אם בעבר עבודה בריבוי מסכים הייתה פריבילגיה שדרשה ציוד יקר יחסית ושימשה בעיקר חדרי סטודיו מקצועיים, הרי שמחירי המסכים כיום והעובדה שהגבול בין מחשב עבודה מקצועי ובין המחשב הביתי הולך ומצטמצם, הפכו את השימוש בכמה מסכים להרבה יותר פופולארי

בהתאם לזאת, ריבוי מסכים מיועד לא רק לעבודת עריכה גרפית כבדה, אלא גם לחיבור ישיר של תצוגה ממסך מחשב למסך גדול (כאשר המסך הגדול משמש כמסך שני), גיימינג ואפילו עבודה בתוכנות אופיס שונות (הרבה יותר פשוט לראות מסמך אחד על כל מסך מאשר להציג כל מסמך בחלון אחר או לעבור ביניהם כל הזמן).

בתיאוריה זה אמור להיות פשוט, אבל מי שניסה זאת במשך זמן מה ובמיוחד מי שלא כל המסכים שלו זהים, בוודאי גילה שפעמים רבות התצוגה נעשית מעוותת וגדולה מדי.

מדוע זה קורה? האפשרות לעבוד עם מספר מסכים במקביל מושגת באמצעות תכונה הנקראת Upscaling ונועדה "למתוח" את התמונה. כאשר התצוגה במסך היא קטנה מדי (כמו במקרים של מסכים עם רזולוציה מאוד גבוהה יחסית לגודל שלהם) או כאשר משתמשים במערך לא זהה של מסכים, חלונות עושה שימוש בתכונה זו.

 

העניין הוא שכל יישום עשוי להתנהג אחרת לחלוטין; חלק מהיישומים מעוותים את התמונה, בזמן שבאחרים חלק מן הממשק נחתך, במיוחד אם מדובר ביישום שנוצר לפני העדכונים האחרונים של חלונות. (חלונות 10 טובה יותר בכך מהגרסאות הקודמות, אבל עדיין לא מדובר בפתרון מושלם). לעיתים אפילו היישומים של מיקרוסופט עצמה לא חפים מבעיות…

אז מה עושים? יש מספר פתרונות:

1.כאשר מחברים או מגדירים מסכים נוספים, יש לצאת מהחשבון של חלונות ולהיכנס שוב (גם אם מוגדר רק משתמש אחד), באופן זה, הזיהוי יעשה מחדש בצורה נכונה.

2.ניתן לעקוף את הגדרות ברירת המחדל של כל יישום באמצעות תפריט תאימות (Compatibility) שמופיע כאשר לוחצים עם המקש הימני על קיצור הדרך ליישום או קובץ ההפעלה שלו.  בחלק התחתון של מסך ההגדרות, ניתן לשנות את אופן ה-Scaling ליישום הספציפי ולהעביר אותו ל-Application (יישום) או System (Enhanced)  (מערכת – משופר). 

במידה ואף אחד מן הפתרונות הנ"ל לא עבד וכל העדכונים האחרונים של חלונות מותקנים, אין ברירה אלא להיעזר בסבלנות (או לנג'ס למפתחת של התוכנה / אפליקציה שתוסיף תמיכה דרך העדכונים האחרונים בחלונות).

אפשרות אחרת שעלולה להיות מעט יקרה היא לעבור למק עם תצוגת רטינה, שם פעולת המתיחה היא אותנטית יותר. עם זאת, גם כאן לא מדובר בפתרון מושלם מהסיבה הפשוטה שכיום אפל כבר לא מייצרת מסכים עצמאיים בעלי תצוגת רטינה…

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG