בניית מחשב העל החדש, בעלות 20 מיליון אירו, תתחיל בקרוב והיא תתבסס על שרתי ThinkServer של לנובו עם מעבדי EPYC של AMD, ליבות גרפיות A100 Tensor של NVIDIA, ורשת Mellanox HDR InfiniBand של NVIDIA

Tina Borgbjerg, General Manager Lenovo Data Centre Group Benelux and Nordics (on screen) and Jet de Ranitz, CEO SURF - photo Sicco van Grieken

מחשב העל החזק ביותר בהולנד יהיה יעיל ביותר מבחינה אנרגטית הודות לשימוש בטכנולוגיית קירור המים Neptune של לנובו, והוא יתמוך בקידום המחקר וחדשנות בהולנד

קבוצת הדאטה סנטר (DCG) של לנובו הכריזה כי תספק תשתית מחשוב עתיר ביצועים (HPC) לטובת SURF, תאגיד טכנולוגיות המידע והתקשורת המיועד למגזרי החינוך והמחקר בהולנד. הפרויקט המוערך בסכום של כ-20 מיליון אירו ייצא לדרך בקרוב ותוצאתו תהיה בניית אחד ממחשבי העל הגדולים והחזקים ביותר במדינה.

מחשב העל יספק תמיכה למדענים המגיעים מיותר מ-100 מוסדות מחקר וחינוך ברחבי הולנד. הוא יספק את העוצמה לביצוע חישובים מורכבים במיוחד עבור עבודות משפרות חיים בתחומי מחקר שונים כולל מטאורולוגיה, אסטרופיזיקה, רפואה ומדעי החברה, וכן עבור מדעי החומרים וכדור הארץ ומחקרי שינויי האקלים.

"הצורך של החוקרים בכוח מחשוב, אחסון ועיבוד נתונים גדל באופן אקספוננציאלי. בתכנון מחשב העל החדש, השימושיות שלו לטובת מחקר מדעי הייתה חשובה ביותר. SURF בחרה בלנובו בזכות האיכות, הביצועים והגמישות העתידית של הפתרון, כמו גם שיקולי הקיימות שלו", אמר וולטר ליון, מנהל שירותי המחקר ב-SURF, שהסביר את המשמעות של שיתוף הפעולה הזה, והיתרונות שהמערכת תספק לפרויקטים מחקריים.

עוצמה לחדשנות יחד עם שותפי מפתח

טכנולוגיית המחשוב עתיר הביצועים החדישה של לנובו תכלול שרתי ThinkSystem של לנובו, עם העוצמה של מעבדי EPYC מהדור שני של AMD לצד שרתי ThinkSystem של לנובו בהם ישולבו מעבדי EPYC מהדור הבא, המקוררים באמצעות טכנולוגיית הקירור הנוזלי Neptune של לנובו. 12.4 פביבייט (PiB) של פתרון האחסון המבוזר של לנובו (DSS-G) ושרתים עם השבב הגרפי HGX A100 4 של NVIDIA יעזרו גם הם ליכולות הבינה המלאכותית ולימוד המכונה הנדרשות למחקר החדשני המבוצע ב-SURF. רשת המבוססת על HDR 200Gb/s InfiniBand של מלנוקס מבית NVIDIA, שכוללת מנועי האצת מחשוב מובנים ברשת, מספקת את קצב העברת הנתונים הגבוה עם זמן שיהוי נמוך במיוחד. התשתית החכמה של לנובו תספק נפח עבודה הגדול פי עשרה מזה של המערכת הקודמת והיא תשיג ביצועי שיא ברמה שמגיעה כמעט עד 13 Flops. התשתית החכמה של לנובו תהיה כלי עוצמתי, יציב ויעיל במיוחד למדענים וחוקרים..

"AMD גאה לעבוד עם מוסדות גלובליים מובילים כדי לספק גישה לטכנולוגיות ויכולות מתקדמות החיוניות לתמיכה בעומסי מחשוב עתיר ביצועים ומחקר מודרני הנדרשים להתמודד עם האתגרים הגדולים בעולם", אמר רוג'ר בנסון, מנהל בכיר לתחום המסחרי ב-EMEA, AMD. "אנו שמחים לשתף פעולה עם קבוצת הדאטה סנטר של לנובו בפרויקט חדשני כזה של מחשוב עתיר ביצועים, שמביא את הביצועים של מעבדי AMD EPYC למדענים ולמוסדות מחקר בהולנד, ומאפשר להם להצטיין בעבודתם".

 

יעילות אנרגטית על ידי שימוש בטכנולוגיית קירור מים

ביצועים אופטימליים הם אמנם דבר הכרחי עבורמחשב העל ההולנדי של SURF, אך חשוב מאוד גם לוודא בשהמערכת תהיה חסכונית בצריכת אנרגיה. טכנולוגיית קירור המים של לנובו תצמצם כ-90% מהחום במערכת, ותפחית את צריכת האנרגיה הכוללת, תגדיל באופן משמעותי את היעילות הכוללת ובסופו של דבר תאפשר למעבדים להציג ביצועי שיא.

"השותפות שלנו עם SURF מראה את המחויבות המתמשכת שלנו לספק טכנולוגיית מחשוב עתיר ביצועים חדשנית בכדי להעצים את מי שעוזרים לפתור את האתגרים הגדולים ביותר של האנושות", אמר נעם רוזן, מנהל אזור EMEA, מחשוב עתיר ביצועים ובינה מלאכותית, קבוצת DCG, לנובו. "רתימת היכולות של עידן ה-Exascale המתהווה והנחלתם לידי ארגונים כמו SURF לטובת מחקר פורץ דרך הוא כל מה שיוזמת From Exascale to Everyscale של לנובו מדברת עליו".

"מעבדי ה-A100 Tensor Core שלנו המשולבים ב-SURF מבוססים על ארכיטקטורת Ampere של NVIDIA, ציון דרך הנדסי המשפר את הביצועים להכשרה והסקת מסקנות מבוססי בינה מלאכותית, וגם עומד בקלות בדרישות הגישה וההספק של עומסי העבודה המודרניים בתחום הבינה המלאכותית והמחשוב עתיר הביצועים", אמר איאן באק, מנכ"ל וסגן נשיא למחשוב מואץ ב-NVIDIA. "שילוב טכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת בעולם, כשהכל מחובר באמצעות רשת HDR InfiniBand של מלנוקס מבית NVIDIA אל SURF, מעניק לחוקרים את מה שהם צריכים בכדי לקבל במהירות וביעילות את עומסי העבודה בעידן ה-Exascale".

התקנת המערכת תתחיל החודש והשלב הראשון בהפעלת מחשב העל החדש צפוי לקראת אמצע 2021.

 
Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG