כשקרקס רונקאלי (Circus Roncalli) הגרמני הוקם ב-1976 החלק העיקרי בהצגה שלו, כמו ברוב הקרקסים, היה מבוסס על מופעים של חיות מאולפות. לאחר שנים של ביקורות קשות נגד הקרקסים בגין התעללות בחיות – בהיבטים של האמצעים בהם השתמשו כדי לגרום להן ללמוד ולהציג את המופעים, וכן בגין האחזקה שלהן – מופעים אלו נעלמו כמעט לחלוטין מהקרקסים שחלקם היו צריכים לחפש דרכים להמציא את עצמם מחדש.

ובקרקס רונקאלי כנראה מצאו את הדרך ורתמו לטובת המופעים את הטכנולוגיה המודרנית וכמה מהכלים המובילים בהקרנות וידאו במטרה להחזיר את החיות לזירה, אבל כהולגרמות.

הקרקס פנה בשנה שעברה אל יצרנית המקרנים אופטומה (Optoma) כדי ליצור ביחד את מופע הקרקס הראשון בו משולבות הולוגרמות וזאת מבלי לוותר על הסממן העיקרי של הקרקס: האוהל הגדול עם הכיפה המחודדת הנישאת מעל, עם שורות המושבים שמקיפות במעגל את הזירה הגדולה במרכז.

הקרקס יצר למעשה מופע קרקס שלם בו משתמשים באנימציות שנוצרו במחשב כדי להקרין בגודל אמיתי את כל המשתתפים במופע – מהפילים והסוסים ועד הליצנים.

אופטומה השתמשה ב-11 מקרנים מסביב לזירה בקוטר 32 מטרים, ויחד עם שילוב של לייזרים ועדשות מיוחדות שהוצבו בנקודות אסטרטגיות, היא יצרה מופע שרואים היטב מכל מושב באוהל, בכל 360 המעלות שלו.

איך הקהל קיבל את זה? צפו בסרטון כדי לגלות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG