"הרבה דברים קרו בחודש מרץ 2020, הרגיש כאילו סדרי עולם שלמים השתנו מהרגע להרגע. שיחות בנושא פתרונות ועידה התגברו במאות אחוזים, רובן ככולן התמקדו בייצור החדש הזה שנקרא עבודה מהבית. שיחה אחת לגבי פרויקט מסוים בלטה במיוחד. על הקו הבעלים של חברת פרופימקס – חברת נדל"ן ותיקה שהיתה כבר ערוכה עם פתרונות, אולם נושא השיחה היה מפותח הרבה יותר באותה עת. הלקוח החל לתכנן את היום שאחרי, מה שגרם לי למצוא את עצמי בפרויקט מעניין וחדשני יחד עם לקוח שיודע מה הוא רוצה, יצרנית ישראלית מובילה המשווקת בכל העולם ואינטגרטור שמתמחה בפתרונות שלה. נבחרת מופלאה של אנשים שחברו יחד לייצר פתרון שיכול לשמש כ'תקינה החדשה לחללים רב תכליתיים'." סיכום חווית מסירת הפרויקט החדשני בפרופימיקס של צוות התכנון והביצוע. 

ליאורה ספין (תמונה - תקוה מהבד)

הממשקים בין השחקנים השונים בפרויקט כזה יכולים להיות ארוכים ופחות יעילים אולם כאן רוח הדברים היתה ברורה ותהליך האפיון היה מהיר, ענייני ומדויק. בדיוק כמו ההמשך. 

אביעד כהן, קומיט, היועץ בפרויקט: "קבעתי פגישה עם ליאורה ספין מחברת LS PROJECT – בעלת ותק של 16 שנים בתחום ליווי לקוחות מ-א' ועת ת' בנושא חללי עבודה. ליאורה היא אשת מקצוע יוצאת דופן המכירה היטב את תחום תכנון חללי עבודה ומעבר המשרדים בממדים שונים כמו לדוגמא , לנתח את צרכי הלקוח, לקחת חלל קיים, לבדוק אותו, משמע, לבדוק מה מתאימים ומה בונים מחדש, ניהול תקציבי, תכנון תשתיות, בינוי, בחירת חומרים,  בגדול- ניהול הפרויקט מקצה לקצה עד אכלוס. 

ליאורה הציגה בפניי את החלל החדש- משרד היושב בשטח של כ-220 מטרים רבועים המתפרס במעין אות 'ר' מוזרה. ראיתי את תכנית הריהוט האדריכלית אשר ליאורה תכננה הכולל 6 מצבים של  כינוס באולם  וכן את הפונקציונאליות המתוכננת בו. 

המשימה שלי הייתה לתת פתרון פונקציונאלי ופתרון טכנולוגי עבור הלקוח על מנת לענות לו על הצרכים הבאים:

כיתת לימוד המכילה עמדת מרצה ממנה ניתן לנהל דיון תוך תנועה חופשית. 

שיחות בעמידה מול משקיעים ולקוחות נוסח 'טאון הול', מה שאומר שיהיה צורך בפתרון High-end של מצלמת ועידות, מיקרופונים פזורים שיכסו את החלל ו-DSP שידאג לכך כי לא יהיו פידבקים בזמן השיחה.

חדר ועידות ענק

מרכז כנסים ללקוחות

אולם צפייה קולנועי 

העברת סדנאות וסמינרים

 
 
תמונה - איוי מאסטרס

"וזה לא נגמר כאן. אפיון הצרכים כלל בין היתר דרישות לפיהן כל השולחנות בחלל יהיו פריקים, הפודיום ממנו ידברו המרצים יהיה נייד, תקרה "נקייה" ככל הניתן מה שאומר שימוש במיקרופונים אלחוטיים מסוגים מסוימים ועוד אילוצים שונים. החלל עצמו מוקפד ומעוצב אבל האם נעשו ההכנות המתאימות בהיבטי מולטימדיה ? ללא תשתיות צנרת מתאימות ההתקנה הופכת בלתי אפשרית. ליאורה דאגה להכנת כלל התשתיות מבעוד מועד, חשמל ותקשורת היו מוכנים למעשה לכל סוג פתרון טכנולוגי, זה קיצר עוד יותר את זמן התכנון אשר לרוב כולל גם את התשתיות הנדרשות – התמקדתי רק בפתרון הטכנולוגי כשאני יודע כי הדרך מוכנה.

הייתי סקרן לגבי הפרויקט היות והעיתוי היה בהחלט מעניין – תקופת קורונה בה לא מעט ארגונים עוצרים פרויקטים והנה לקוח ממשיך עם תכנון תוך אמונה כי הכיוון שלו הוא העתיד, ולא רק עבורו."

 
kramer-rc-208
תמונה - איוי מאסטרס

ליאורה ספין, ניהול פרויקט משרד חדש וליווי לקוח עד אכלוס: "העבודה על אולם ההרצאות של חברת פרופימקס, חברה העוסקת בהשקעות נדל"ן בחו"ל הייתה מאתגרת. קיבלתי חלל משרדים מאוד לא קונבנציונאלי ופשוט לתכנון עם דרישה של הלקוח לורסטיליות על כל המשתמע מכך בכל ההיבטים, הן בצורת הישיבה והן מהפן הטכנולוגי. הגדרנו מספר תרחישים שהלקוח נתקל בהם, הן מבחינת סוג הישיבה באולם והן מבחינה המענה הטכנולוגי הרלוונטי לאותה ישיבה. יצרתי תכניות עבודה תוך תכנון תשתיות המותאמות לכל התרחישים. לאחר פגישות עם ספקי AV שונים, שכל אחד מהם משך לכיוון שלו, הבנו שאנחנו מתחילים להתבלבל ושנזדקק ליועץ שיסייע לנו לאפיין את הצרכים וייתן רשימת פתרונות. הגענו לאביעד כהן ומן השנייה הראשונה הבנו שהגענו לאיש מקצוע הוגן. אביעד הבין מהר מאוד לאן אנחנו שואפים להגיע והמליץ על המוצרים של חברת Kramer כמענה המתאים ביותר לדרישות."

ספי אהרון, מנהלת לקוחות אסטרטגית ואחראית תחום יועצים בחברת Kramer : "מדובר בפרויקט שנולד ובוצע בזמן הקורונה, עם כל המגבלות והמשמעויות המאתגרות כל יצרנית. אולם Kramer ראתה את הדרישות הללו כהזדמנות ליישם את מיטב הפתרונות שהיא מספקת ללקוחותיה. אני מאמינה כי סוג החדרים המיושמים בפרופימיקס הוא בדיוק מה שארגונים צריכים במציאות היברידית ומשתנה אשר דורשת גמישות מרבית. מדובר בפתרון מבוסס Kramer אשר נותן מענה למספר רב של תרחישים, החל מחדר הרצאות בו ניתן להציג בצורה אלחוטית, שידור תוכן על כלל המסכים בו זמנית לרבות שליטה, ביצוע שיחות ועידה באיכות גבוהה ואפילו צפייה במשחק כדורגל עם קולגות מהחברה. תפישת החלל הארגוני משתנה וחלל זה הופך לרב תכליתי באופן רחב הרבה יותר ממה שהכרנו עד היום. הפרויקט החדשני בפרופימיקס מתופעל באמצעות ציוד של Kramer הישראלית, לרבות ציוד הגברה הכולל רמקולים, הפצת אותות ושליטה מרכזית."

רוני טבי מחברת Av-Masters , האינטגרטור בפרויקט: "אחרי כ 15 שנים בתחום וניהול חברת Av-Masters אותה הקמתי בשנת 2017 , הקמתי חללים רבים ושונים אולם זה של חברת פרופימיקס הוא בהחלט מהחדשניים ביותר. מדובר בחלל רב תכליתי נטול מחיצות כשהאתגר המרכזי היה לשמור על מקסימום פרודוקטיביות מצד אחד תוך נגישות ונוחות שימוש מרבית מצד שני. זה לא היה קורה בלי לקוח שפתוח לרעיונות ורוצה להשיג את הטוב ביותר מצד אחד וצוות מקצועי של מתקינים שעמדו במשימה עם זמני אספקה וביצוע מאתגרים ביותר. חשוב לציין שהייתה כאן הקפדה מצד המתכננת על אסתטיקה ורמת ביצוע גבוהה תוך שימוש באלמנטים עיצוביים כדוגמת מתקני הנירוסטה ששימשו לתליית המסכים.  הלקוח ביקש פתרון יצירתי שיענה על הממדים הרבים של צרכי העובדים בארגון. אני שמח שהצלחנו לעמוד באתגר."

 

מה הוטמע בפרויקט ?

VIA CAMPUS 2 – להצגה אלחוטית Seamless שימוש במצלמה ויכולות UC ויכולות BYOD

TBus Units – המשמשים כמרכזי תקשורת שולחניים ומודולריים 

Wall Plates- WP-580R/T – מחברים למסך מורחק 

Range Extenders- TP-580R/T – מרחיקים עד 100 מטר 

VS-88UT –ממתג מקורות All In One בעל יכולות אוטומציה 

PA-240Z – מגברי אודיו ורמקולים

RC-208 – הבקרים המנצחים על הפעלת החדרים 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG