חנייה בערים ובאזורים צפופים יכולה להיות מתישה ומעייפת, אך אם במקרה ייצא לכם להגיע לנמל התעופה "ליון סנט-אכזופרי" שבצרפת (הרביעי בחשיבותו במדינה), ייתכן ותחכה לכם הפתעה בדמות רובוטים לחנייה אוטומטית של חברת "סטנלי רובוטיקס"

 כל רובוט שכזה, המכונה סטן, הוא למעשה מלגזה אוטומטית שתרים את הרכב שלכם באמצעות הפלטפורמה המתרוממת עליה מקמתם אותו ותכניס אותו אל מקום החנייה המתאים על פי היצרן והמודל הספציפי.

מבחינות רבות, הרובוטים האוטומטים הללו לא שונים הרבה מן המכוניות האוטונומיות שאנחנו מכירים וגם הם מסתמכים על סריקה מתמדת של הסביבה וזיהוי של כל מכשול שעשוי לצוץ בדרך.

על פי סטנלי רובוטיקס, המערכת שלה הרבה יותר אפקטיבית מהנהגים האנושיים והיא מסוגלת "לדחוס" 50% יותר מכוניות על גבי אותו שטח חניה. השיפור הזה מושג לא רק באמצעות חניה מדויקת החוסכת מקום בין המכוניות, אלא גם באמצעות סידור המכוניות במספר שכבות, כך שהמכוניות שחוזרות ראשונות לבעליהן, הן גם אלו שיהיו במעגל הנגיש ביותר ("נכנס ראשון יוצא ראשון").

המערכת שמוצבת בשדה התעופה " ליון סנט-אכזופרי" עובדת באופן מסחרי מסביב לשעון , אך מופקדת רק על 500 מקומות חניה ועוברת ניטור מקיף על ידי אנשי צוות שנמצאים באזור. בעתיד יתרחב השירות ל-6,000 מקומות חנייה והבקרה כולה תעשה מרחוק. הניסויים הבאים יתקיימו בשדה התעופה שארל דה גול בפריז, ובנמלי תעופה חשובים נוספים באירופה : דיסלדורף שבגרמניה וגטוויק שבלונדון. 

למרות שהחברה לא מסרה כיצד הניסוי משפיע על מחירי החניה בנמל התעופה, באתר The Verge התרשמו שמקומות החנייה שמתופעלים על ידי הרובוטים זולים באופן משמעותי מאשר מקומות חניה דומים עם שירות חניה אישית, כאשר מדובר על מחירים לשבוע חניה שלם.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG