באירוע השנתי של בינת התארחו המומחים המובילים בישראל בתחום ה VC לפאנל מקצועי יחד עם לקוחות נבחרים, במטרה לדון במגמות התחום. בינת, אשר מוסרת מאות מערכות וידאו קונפרנס בשנה, הכריזה על תחילתה של מסורת שתביא ערך רב ללקוחות המשתתפים בוועידה

חיים כהן, בינת
חיים כהן, בינת

 שיחות הווידאו העסקיות משתנות ללא הפסקה, וקצב השינוי הולך רק לגבור בשנים הקרובות- זו היתה המסקנה העיקרית מפאנל מומחים בנושא פתרונות ועידות וידאו שנערך במסגרת תערוכת בינת אקספו בשבוע שעבר, בהנחיית חיים כהן מבינת תקשורת. 

רפי שאלתיאל, Collaboration Team Leader and CTO בסיסקו ישראל, ציין כי השינוי התחיל כבר בעשור הקודם, כאשר החלוצה בתחום היתה חברת WebEx, אותה רכשה סיסקו ב-2007 תמורת יותר מ-3 מיליארד דולר: "לפני 3 שנים הבנו שנצטרך להרחיב את התחום כך שיהווה פתרון אגנוסטי ליחידות הקצה, כולל אינטגרציה עם חברות שלכאורה מתחרות בנו כמו מיקרוסופט למשל". כמו כן, הדגיש שאלתיאל כי סיסקו הוסיפה מנעד אפשרויות רחב בתחום ה VC כולל פתרונות הענן המוכרים שלה. 

דן אנגל, פוליקום
דן אנגל, Poly
רפי שאלתיאל
רפי שאלתיאל, Cisco

דן אנגל, Senior Regional Sales Manager בפולי (לשעבר פוליקום, שנרכשה לאחרונה ע"י פלנטרוניקס), סיפר כי "האסטרטגיה שלנו שונה. אנחנו לא שחקן בשירותי ענן, אלא ספק מכשירים, שהם אגנוסטיים", כלומר מאפשרים חיבור לרשימה ארוכה של שירותי ענן שונים. "מעל 65% מהלקוחות משתמשים ביותר משני פתרונות לשיחות וידאו בכל נקודת זמן, ולכן אני צריך להתחבר לכולם", הוא ציין.

שני נציגים מלקוחות קצה נבחרים שיתפו את הקהל בדרישות שעלו לקראת הטמעת פתרונות VC חדשים: אבישי חלבי, Audio Video Expert בחברת טבע, ציין כי בחברה רצו ממשק משתמש ידידותי ואחיד, כמו גם עבודה אמינה לאורך שנים. החוכמה, לדבריו, היתה לתת ל-98% מהמשתמשים את הדרישות הבסיסיות שלהם, כאשר הדרישות הגבוהות שהגיעו מ-2% בלבד לא צריכות לייקר ולסבך את ההטמעה בכלל הארגון. יריב מנור, Telecom Engבחברת Applied Materials, חשף כי בחברה שלו הדרישה העליונה היתה "וידאו שמשפר שיתוף פעולה – למשל מול קבוצה בהודו, כשאתה מעדיף להסתכל עליהם ולוודא שהבינו אותך". הוא הוסיף כי "העיקר שיהיה קל למשתמש – שיוכל להיכנס (לוועידה) מחדר ישיבות או לפטופ פרטי בלי לשבור את הראש".

אבישי חלווי, טבע
אבישי חלבי, טבע
יריב מנור, Applied Materials

עם זאת, המעבר לענן וממשקי משתמש ידידותיים יותר אינן הדרישות היחידות שהספקיות צריכות להיערך אליהן. נציגי היצרניות סיפרו על הפתרונות שהם מציעים לסביבת החלל הפתוח (Open-Space), המאתגרת מבחינת רעשי רקע: אנגל ציין כי פולי מציעה "סאונדסקייפינג" – ביטול רעשים בחלל הפתוח על ידי רמקולים הפולטים "רעשים לבנים" מסוגים שונים וגורמים לכך שדיבור במרחק של יותר מ-3 מטר אינו נשמע לאוזן. אייל רגב, System Engineer Collaboration בחברת סיסקו, הוסיף שהחברה הוציאה לאחרונה סדרה של אזניות מבטלות רעשים, ומציעה גם את DX80 – מעין ערכת ועידת וידאו הכוללת מסך, מצלמה ומיקרופון ומסוגלת להשתיק את כל הקולות 'המפריעים' מלבד האדם היושב מולה.

 

אתגר משמעותי אחר בשנים האחרונות הוא טרנד ה-Bring Your Own Codec. בסיסקו, לפי שאלתיאל, החליטו לאפשר חיבור של מכשירים חיצוניים למערכות חדרי ועידה באמצעות USB או HDMI המשולבים במסך או ביחידה המרכזית, כאשר הממשק נשאר הממשק האחיד של סיסקו. נתן גולדשטיין, Senior solution consultant בפולי, אמר שהחברה החליטה ללכת על אסטרטגיה אחרת של מודולאריות המאפשרת חיבור של מכשירים תואמים לכל פתרון/מוצר שלה, כאשר המודולים החיצוניים יכולים להיות שונים בין חדר לחדר, כולל מחשב חיצוני עם קודק וידאו משלו, אבל יחידת הממשק המרכזית נשארת זהה ומונעת בלבול.

 

נתן גולדשטיין, Poly
אייל רגב, Cisco

לגבי הפלישה ההדדית של חברות ה-VC וה-AV אחת לתחומה של השנייה, אמרו אנגל ושאלתיאל כי לא מדובר בניסיון השתלטות, אלא רק בשילוב של חומרה ותוכנה במקומות בהם זה עשוי להביא ללקוח את הפתרון המלא לחדר הישיבות, בשילוב עם מוצרים של חברות אחרות.

אביעד כהן, Comeet
משתתפי הפאנל

לשאלה מה האתגרים איתם יתמודד השוק בשנים הבאות עלו תשובות מגוונות למדי: גולדשטיין גרס כי האתגר המרכזי הוא הרצון של הלקוחות לפתרונות שאחרי ההטמעה יוכלו לנהל לבד, ולכן הגישה של פולי למודולאריות וחיבור לכל שירותי הענן היא המענה הנכון; שאלתיאל גרס כי האתגר המרכזי יהיה לספק ללקוחות את כל שירותי הענן כדי לחסוך להם להקים ולנהל ענן משלהם.

ואילו אביעד כהן, בעל חברת הייעוץ Comeet , נתן תחזית נועזת יותר וטען כי מלבד הצורך להתאים פתרונות שונים לדור ה-X, הרגיל לעבוד ממשרד עם מחשב משרדי, ולדור ה-Y, המעדיף לבוא עם לפטופ או טלפון ולעבוד מהבית או מבית קפה, גם חדרי הישיבות יצטרכו להשתנות בהדרגה עבור דור העובדים החדש: "חללי העבודה הולכים להיות אמורפיים, יעברו למשהו עדכני יותר. יותר קרוב ל-VR, שמנתקים את הסביבה הקודמת, והחללים פחות ישנו או ישפיעו על המימוש. כמות הווידאו תעלה וכמובן גם אנליטיקת הוידאו שלא מקבלת בינתיים את תשומת הלב הראויה; הגדרת מדדים ליישום אפקטיבי של שיחות הוידאו." כהן הוסיף ש"גם שילוב של עוזרים וירטואליים בשיחות ישולבו באופן טבעי יותר עם תמלול ויכולות נוספות. יריית הפתיחה נורתה כבר עם ה-HoloLens של מיקרוסופט. כרגע זה דורש המון משאבים, אבל אני חושב ששאר החברות ימצאו דרך ליישם את זה אצלן".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG