מי לא שמע על היכולות המופלאות של מדפסות התלת ממד ועל כך שמדובר אולי באחת ההמצאות הטכנולוגיות הגדולות ביותר של השנים האחרונות, אבל מסתבר שגם החולמים הגדולים ביותר לא תמיד מודעים לפוטנציאל העצום שלהן

תמונות - depositphotos

כבר היום ניתן לשמוע על מקומות בלתי צפויים בהם עושים שימוש במדפסות התלת ממד. לדוגמה, על פי פרסומים שונים הן משרתות את צבאות ארצות הברית ורוסיה ואף ממוקמות בחלק מכלי המלחמה שלהם כמו טנקים למשל. גם אם אנחנו לא יודעים בדיוק למה הן משמשות שם, ניתן לשער שהן יכולות לשמש להדפסת חלקי חילוף או אפילו מערכות מורכבות ובכך חוסכות זמן שינוע יקר ומאפשרות לאמצעי הלחימה אוטונומיה בשטח.  

דוגמה אחרת שתהיה אולי יותר רלוונטיות לחיי היום יום של רובינו: חברות הנעליים הגדולות כבר מתחרות זו בזו על מי תדפיס נעליים קלות ועמידות יותר לתנאי שטח קשים בתלת ממד וביצור המוני. מעבר לכך, ישנם כבר יצרני תכשיטים שעושים שימוש במודלים שהודפסו בתלת ממד שאת חלקם ניתן להפוך בשלב מאוחר יותר לתכשיטים של ממש. מי שיכול להרשות לעצמו מסוגל אפילו להדפיס בגדים בבית, אם כי נראה שבשלב הראשון עדיין נצטרך להזמין בגדים שהודפסו דרך האינטרנט.

העתיד המודפס

כל זה קורה כבר היום, אבל היינו רוצים לזרוק אתכם לעתיד, נניח משהו כמו 20-30 שנה קדימה… 

אז בואו נדמיין את התסריט הבא: בשנת 2040 אתם תקומו בבוקר והעוזר האישי הרובוטי שלכם יתבונן עליכם ויתכנן עבורכם את הסט המושלם (מהכובע ועד הנעליים) על פי סדר היום שלכם, מצב הרוח ומזג האוויר. לאחר מכן תוכלו לראות כיצד הסטים השונים יושבים עליכם באמצעות הדמיה דרך הראי החכם. כעת תוכלו להתפנות לשאר סידורי הבוקר, ולאחר מספר דקות (או אפילו פחות מכך) כבר תוכלו ללבוש את הבגדים שיוצרו בתוך דקות.

וזה לא נגמר כאן – את הרכב האוטונומי אליו תיכנסו כדי להגיע לעבודה כבר לא תצטרכו לבחור מאולם התצוגה, אלא תוכלו להדפיס אותו חלק אחרי חלק שמיד יורכבו על ידי רובוטים. כך תוכלו לקבל את הצורות והמראה המקורי והייחודי לכם, בלי שאף אחד יגנוב לכם את ההצגה. 

הדפסת איברים

המזכיר האישי שלכם ברכב יזכיר שנקבעה לכם פגישה עם הרופא בעקבות כאב בלתי מוסבר שאתם חווים לאחרונה בבטן. הרופא יהיה מאד נחמד ויסביר בחיוך שיש לכם בעיה בכבד אך אין באמת מה לדאוג כי ניתן יהיה להדפיס לכם כבד חלופי ולהחליפו בניתוח פשוט – כן בעתיד החלפת חלקי גוף יהיה עניין פעוט כמו סתימה בשן ונקבל זאת כמובן מאליו.

ואפרופו סתימות- גם החלפת שן או סט שיניים מלא יהיו עניין פשוט ביותר וסביר להניח שגם לא כואב כמו היום. כנראה שבתקופות מוגדרות נעבור טיפול מקיף להחלפת איברים שכבר "עשו את שלהם" ונוכל לשמור על הגוף שלנו במצב סופר בריא בכל רגע נתון.

לאכול בלי רגשות אשם

ומה לגבי אוכל? את ארוחת הצהריים שלכם תבלו במסעדה ותזמינו סטייק עסיסי שיודפס במידת העשייה המושלמת. בעתיד האנושות כבר לא תגדל בע"ח למטרות מזון ותאלץ להתמודד עם ההשלכות המוסריות שבכך: יהיה קל הרבה יותר להדפיס רקמות זהות לבשר במדפסת מזון ואולי אפילו ליצור גרסאות "דיאט" שיאריכו את הזמן עד החלפת הלב הבאה שלכם.

הילדים בשעה זו ידפיסו לעצמם פיצה בבית ממש כמו בפיצרייה מבלי לעמוד שעות ארוכות וללוש את הבצק…

לצאת לשופינג מהכורסה

את כל הקניות שלכם תבצעו כמובן דרך האינטרנט, וזאת מהסיבה הפשוטה שכל החנויות נסגרו לפני כמה שנים, הן פשוט לא יכלו להתחרות עם הקלות והנוחות של הורדת קובץ והדפסת מוצרים בבית על פי הקטלוגים והפיתוחים של היצרנים.

 מי בכלל רוצה לנסוע למרכז קניות, לחפש חניה, לבחור מוצרים, לעמוד בתור ולבזבז זמן יקר כשמוצרים מותאמים אישית יכולים להיות מודפסים בבית ע"י העוזר האישי שלנו מכל מקום בעולם ובכל רגע שרק נרצה? אתם תחייכו כשתזכרו בעבר הלא רחוק בו נאלצתם לרוץ עם עגלות סופר ולסחוב שקיות כבדות (ומזהמות) ממקום למקום.

יום בהחלט מתיש, אתם חוזרים הביתה כדי לפגוש את המשפחה, נפרדים מהרכב לשלום וקצת לפני המקלחת מכניסים את הבגדים שהדפסתם לתוך המגרסה שתהפוך אותם לחומר הגלם שאיתו יודפסו הבגדים שלכם מחר.

עתיד מטורף וקצת הזוי, אנחנו מסכימים, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהטכנולוגיה הזו כבר קיימת. אמנם בחיתולים, אבל בהחלט מתחילה לתפוס תאוצה ונעצרת כיום רק ביכולת שלנו לדמיין לאילו כיוונים נוכל לקחת אותה. המרחק בין דמיון למציאות מעולם לא היה קצר יותר.

ומה קורה היום? איך אפשר לקבל התנסות ביתית וללמוד על העולם המרתק של הדפסת תלת המימד? במקום לעבור דרך מכונת זמן (בהנחה שתוכלו להדפיס אחת…), פשוט מצטרפים לאחת הסדנאות שלנו ברחבי הארץ.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG