מעט לפני פרישתו פגשתי את קליין לראיון ZOOM ממשרדו. הוא נראה ונשמע נהדר למרות שבמהלך השיחה התברר שהאיש מורגל להיות בשטח ובתזוזה מתמדת. היברידיות אחרת; פרי-ספיריט עם יכולות ניהול פנומנאליות, שהצעידה את Crestron לזהות הכ"כ ייחודית שלה. 

כשרונן ברוקשטיין, מנכ"ל Crestron ישראל, השיב לנו בחיוב להפקת ראיון עם רנדי קליין, ידענו שיש לנו אתגר גדול שיביא איתו חוויה מיוחדת, וכך היה. אחרי חמישים שנות עשייה באחת החברות הגדולות והמובילות ביותר בתחום ה-AV הודיע קליין על פרישתו. מרואיין בקאליבר הזה אפשר לשאול כל דבר, אין אגו או תמרונים. יש רק הזדמנות לסכם ולחוות דרך כ"כ מיוחדת ממקור ראשון. 

קליין מתראיין מקצועי, איש מכירות ברמ"ח איבריו ואדם נעים לשיחה. הוא מתחבר לשיחת הוידאו ממשרדו שבניו ג'רזי, שם פועלים משרדי ההנהלה, הפיתוח, הלוגיסטיקה וההדגמה. אתר מרשים ביותר בו ביקרתי באופן אישי לפני שנים בודדות.  

50 שנה, לך תזכור

לא יהיה כאן סיכום של 50 שנה, "זה ייקח 30 שעות" אומר קליין שהחל את דרכו בענף הבניה ביוטה. הקור המקפיא בעבודה בתחום הבניה, הביא את קליין להשיב 'כן' להצעה של משרת מכירות בתחום האודיו וידאו. את השנים הראשונות הוא מתאר כ'עבודה המגניבה ביותר בעולם', כאשר מכר סטריפים של פילם למקרנים לספריות תוך נהיגה ברכב החברה. מאז, ראה קליין את התעשייה משתנה, גילה כמה הוא נהנה לחולל שינויים ולהשיג הצלחות. השלבים הבאים בקריירה המפוארת שלו בחברה, עברו דרך היכרות עם תחום השליטה והבקרה בו הפכה Crestron לחברה מובילה עד לימים אלה ממש. 

חזון זו מלה מפוצצת, לקליין יש 'אני מאמין', והוא חי לפיו

קליין דיבר על השילוט הדיגיטלי הנמצא בכל אחד מהלובאים בסניפי החברה בעולם בגאווה והכרת טוב בולטת. מדוע? מכיוון שמעבר לפרסום רשימת הפגישות לאותו יום, מופיעים שם גם שמות האנשים החדשים שגויסו לחברה לצד הוותק של אלו העובדים בה. דמיינו את הקילומטראג' של הצוות מתנוסס בפומבי. זה יכול הרי לקרות רק בארגון שגאה בעשייה ועוד יותר- באנשים. 

קליין מספר כי הוא עשה מאמץ להכיר את כלל העובדים, אם כי זו אינה שגרה פשוטה היות ומדובר באלפים. לדבריו הם כולם חשובים באותה מידה ולפתע מושך את הכיסא לאחור ושולף קטלוג שמור: "זהו קטלוג של Crestron משנת 2003. רשום עליו 'מוצרים ואנשים' וזו אמירה שלנו לאורך השנים. הפכנו ידועים בזכות הטכנולוגיה שלנו, אולם טכנולוגיה ללא אנשים אינה שווה דבר. לחברות רבות ישנם מוצרים, אולם האנשים הם מה שעושה את ההבדל ועלינו לעשות כמה שיותר על מנת להוקיר זאת. 

דברים משתנים לאורך השנים

קליין מספר כי כאשר החל לעבוד ב Crestron כמות העבודה הייתה מועטת ובעיקר 'משפחתית'. הוא נזכר איך זיהה את ההזדמנויות וגיבש את חזון הצמיחה על בסיס מיקוד במחלקת שירות הלקוחות: "כאשר רוצים למכור פעם אחת זה פשוט, כאשר רוצים למכור גם פעם שניה, שלישית או רביעית, חייבים שירות לקוחות חזק". בנוסף, הבין קליין כי Crestron צריכה להיות הבעלים של הטכנולוגיה עם ההטמעה המקסימלית. המשמעות היא התרחבות לתחומים שלא היו קיימים בחברה, החל מטכנולוגיית השליטה ועד למוצרי מיתוג ומסכי המגע, צעדים אלו גררו ביקורות מצד מתחרים מחד והביאו לתוצאות ולשינויים אדירים מאידך.

יוזמות ולא מגמות

שאלתי את קליין לגבי המגמות שזוהו לאורך השנים. נראה כי המילה הזו מייצרת אצלו אי נוחות. לדבריו, מנהיג אמיתי מעצב, מפתח ויוצר את השינויים שהופכים למגמות. הוא מציין בגעגוע את ימי העבודה המשותפים עם פרד ברגצי שהיה הCTO , בהם זיהו וניתחו יחד הזדמנויות וגיבשו תכניות מדודות להשגתן. ההווה מראה שלא טעו. כך נולדה למשל פלטפורמת ה-Digital Media ועוד רבות וטובות שהשיקה Crestron לאורך השנים. 

החזון הגלובאלי וישראל

התרחבות מתחילה ונגמרת בלקוחות, אומר קליין וממשיך באנלוגיה: "אם אתה נשוי וחי בארה"ב ואילו אשתך חיה בישראל, יהיה לכם קושי לתקשר זו עם זה. עסקים אינם שונים במיוחד. Crestron החלה את צמיחתה בקליפורניה שם הקימה משרד שכלל שירות לקוחות ומרכז הכשרות, כמה שיותר קרוב למפיצים ואנשי התקנות. 

ביחס לגודלה, ישראל מביאה עסקים בקנה מידה גדול מאוד לצד הצלחות עם שמות עולמיים וחדשנות יוצאת דופן המשרתות את המותג בישראל אך גם בעולם. גם כאן, אצלנו, החשיבה החלה בשירות לקוחות ומרכז הכשרות, לצד מכירות והפצה. 

מכאן לאן?

קליין אדם המקפיד לתכנן את מהלכיו אולם בשלב זה עדיין אינו יודע לומר מהו הצעד הבא שלו. הוא מציין כי זה לא יהיה נכון 'לזרוק' 50 שנות ניסיון, עשייה וחזון. אם מוסיפים לזה את התשוקה והאהבה שלו לענף, יש להניח שהוא ישאף להמשיך ליצור ולשנות כפי שעשה לאורך כל הקריירה ומי יודע, אולי נזכה לפגוש אותו כאן, בארץ הקודש, עכשיו כאשר הוא משלים את הפרק המפואר הזה. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG