החברה ממנפת את יכולות הליבה שלה בתחום הדיסקים הקשיחים וטכנולוגיות הפלאש כדי לסייע ללקוחות לעמוד בדרישה לגידול אקספוננציאלי ביכולות אחסון נתונים; ארכיטקטורה חדשנית מציבה ציון דרך בצפיפות האחסון לשטח נתון

תמונה - WD

ווסטרן דיגיטל הציגה באירוע "לדמיין מחדש את הדיסק הקשיח", שהתקיים ב- 31 באוגוסט, ארכיטקטורת כונן קשיח חדשה, מתוגברת פלאש, השוברת את הגבולות המסורתיים בעולם האחסון. יכולת החדשנות הייחודית של החברה בתחומי הדיסקים הקשיחים והפלאש, מאפשרת לארכיטקטורת האחסון החדשה בטכנולוגיית OptiNAND  להציע רמה גבוהה של אופטימיזציה על בסיס שילוב בין כוננים מגנטיים ובין  מוצרים מבוססי פלאש מסוג "iNAND" המובנים כחלק מהכונן הקשיח. שילוב זה נותן ללקוחות ולמשתמשים – דוגמת ענני מחשוב ענקיים, ספקי שירותי מחשוב, ארגונים גדולים, רשתות מעקב וידאו חכמות, ספקי אחסון צמוד לרשת (NAS)  ואחרים – להתמודד עם הגידול המעריכי (אקספוננציאלי) בקצב יצירת נתונים – באמצעות אספקת נפח האחסון, הביצועים והאמינות הדרושים לאחסון כמויות עצומות של מידע כיום ובעתיד.

מינוף ראשון מסוגו בתעשייה של זרוע ראש מגנטי תלת-שלבי (triple-stage actuator TSA) וטכנולוגיית HelioSeal, מאפשר למוצרים הראשונים המבוססים על הארכיטקטורה החדשה להציע נפח אחסון של 2.2 טרא-בייט לכל דיסקה (platter) של הדיסק הקשיח, תוך הרחבת יכולות הקיבולת המוכחות של טכנולוגיות ePMR. ווסטרן דיגיטל רשמה אבן דרך חדשה, כאשר סיפקה כבר ללקוחות נבחרים כונני  20TB ePMR המשלבים יכולות פלאש משופרות בטכנולוגיית OptiNAND. 

 

לדברי Ed Burns, מנהל מחקר שוק כונני דיסקים קשיחים בחברת המחקר IDC, "לווסטרן דיגיטל יש היסטוריה של חידושים בארכיטקטורה של כוננים קשיחים, כמו למשל כאשר HGST המהווה כיום חלק מווסטרן דיגיטל סיפקה לראשונה ב-2013 כוננים קשיחים מבוססי הליום. בהינתן הצמיחה הנובעת מהתרחבות הפעילות בעולם הבינה המלאכותית, למידת מכונה, בלוקצ'יין, אינטרנט של הדברים, חיישנים ועוד, אין ספק כי דרושים חידושים טכנולוגיים נוספים בתחום האחסון כדי לאגור, להגן ולאפשר את צמיחת הנתונים בקנה מידה גדול. כחברה היחידה המייצרת הן כונני פלאש והן כוננים קשיחים, יכולה ווסטרן דיגיטל לנצל באופן ייחודי את יכולותיה מבית לצורך הרחבת עקומת צפיפות השטח של כונני ePMR לדורות הבאים, ולסייע ללקוחות לעמוד בדרישות הגוברות של הכלכלה הדיגיטלית. "

"ארכיטקטורה חדשה זו הינה הרחבה טבעית של החוזקות והיכולות של ווסטרן דיגיטל, המביאה לשוק אבולוציה חדשה של אחסון", אמר Billy Chen, סגן נשיא קבוצת H3C החדשה, ונשיא קו מוצרי מחשוב ואחסון. "כלקוח מוקדם, טכנולוגיית OptiNAND מרגשת מכיוון שהיא תעזור לנו לענות על צרכי האחסון שלנו לאורך שנים רבות".

כונן Flash משופר עם טכנולוגיית OptiNAND

שלא כמו כונן היברידי שבו משתמשים בפלאש לאחסון נתוני משתמשים, הארכיטקטורה החדשה היא פריצת דרך באחסון העובדת באופן שונה, ומאפשרת התקדמות במספר ממדים של יכולת האחסון. הוספת iNAND  לכוננים קשיחים, ובעזרת אלגוריתם קושחה משופר (firmware) וחידושי מערכת על שבב  SoC יכולים הכוננים המשופרים משולבי הפלאש של ווסטרן דיגיטל בטכנולוגיית OptiNAND להציע קיבולת, ביצועים ואמינות משופרים כדי לסייע ללקוחות לעמוד בדרישות האחסון ההולכות וגדלות. 

•  קיבולת: הכונן פועל בצורה חכמה יותר: אלגוריתמי קושחה משופרים מנצלים נתוני עזר מורחבים שנשמרים מעת לעת ב iNAND-ומאפשרים לדחוס יותר ערוצי נתונים לאינטש (TPI)  באופן התורם להגדלת צפיפות הנתונים לשטח דיסק נתון. 

•  ביצועים: בזכות שימוש מושכל בנתוני עזר כנ"ל הנשמרים ב- iNAND, מצליחה קושחת הכונן להקטין משמעותית את הצורך בריענון נתונים על גבי הדיסק המגנטי (ריענון כזה נדרש בכוננים רגילים עקב תופעת הפרעה בין ערוצית – ATI) וע"י כך לשפר את קצבי הכתיבה והקריאה הכלליים של נתוני הלקוח בכונן.

•  אמינות: ניתן לשמור כמעט פי 50 יותר נתוני לקוחות במקרה של כיבוי פתאומי של מתח הכונן.

Siva Sivaram, נשיא טכנולוגיה ואסטרטגיה גלובלית בווסטרן דיגיטל, ציין כי "הקניין הרוחני שלנו וצוותי הפיתוח בתחומי הדיסקים הקשיחים והפלאש, מאפשרים לנו לקדם ללא הרף את גבולות החדשנות כדי לשפר את תשתית האחסון של לקוחותינו. עברנו מסע יוצא דופן של חדשנות:  שינינו הכל עם HelioSeal בשנת 2013; היינו הראשונים לספק כונני energy-assisted HDD בשנת 2019; ועכשיו אנחנו עתידים להוביל שוב את השוק עם טכנולוגיית OptiNAND.  ארכיטקטורה זו תעמוד בבסיס מפת הדרכים שלנו בתחום הדיסקים הקשיחים למשך דורות רבים: אנו מצפים כי כונני ePMR HDD עם  OptiNAND יגיעו לנפחים של 50 טרה-בייט במחצית השנייה של העשור".

זמינות

ארכיטקטורת הכוננים החדשה המשופרת בפלאש עם טכנולוגיית OptiNAND תהיה זמינה בכל סל מוצרי הכוננים ופלטפורמות האחסון של ווסטרן דיגיטל. הארכיטקטורה תשמש גם כבסיס לפיתוחים וחידושים עתידיים. החברה תכריז על מוצרים ספציפיים לשווקים שונים לכל רוחב הפורטפוליו שלה, בהמשך השנה.

 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG