פקקי לילה עצומים בכבישים מהירים בגלל מכוניות אוטונומיות? (תמונה: Unsplash)

 

העתיד של המכוניות האוטונומיות כבר כאן, אבל יכול להיות שהוא טומן בחובו כמה שימושים כחולים יותר ממה שכולם חשבו. חוקרים מזהירים משימוש של תעשיית הזנות במכוניות האוטונומיות, ומכך שהן יכולות להפוך לבתי בושת ניידים.

טענה זו עולה ממחקר בשם 'רכבים ניידים והעתיד של התיירות האורבנית' שנכתב בידי חוקרים מהאוניברסיטאות הבריטיות סארי ואוקספורד שחוזים מציאות בה שירותי מין בתשלום ניתנים במכוניות ללא נהג, ככל שהנושא ייהפך לפופולארי יותר ויותר.

"מכוניות אוטונומיות כנראה יהיו תחת פיקוח כדי למנוע מצב בו הנוסעים יקיימו יחסי מין, ישתמשו בסמים או ינקטו באלימות. עם זאת, ייתכן מצב בו עד מהרה אותם אמצעי פיקוח ייעקפו, יבוטלו או יוסרו. ויותר מכך, ככל הנראה מכוניות אוטונומיות פרטיות יהיו בהתחלה חסינות לפיקוח שכזה. רכבים כאלה יכולים לשמש גם לשימושים מסחריים, כל מה שצריך הוא עוד מאמץ קטן לדמיין עתיד בו הרובע האדום של אמסטרדם נמצא בתנועה", נכתב במחקר.

אבל זה לא רק זנות על גלגלים, לדעתם של החוקרים הרכבים האוטונומיים יכולים לפגוע גם בתיירות ובמיוחד בשוק של חדרים ללינה קצרת טווח, כיוון שמדובר ברכבים שיוכלו להציע מסלולי תיירות אישיים או ליווי תחבורתי יוקרתי שקהל היעד שלו יהיה בדיוק התיירים הקצרים בזמן.

"כלכלת התיירות תשתנה באופן הדרגתי אם הרכבים האוטונומיים יהפכו לאוטומטיים לחלוטין, וזה מוביל לעתיד בו ציים של רכבים אוטונומיים קטנים ופרטיים יוכלו לדחוס בביקור קצר מגוון אטרקציות אורבניות, ולגרום למגזר שלם של אוטובוסים המציעים מסלולים תיירותיים לפשוט רגל", אמר פרופסור סקוט כהן, ראש פקולטת התיירות והתחבורה באוניברסיטת סארי.

הוא גם חוזה בעיה בתנועה הבינעירונית, כולל בכבישים המהירים. "הם יוכלו להתמלא בלילות עם רכבים אוטונומיים שיסעו בקצב איטי כשהם מובילים נוסעים ישנים, וזאת במקביל לרכבים בהם יינתנו שירותי מין בתשלום שיהפכו לתופעה", אמר כהן.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG