קבוצת מהנדסים ורופאים מנתחים השתמשו בתצוגת הולוגרמה בזמן ניתוח לב, על מנת לשפר את דיוק המנתח בזמן אמת. טכנולוגיות הקצה בשימוש הכי פרקטי שיש.

תמונה - מיקרוסופט (inavate)

שימוש באמצעים טכנולוגיים ברפואה המודרנית אינו דבר זר או מרתיע, להפך – ככל שמתאפשר ליישם טכנולוגיה במרחב הרפואי, כנראה שהן עדיפות הן למשתמש והן למטופל. כל דבר שעשוי להפחית את הסיכון ולהעלות את רמת הדיוק והביצוע נבחן בחיבוק גדול, ותחום הרפואה עושה דרך לכיוון שימוש בטכנולוגיה בתהליכים המורכבים ביותר. 

בית החולים בסנט לואיס בארה"ב החל לעשות שימוש בהולוגרמה בניתוחים המטפלים בהפרעה בקצב הלב. ניתוח רגיל, יכלול לרוב בעל תפקיד אשר שולט על תנועת הקטטר בגוף המטופל, ממנו משודרת תמונה למוניטור בחדר הניתוח. בדרך זו מקבל הרופא 'תמונת' מצב של האירוע. בבית החולים החלו ליישם את פתרון ה-Holo Lens של מיקרוסופט הכולל תוכנה מותאמת לטובת דיוק מרבי בזמן הניתוחים. הפתרון שואב וממיר מידע מהקטטר למערכת (ה"משקפת"), עד לכדי היכולת להציג הולוגרמה גאומטרית תלת-ממדית ה"מרחפת" מעל גוף המטופל- ממש 'מפה' המאפשרת לרופא המנתח לנווט טוב יותר במהלך הניתוח. 

התוכנה המותאמת לטכנולוגיה המקורית של מיקרוסופט, הנקראת ELVIS – enhanced electrophysiology visualisation and interaction system, יוצרת תמונה דיגיטלית של 'מפות' אנטומיות, המאפשרת שינויים ומדידות אמיתיות תוך כדי הניתוחים השונים.

אין ספק כי כל חיבור בין עולמות הטכנולוגיה והחדשנות לבין רפואה עתיד להיות חיבור מוצלח. בעולם בו הדיוק הוא ערך עליון במקביל ליכולות שרק משתפרות ומשתכללות – הדמיון רק יכול לפרוח. כשנזכרים בסרטי המדע הבדיוני הישנים, בהם נחשפנו לראשונה להולוגרמות כאלה, אי אפשר שלא להיזכר גם בתחושה שמדובר במדע בדיוני ואם זה יקרה מתישהו זה בטח עוד מאות שנים. אז הנה, המציאות כבר כאן, והמימושים מתחילים לרדת לפרקטיקה.

לפרטים נוספים אפשר לבקר בעמוד המוצר של מיקרוסופט, שם ניתן לראות גם את וידאו ההדגמה. במיקרוסופט לא ממש מופתעים מהשימוש בפתרון שלהם בחדרי הניתוח מאחר וזה היה החזון והכיוון המדויק אליו חתרה החברה. לנו נשאר לקוות שקצב פיתוח פתרונות מהסוג הזה רק יגבר ושקצב הלב שלנו יישאר יציב. בריאות לכולם.  

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG