות הדיגיטליות קלות להתקנה, מותאמות כמעט לכל סוג של דשבורד ויש בהן גמישות להוספת פיצ'רים ללא הגבלה בהתאם לסוג.

נכון להיות קיימת אופציה להפוך כל רכב מכל שנתון לרכב עם מערכת מולטימדיה חדישה, תוך שינויים ותוספות במערך האלקטרוני של הרכב.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG