העולם משתנה ובקצב מהיר, את זה כולנו מרגישים היטב. מה שפחות נמצא בתודעה של רבים הוא המרחק בין תפישת ההורים את כלי העבודה השונים כדוגמת מסך, לבין התפקיד האמיתי שלו בחיי דור שכלים אלה קריטיים להתפתחותם והצלחתם המקצועית. ראיון מיוחד עם ענבר לוין, מנהלת שיווק בחברת MMD, יצרנית ומשווקת AOC ו PHILIPS מבית TPV, יצרנית המסכים הגדולה בעולם

לוין: "כשבוחרים מסך מחשב כדאי לחשוב על מספר ממדים. כמובן שיש משקל גבוה למטרה העיקרית שלו עבורנו אולם גם למטרות המשנה. אפיון, ואפילו בסיסי, של הצרכים שלנו יאפשר לנו לרכוש מסך שישרת אותנו ביעילות לטווח ארוך, במיוחד בתקופה הזו בה המסך הביתי הפך ל"מרכז העצבים" של היום יום שלנו ומשמש למשימות רבות כמו עבודה, למידה, גלישה ופנאי, משחקים ועוד."

המידע קיים, צריך לדעת רק מה לחפש

"נכון להיום ניתן למצוא מידע רב באמצעות גוגל, צריך לדעת רק מה לחפש. כך למשל רצוי מאוד לוודא שהמסכים ש'שמנו עליהם עין' מכילים תכונות חשובות כמו טכנולוגיה להגנה על העיניים במהלך שימוש ממושך, טכנולוגיה אשר נקראת LowBlue (אור כחול להפחתת קרינה), או Flicker Free למניעת ריצוד. טכנולוגיות המוטמעות בכל מסכי הגיימינג של AOC ופיליפס. 

תמונה - MMD

מהם הפרמטרים הנוספים שכדאי להתייחס אליהם לקראת רכישת מסך?

"קיימים פרמטרים רבים, נתחיל עם הגודל– חשוב לוודא שהמסך מספיק גדול לנוחות ביצוע המשימות של המשתמשים אולם יחד עם זאת תואם את המקום הפנוי בשולחן הביתי או המשרדי שלכם. כמובן שיש להתייחס גם למרחק האופטימלי בין המשתמש למסך אשר משפיע על חווית השימוש. הגודל המינימלי המומלץ למסך הוא 24" והשמיים הם הגבול. יש משתמשים אשר עושים שימוש במסכי 55". 

"שחקני גיימינג רבים, במיוחד אלו שמעדיפים מסכי 27" ומעלה, בוחרים במסך קעור אשר נותן חוויה של "כניסה" למשחק, הם נעימים לעין בעת ישיבה קרובה. גם פה יש לקחת בחשבון את כלל השימושים שנרצה לעשות במסך. מי שעוסק בין היתר בעריכת וידאו או תמונות למשל ימצא שמסך קעור פחות מתאים לו בגלל השוני בהצגת החומרים הגרפים.

"רזולוציה– במסך שגודלו עד 27 אינץ', רזולוציית FHD יכולה לענות על הצורך מבחינת משימות עבודה "רגילות" – מיילים, גיליונות אקסל, Word, מצגות וכו'. מעבר ל- 27 אינץ', רצוי לעבור למסך ברזולוציה גבוהה יותר-   QHD= 2k או UHD= 4k. אם המקצוע שלכם דורש דיוק בפרטים הקטנים ביותר על גבי המסך (כמו למשל גרפיקאים, אדריכלים, עורכי וידאו וכו'), רצוי ללכת על רזולוציה גבוהה גם במסכים קטנים של 24 אינץ'. במיוחד בגיימינג יש משמעות גדולה לרזולוציה וכדאי לקחת בחשבון שהמשחקים הולכים ומשתכללים מבחינת איכות ורזולוציה ועל מנת להנות מהם בצורה מיטבית כדאי לחשוב קדימה ולקנות מסך מתקדם שישמש לפחות לשנתיים- שלוש הקרובות. 

"חיבורים– הטרנד האחרון בשוק מסכי המחשב הינו חיבור מסוג USB-C המאפשר חיבור של המחשב הנייד למסך להעברת נתונים או טעינה דרך המסך. כך, גם אם בבית אין מספיק שקעי חשמל, מספיק שקע אחד בלבד למסך ואילו המחשב הנייד ייטען דרך כבל ה- USB-C, מאפיין נוח מאוד למשרד הביתי.

לעומת זאת בתחום הגיימינג, המאופיין בשימוש במחשבים נייחים וחזקים, נפוץ השימוש הסטנדרטי ב HDMI וב DP. גם כן יש לחשוב איזה שימוש אנחנו רוצים לעשות, מסכים מתקדמים יותר מגיעים עם USB- HUB  המאפשר חיבור מכשירים חיצוניים כמו כונן נייד, מקלדת גיימינג וכדומה ישירות למסך מה שמונע באלגן של כבלים על השולחן.

יש לקחת בחשבון את כל עמדת הגיימינג שאנחנו מתכננים בעת ההחלטה איזה מסך לקנות, האם אנו נרצה לחבר אוזניות גיימינג? האם אנחנו מתכננים לתלות אותו על זרוע? 

"מותג– הפיתוי ללכת על מחיר זול הוא גדול, במיוחד במסך לשימוש ביתי. כיום, ניתן למצוא עשרות דגמי מסכים השייכים למותגים לא ידועים בשוק. יחד עם זאת, יש יתרון בקניית מסך של מותג מוביל משתי סיבות עיקריות- האיכות בדוקה וידועה אצל היצרנים הגדולים, שנית, מותג מוביל מחויב לנותן שירות איכותי בישראל ובד"כ אלה מעניקים שירות ואחריות עד בית הלקוח לשלוש שנים. בהחלט שווה את השקט הנפשי שלכם

קצב רענון– קצב הרענון הוא מספר הפריימים שהמסך מראה בשנייה. למשל, קצב רענון של 60Hz יראה לכם 60 פריימים בשנייה. קצב רענון זה מתאים בעיקר עבור מסכים שהשימוש המיועד להם מתמקד בעיקר בצרכים משרדיים. אך אם במקרה יש גם גיימר או גיימרית בבית, עדיף ללכת על קצב רענון גבוה יותר. קצב רענון העומד על 144Hz מבטיח למשתמש חוויית משחק חלקה יותר ותחושת חיבור חזקה יותר למשחק, כאשר הסטנדרט היום עובר במהרה ל 165Hz עבור גיימרים. מי שבאמת מחפש את החדשנות ואת המהירות יבחר במסך 244Hz.

"מהירות תגובה– זמן התגובה הוא הזמן הנדרש לפיקסל בודד לשנות את צבעו משחור ללבן, הסטנדרט למסך גיימינג היום הוא 1Ms בעוד המסכים המתקדמים מגיעים ל 0.5Ms ההבדל יורגש בשחקנים מקצועיים בעלי רגישות שמחפשים את הביצועים האופטימליים.

 

"בסופו של דבר יש לקחת בחשבון את כל הפרמטרים כולל התקציב שהקצנו לקנייה, למרות שלעיתים הוא מתעדכן אחרי שמבינים לעומק את הפרמטרים השונים. ההחלטה משתנה גם בין הגיימרים השונים. שחקי משחקי "יריות" או "מרוצים" למשל, יעדיפו זמן תגובה וקצב רענון גבוהים ויסתפקו ברזולוצית HD, לעומתם שחקני פנטזיה/ תפקידים יעדיפו רזולוציה גבוהה יותר להנאה מירבית מהעיצוב המושקע ויסתפקו בקצב הרענון הסטנדרטי נכון להיום בתחום הגיימינג – 144Hz."

איזה תפקיד משחק מחיר המסך ומהם האתגרים שלכם מול קהלי המטרה השונים?

"השוק הישראלי מגוון מאוד ומכיל מותגים רבים כמו גם יצרנים סינים רבים (מותגי מדבקה), האתגר שלנו הוא הבידול הברור של AOC כמותג מוביל בתחום הגיימינג. הצרכנים לא תמיד מבינים שגם אם לכאורה הנתונים זהים- איכות התמונה שיקבלו הנובעת מאיכות הרכיבים, טכנולוגיות משלימות ובקרת איכות, תהיה שונה לחלוטין. 

"השוק הישראלי רגיש מאוד למחיר ולתחרות, אתגר נוסף שלנו הוא לא להכנס ל"מלחמת מחירים" אלא להיות תמיד בחוד החנית מבחינה טכנולגית ומבחינת מודעות הצרכן. AOC מובילים את תחום הגיימינג בעולם אך לעיתים המותג אינו מוכר לצרכן הישראלי, בייחוד הורים שאינם חלק מהתחום ואינם חשופים לתכנים, ולכן עלינו להגיע אליהם. שלוש שנות האחריות בבית הלקוח הם מרכיב חשוב מאוד שיש לקחת בחשבון בעת רכישת מסך, מה שלא כולם יודעים לבדוק או לא מבינים את חלקו במחיר המסך." 

מניסיונך בענף, איך כדאי לקהל הצעיר אשר רוצה להיכנס לתחום לפעול? איך לבחור את המסך הראשון שלי? הרי מצד אחד לא כדאי להתחיל עם משהו נחות שיביא לחוויית שימוש גרועה ואף עלול לגרום לנטישת התחביב (תחביב שיש בו פוטנציאל להפוך למקצוע וכל הורה צריך לדעת את זה) ומצד שני איך אבא ואמא לא נכנסים להוצאה גבוהה עבור הניסיון הזה שעלול להסתיים מהר באופן טבעי?

"כאשר נכנסים לתחום הגיימינג, הן בתור ילדים והן בתור מבוגרים, יש לבחור במסך שיתמוך גם בצרכים האחרים שיש ממסך מחשב. יש לוודא שהמסך מצויד ב 144Hz לצד 1Ms ובטכנולוגית Free Sync, יחד עם זאת נבחר במסך בגודל צנוע המתאים לשולחן העבודה הביתי ונוותר בשלב הראשון על תוספות מיוחדות כמו חיבורים נוספים, רגל מתכווננת וכדומה.

"בייחוד בתור גיימרים מתחילים בחירה במסכי הגיימינג של פיליפס בעלי המחיר התחרותי תתן מענה מצוין כיוון שאינו גבוה בהרבה ממסכים רגילים של מותגים מהשורה הראשונה. בתור גיימרים מתחילים נעדיף מסך המצויד ברמקולים על מנת שלא נצטרך לרכוש רמקולים יעודיים בשלב הראשון ומסך שטוח על מנת שיתאים לשאר צרכינו. 

"לאלה שבוחרים להיכנס לעולם הגיימינג הדגמים הבסיסיים של AOC יעניקו חוויה מיטבית גם מבחינת עיצוב הגיימינג שיגרום להם להרגיש כמו מקצוענים, בעוד גיימרים מבוגרים או חובבים יעדיפו את דגמי הגיימינג של פיליפס בעיצוב נקי שישתלב בכל בית."

המותג AOC מוכר מאוד בתחום הגיימינג. מדוע?

"AOC הוא מותג מסכי גיימינג מועדף מכמה סיבות. יש לנו פורטפוליו רחב מאוד של מסכי משחק לכל סוגי הגיימרים, החל מ'קז'ואל' דרך 'הארדקור' ועד לליווי המקצועי ביותר. המותג מכסה את כל ז'אנר המשחקים, כך שכולם יוכלו למצוא דגם המתאים באופן מושלם לצרכיו. בנוסף, המוצרים שלנו הם באיכות מעולה, זוכים לשבחים מסוקרים ברחבי העולם ומשמשים את שחקני הספורט המובילים כמו G2 Esports. אחרון חביב, יחס מחיר-ביצועים של המותג אטרקטיבי ביותר. 

"בנוסף, AOC נבחרה כמובילה העולמית בתחום מסכי המשחק על פי נתוני חברת ניתוח השוק International Data Corporation – IDC. הנתונים פורסמו ב- Tracker Gaming Tracker של IDC לראשונה ברבעון הרביעי של 2019. בקטגוריית מסכי המשחקים עם קצב רענון של 100 הרץ ומעלה, הנתונים של IDC מצביעים על כך ש- AOC השיגה את מעמדה המוביל בשוק עם מכירות מצטברות של יותר מ -2.6 מיליון יחידות ועם נתח שוק של כ -18%. נתוני הרבעון השני 2020 מראים ש AOC שומרת על יציבות בהובלת התחום. לא כולם יודעים אולם באירופה AOC ממוקמת במקום הראשון עם נתח שוק של כמעט 25%.

"גיימרים יודעים מה הם רוצים ומחפשים מענה מדויק לצרכים האישיים שלהם, בכל רמה ובכל ז'אנר. הם יעדיפו מסך איכותי שישמש אותם לטווח הארוך, הן מבחינת ביצועים והן מבחינת עיצוב, במחיר הוגן ותחרותי במיוחד. בין אם מדובר בילד שרק התחיל לגלות עניין בעולם הגיימינג ובין אם מדובר בשחקן שמתפרנס מגיימינג למחייתו, הוא ימצא את מבוקשו עם AOC."

מהם החידושים שמביאה AOC ב 2021 ?

"AOC שמחה להמשיך להוביל את השוק עם מגוון מסכים מהירים במיוחד בעלי 244Hz ו 0.5Ms. שחקנים ידעו להעריך וירגישו שינוי משמעותי בביצועים, גם אלה שרגילים למסך גיימינג. בייחוד במסכי מירוץ ויריות כשמהירות התגובה למתרחש עושה את ההבדל בין הפסד לניצחון."

מותגים מוכרים מאוד בעלי חשיפה ועוצמה עולמית נמכרים בטווחי המחיר של AOC, מדוע שאקנה AOC בתור הורה?

" AOC היא השם הגדול והמקצועי ביותר בתחום הגיימינג, עם מענה מדויק המספק פתרון מצוין לכל הרמות ולכל סוגי המשחקים. AOC היא חלק אינטגרלי מסצנת הגיימינג המקצועי באירופה והיא עוסקת בשיפור ופיתוח מתמידים עם טובי השחקנים בתחום לוודא שמוצריה אידיאליים לגיימרים."

נראה כי המותג הותיק פיליפס לא זוכה למיצוב לו הוא ראוי בין הקהלים ההמוניים אולם קהלים מקצועיים יודעים להעריך אותו. מדוע זה קורה ?

"זה לא לגמרי מדויק. פיליפס זוכה להערכה בעיקר מהקהל המבוגר יותר ש"גדל" עם המותג,  ואילו הקהל המקצועי יודע להעריך את המפרט והטכנולוגיות המתקדמות שפיליפס מציעה ואת הבטחת האיכות שהמותג מביא איתו. לעומת זאת, הקהל הצעיר יותר נמשך למותגים שהוא מכיר מתחומים אחרים כמו הסלולר/ טלויזיות וכדומה, להם ערך רגשי נתפש גבוה יותר. מותגים אלה שזוכים לפרסום רב מהתחומים האחרים יושבים יותר בתודעה הישראלית ולכן כאשר בוחרים מסך הנטייה הטבעית היא ללכת עם מה שכבר קיים בבית, הם בעצם נמשכים לשם."

מדוע נכנסת פיליפס לתחום הגיימינג, מה היא מציעה?

"פיליפס מתגאה בפורטפוליו רחב ומקיף של כל צרכי שוק המסכים ושמחה להציע גם מסכי גיימינג איכותיים ואמינים העומדים בסטנדרטים המחמירים של המותג. בתקופה זו בה הצורך במחשב וציוד היקפי ורסטילי, נוח ויעיל שיכול לשמש את כל בני הבית מסכי הגיימינג של פיליפס הם בחירה מעולה במחיר מצוין ויעמדו בכל משימה בכבוד ולאורך שנים.

"בנוסף למסכי גיימינג PC, פיליפס מתגאה בפיתוח וחדשנות, היא כיום היחידה בעולם שמייצרת מסכי מחשב יעודיים למשחקי קונסולות. מסכי סדרת MOMENTUM  הם היחידים שנותנים לשחקן להנות ממלוא היכולות של הקונסולה. המסך, המציע רמה חדשה של יכולת היטמעות במשחק לגיימר המתחיל והמתקדם כאחד, מתהדר בתצוגת 4K UHD, קצב רענון מסך של 60Hz  ו- Ambiglow, המאריך ומשפר את חוויית המשחק. בנוסף, מספק המסך תמונה חלקה וחדה במיוחד הודות ל- DisplayHDR 600, Adaptive-Sync."

 
תמונה - MMD
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG