למרות ששיגעון העוזרים הדיגיטאליים (או סייענים אם אתם מתעקשים) פרץ לעולם בעיקר בזכות סירי והטכנולוגיה הייחודית שלה לזיהוי דיבור, עד כה אפל העדיפה לשלב אותה בעיקר במוצרים הקיימים שלה כמו האייפון ולא במכשירים ייעודים כמו שעשו אמאזון וגוגל

כעת, כשה-HomePad יצא לשוק, לא מעט חובבי טכנולוגיה כמו אלו מערוץ Linus Tech Tips לא פספסו את ההזדמנות להשוות אותו למתחרים, וספציפית יותר, למודל היוקרתי ביותר של גוגל, Google Home Max. הנה מה שהיה להם להגיד: 

איכות צליל

בתוך המבנה המרשים (וגם כבד יחסית) של ההום-פד, נמצא מערך של סאב וופר עליון, שישה מיקרופונים באמצע ולא פחות משבעה טוויטרים בתחתית (הרמקולים האחראיים על התדרים הגבוהים). כל אלו מספקים איכות צליל גבוהה במיוחד עם הרבה פחות עיוותים ואפקט שגורם לרמקולים להישמע עוצמתיים במיוחד.

יתרון נוסף של הטכנולוגיה הזו הוא שהרמקולים מסוגלים להתאים את עצמם אוטומטית לחפצים השונים בחדר ואפילו לשדר אלמנטים שונים בתוך המוזיקה כמו האמביינט לאזורים שונים בתוכו. ללא הטכנולוגיה הזו, רמה זהה של איכות צליל הייתה יכולה להיות מושגת רק באמצעות רמקולים שנמצאים על גבי הרצפה, לא בדיוק מה שאנחנו רוצים שיהיה לנו באמצע הסלון…

כאשר משווים את חותמת הצליל לזו של גוגל, מתקבלים שתי חותמות שונות למדי, כאשר ברור שהצליל מהרמקול של גוגל מתעוות פחות בעוצמות גבוהות, אך זה של אפל נשמע טוב יותר בעוצמות נמוכות.

בכל אופן, שני הרמקולים מסוגלים לזהות פקודות קוליות גם כאשר מתנגנת בחדר מוזיקה רועשת ממקור אחר.

 

'חוכמה'

אחת מנקודות החוזק הכי משמעותיות של גוגל היא היכולת של הרמקול החכם שלה לחפש בתוך הרשת ואפילו לספק תשובות ישירות על סמך נתונים שהוא מוצא ברשת (חלק אינטגרלי מאלגוריתם החיפוש הידוע והמתקדם ביותר בעולם של החברה). לעומת זאת, הגרסה הביתית של סירי לא מסוגלת כלל לחפש בתוך הרשת והיא מסתמכת על מאגר ידוע ומוגבל של עובדות (אם כי יכול להיות שבעתיד המצב ישתפר דרך עדכון תוכנה).

לרמקול של גוגל יש גם יכולת לזהות אנשים שונים, כך שהפרטיות שלכם מובטחת אם אתם מגדירים אותה כפי שצריך.

למרות שנדמה שלאפל יש נחיתות בקטגוריה הזו, יש לה יכולת אחת שלגוגל אין והיא הקראה של הודעות SMS. יתרון נוסף שיהיה משמעותי רק לגרופים של אפל הוא היכולת לשלוט בעוצמה של שירות אפל מיוזיק, משהו שהרמקולים האחרים לא יכולים לעשות בגלל מגבלת תאימות. מצד שני, עם הכניסה של שירותים חלופיים כמו דיזר וספוטיפי לשוק (גם לארץ), זהו לא בהכרח חיסרון משמעותי.

 

תאימות

למרבה הצער, אם אין לכם לפחות מכשיר אחד נוסף של אפל בבית, אתם די מוגבלים : ההתקנה הבסיסית דורשת מכשיר עם iOS וכמובן שגם שקע האוזניות כבר לא סטנדרטי, בעיה די רצינית אם אתם רוצים לחבר רמקול חיצוני פיזי.

בנוסף, התמיכה בסטרימינג לטלוויזיה באמצעות AirPlay עדיין לא זמינה וגם היכולת לחבר מערך של כמה מכשירים בשביל לקבל צליל בסטריאו, אלא אם כן אם משתמשים במק.

ועוד דבר קטן… בהום פד סירי כבר לא יכולה לספר בדיחות ☹ .

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG