את אלי שובי, מנכ"ל סילורה, יצרנית וגאווה ישראלית המפתחת פתרונות לתחום ה-AV, הצלחנו להשיג בשיא ההכנות ל-ISE 2018 אשר תצא לדרך בשבוע הבא

אלי שובי, מנכ"ל סילורה

קצת על החברה: החברה נוסדה בשנת 2003 בכפר מסריק, שם היא עדיין פועלת. בחברה 65 עובדים כאשר שליש מתוכם מועסקים במחלקת מחקר ופיתוח, דבר המראה על מיקודם בפיתוח וקדמה. סילורה מפתחת ומייצרת את המערכות המתקדמות בעולם מ"A to Z", כפי שתיאר אלי בשיחה: "אנחנו עושים הגדרה, ייצור, פיתוח חומרה, תוכנה ומכאניקה על מנת לספק את המערכות המתקדמות ביותר בעולם". המערכות של סילורה נמכרות גם תחת המותג של סילורה SRDPro וגם תחת מותגים אמריקאים, מהמובילים בעולם.

עם כל הכרזות היצרנים השונות על AV Over IP, HDBaseT – איך סילורה רואה את השנה שעברה לעומת ההכרזות הקודמות ?

"התחזית של השוק לקראת 2017 הייתה שקצב האימוץ של מערכות מבוססות IP יהיה גבוה. זה נבע בחלקו מהצורך של החברות המייצרות להצדיק את ההשקעה הגבוהה בפיתוח ובחלקו מהבאז שהיה (ועדיין יש) בשוק מהמעבר ל IP. בפועל, קצב האימוץ נמוך מהצפוי ונכון להיום, להערכתי, רק כעשרה אחוז מהעסקאות בשוק הן של מערכות IP. זה עלול להכניס חלק מהיצרניות למצוקה. הרבה מיליונים מושקעים בפיתוח של מערכות שעוד לא מחזירות את ההשקעה. במקביל, טכנולוגית ה HDBaseT, המובילה כיום בשוק, לא שוקטת על השמרים והיא מאפשרת היום הרחקה ומיתוג של HDMI 2.0 כולל HDR.

שובי מוסיף: "הייתי אומר ש 2017 הגדילה את הבלבול שהיה קיים ממילא בשוק לגבי קצב המעבר ל IP. על אף המצב בשוק העולמי, סילורה הגדילה מאוד את מס' ההתקנות שלה של מערכות IP בארץ. נכון להיום סילורה היא ספק המערכות הגדול בארץ עם התקנות במקומות אסטרטגיים כמו הצבא, המשטרה, כבאות אש ומוסדות אחרים"

משל"ט חוף של המשטרה שיושק בימים הקרובים. חברת האינטגרציה ד.מ.

אצבע על הדופק, מה אתה צופה שיקרה השנה?

"מגמת האימוץ של טכנולוגית ה IP תמשיך אולם חלק מהחברות תאלצנה לשקול מחדש את ההשקעה הגדולה בפיתוח עצמי. אני מניח שתהיינה חברות שתעבורנה למיקור חוץ וחלקן אף יימכר או יתמזג עם חברות אחרות. מבחינה טכנולוגית, אני לא רואה מעבר דיכוטומי מ HDBaseT ל IP, כפי שחלק מהחברות מעריך שיקרה. כבר היום אפשר לראות חברות בשוק שזונחות את טכנולוגיית ה HDBaseT ועוברות באופן מלא ל IP. בעיני זו טעות שכן המעבר לא יהיה מ HDBaseT ל IP אלא מ HDBaseT למערכות היברידיות שמשלבות את שתי הטכנולוגיות"

כחברה שהקדימה גם בתחום ה-IP והייתה הראשונה להציג מרחיק מבוסס HDBaseT הכולל HDR, מהם החידושים שהמבקרים בביתן שלכם צפויים לראות השנה?

"בכל אחת מהתערוכות האחרונות, סילורה הציגה חידוש טכנולוגי. בתערוכת Infocomm 2017 אף זכינו בתואר Best of Show למרחיק שפיתחנו (4K60 4:4:4 extender with HDR support up to 100 m). גם השנה נציג את הדור הבא לדעתנו. מערכת היברידית המשלבת HDBaseT עם IP. המערכת המשולבת מנוהלת ממקום אחד ומאפשרת ניצול של היתרונות היחסיים של שתי הטכנולוגיות. קח לדוגמא בית חולים. בכל חדר ניתוח נדרשת מערכת שתעביר וידאו ברמה גבוהה וללא Latency. הפתרון הנכון ביותר לצורך הזה הוא מטריצת HDBaseT. שים בכל חדר ניתוח מערכת עצמאית כזאת ופתרת את הבעיה. אבל, אם מנתחים משני החדרים מבקשים להתייעץ אחד עם השני, או אם מנהל המחלקה יושב בחדרו ומעוניין לצפות בעצמו בניתוח, או אם רוצים להקרין את הניתוח בחדר מרוחק, מטריצת HDBaseT לא מאפשרת את זה. בדיוק לשם כך, אנחנו מחברים את המטריצות למערכת ה IP שלנו ומאפשרים שיתוף מידע בלייב ובעלות סבירה מכל מקור לכל מסך ברחבי הקמפוס. אותה מערכת בדיוק יכולה לשמש את כל צרכי המולטימדיה של הארגון. בין אם מדובר ביישומיים קריטיים כפי שציינתי קודם או ביישומים אחרים כגון הקרנת אינפורמציה כללית, פרסומות וכו'. המערכת ההיברידית מאפשרת גמישות רבה מאוד והתאמה לצרכים הספציפיים של כל ארגון".

מטריצת av over ip מבוססת יחידות קצה ומערכת ניהול של סילורה

הקשר הישראלי- החיבור עם חברת ואלנס

"כישראלים, אנחנו יכולים להיות גאים בכך שהטכנולוגיה השלטת כיום להרחקה של וידאו באיכות גבוהה, HDBaseT, פותחה בארץ ע"י חברת וואלנס. בסילורה אנחנו גאים פעמיים מאחר שמערכת הראשונה בעולם שהתבססה על  HDBaseT פותחה ויוצרה אצלנו בחברה. מאז ועד היום אנחנו בקשר הדוק עם וואלנס ובזמן שהם משיקים את הטכנולוגיה הבאה, אנחנו כבר משיקים מערכות שמתבססות על הטכנולוגיה הזאת. קח למשל את הטכנולוגיה החדשה שמאפשרת הרחקה של HDMI 2.0  עם HDR. אנחנו כבר היום מוכרים מרחיקים שמבוססים על הטכנולוגיה הזאת ובעוד מס' שבועות יוכלו הלקוחות שלנו למכור מטריצות סופר מתקדמות עם הטכנולוגיה הזאת. מחמם את הלב לדעת שמישראל יוצאת בשורה טכנולוגית כזאת."

מעבר להכרזות והצגות החידושים, מה יהיה ייחודי רק למבקרי ISE הקרוב?

שובי: "אנחנו הולכים לארח את פורום המנמ"רים. בחרנו שלושה מסרים איתם אנחנו רוצים שהם יצאו, המסר הראשון הוא שסילורה היא חברה טכנולוגית עם הבנה עמוקה של עולם ה AV ועולם ה IT. אנחנו יודעים לספק היום את המערכת של מחר. מערכת היברידית שמשלבת את שתי הטכנולוגיות המובילות.
השני– סילורה היא חברה ישראלית. אנחנו מייצרים מוצרים מתקדמים ואיכותיים. אנחנו גמישים, דוברים עברית, וזמינים לכל דרישה או בקשה.
והמסר השלישי הוא שמערכת ה IP של סילורה היא הנמכרת ביותר בישראל עם אלפי פורטים עובדים (במשטרה, כיבוי אש, התעשייה האווירית, חיל האוויר, בנקים, חברות ביטוח). המערכת שנמכרה לחיל האוויר הישראלי היא כפי הנראה הגדולה ביותר בעולם, ובתחילת שבוע הבא תתקיים השקה של רכז שליטה מתקדם במשטרה, פרי שיתוף פעולה שלנו עם חברת האינטגרציה ד.מ."

איזה מסר היית רוצה להעביר לקוראי AVmaster?

"כמנכ"ל סילורה, הייתי שמח שכמה שיותר מקבלי החלטות יהיו מודעים לכך שבישראל מייצרים את המערכות המתקדמות ביותר בעולם והן זמינות לקהל לקוחות רחב ביותר. חברת סילורה מזמינה את קהל הלקוחות לדבר טכנולוגיה ובעברית".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG