אייסי (iSee), חברת הזנק קטנה ואנונימית יחסית בתחום הנהיגה האוטונומית, מנסה להציע משהו חדש ואפילו פורץ דרך לשוק הזה. בזמן שרוב החברות בתחום מתמקדות בשיפור החיישנים, הדיוק והשליטה, אייסי היא הראשונה, מספר ייביאו זאהו המנכ"ל ואחד ממקימי החברה, שעובדת על יצירת רובוט שיוכל להבין מה קורה מסביבו כדי לעזור למכונית לנווט בסביבה שאינה נשלטת – אם תרצו, החברה רוצה להעניק למכונית חושים.

"אנו יודעים שראייה אינה שווה להבנה. כרגע, מכוניות יכולות לראות, אך הן לא באמת מבינות מה קורה ומה אנשים אחרים חושבים, ומהן הכוונות של אותם אנשים", סיפר זאהו למגזין Fortune

התכנות של המכוניות בהן מוטמעת הטכנולוגיה של אייסי משתמש באלגוריתם מיוחד שמאפשר לה ליצור שיתוף פעולה עם בני אדם בסביבה פתוחה, וזה מבוסס על שני מרכיבים עיקריים: לימוד עמוק ומנוע החושים שמנסה לדמות את הדרך בה נהגים אנושיים פועלים.

"אנחנו כל הזמן חושבים על תרחישים עתידים אפשריים ע"פ הגיון בסיסי במחשבה שלנו, וזה נותן לנו את היכולת להתמודד עם תרחישים חדשים לחלוטין אותם עלינו "למחשב". המרכיב הייחודי של החברה מאפשר למכונית 'להבין באמת' מה קורה ולחזות מה היא תעשה בשתי השניות הבאות. זה גורם לרובוט לבצע פעולות בטוחות ואסטרטגיות כאשר הם צריכים לתקשר או אפילו לבצע משא ומתן עם הנהגים האחרים בסביבתם", אמר זאהו.

זאהו הקים את החברה לפני כשנה ביחד עם כריס בייקר, ששימש בתור שותף המעבדה שלו במוסד הטכנולוגי במסצ'וסטס ועם דבי יו, יזמית עם היסטוריה ארוכה בליווי חברות הזנק טכנולוגיות. שלושתם מקבלים תמיכה מקרן הון הסיכון, The Engine המשויכת ל-MIT.

לעבוד היטב כבר בהתחלה

מאז הצלחת הניסוי הראשון, שבוצע באמצעות המכונית ההיברידית האישית של יו, התוכנה עברה מספר גרסאות תכנות. הצוות בחן את המערכת גם באמצעות מנוע הדמיה וגם באמצעות מכוניות מאוישות הנוהגות במספר מדינות.

"אנו מאמינים ששוק המכוניות האוטונומיות הוא השוק הצומח ביותר, זו עובדה שחברות רבות עובדות קשה מאוד לקראת המימוש שלו. השוק מוכן וכך גם הלקוח. אנחנו רוצים שהאפליקציה המעולה שלנו תעבוד כמו שצריך כבר בהתחלה, ובעתיד, נוכל להרחיב אותה לפיצ'רים נוספים", סיכם זאהו, שגם סיפר שבעקרון לטכנולוגיה שהם מציעים, המאפשרת לרובוטים לעבוד בצורה חלקה יותר עם בני אדם, יש פוטנציאל מחוץ לתעשיית המכוניות האוטונומיות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG