גארי קיי, מייסד rAVe Publication ואחד מהשמות המוכרים בתחום ה-AV , פרסם טור דיעה ובו הוא מעלה חשש מכך שהחברות המסורתיות שנמצאות בשוק האודיו וידאו אינן מבחינות בקהל יעד חדש שצומח להן מתחת לאף, לעומת חברות אחרות, שלא מגיעות מתעשיית ה-AV, אשר כבר לוטשות אליו עיניים

תמונה- rAVe publications

כדוגמה, הוא מביא את טרנד ה-Huddle Space: אם הייתם אי פעם במתחם עבודה משותף (כיום ניתן למצוא עשרות מאלו בכל רחבי הארץ), בוודאי שמתם לב שלצד המתחם המשותף, קיימות גם פינות פרטיות בהן יכולים לשהות יחדיו מספר אנשים המהווים צוות עבודה קטן. בכל פינה כזו קיים גם מערך וידאו אודיו המשרת את היושבים בחדר.

לתחום זה בדיוק נכנסו חברות כמו מיקרוסופט ולוג'יטק עם קווי מוצרים ייחודים כמו ה-Surface Hub ומצלמת ה-MeetUP  שתוכננו במיוחד לקהל הזה. קו המוצרים הנ"ל נמכר לעיתים ישירות דרך הרשת ואנשי IT בארגונים וחברות מסוגלים להתקין אותו בעצמם.

אבל זה לא הכול מסביר גארי. מסתבר שבקטגוריות ספציפיות כמו לוחות אלקטרונים לחדרי ועידה כבר רואים את השינוי, ובמהלך 2017, הרוב המכריע של המוצרים שנמכרו בקטגוריה הזו (75%) לא הגיע כלל מן החברות המסורתיות. גם בתחום ה-IP  נראה שהרבה לקוחות ומוסדות גדולים כמו למשל אוניברסיטאות כבר לא חוששים לבצע את האינטגרציה בעצמם.

בנוסף, קיימים גם מקרים רבים בהם החברות החדשות בתחום עוטפות סדרת מוצרים או פלטפורמות קיימות תחת חבילת שירותים אחת קומפקטית ומוזלת.

לתפוס את הרכבת בזמן

למרבה המזל לא הכול שחור, וגארי מציין גם חברות כמו ClearOne ו-Biamp שמנסות לתפוס את הרכבת עם מוצרים משלהן כמו ה Devio, שנראה באופן קצת חשוד כמו הסייענים הדיגיטליים של גוגל ואמאזון (שוק נוסף שבהחלט יכול להיות שיתרחב אל הסקטור הארגוני בשנים הקרובות)…

עוד נקודת אור היא שעולם ה-AV כולו גדל ומתרחב באופן משמעותי במידה שמזכירה עידני "תור זהב" באמצע שנות התשעים. ואם חוזרים לרגע לתחום ה-IP, גארי מנבא שהמיזוג בין IP לבין AV יוליד עוד הרבה מוצרים ייחודים שיהיה צורך לתפור למידותיו של הלקוח ובהתאם למשאבים שיש לו, וזו הזדמנות פז שאסור לתעשייה לפספס.

גארי קיי
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG