במסגרת מדור AVmeeting מבקר צוות פורטל האודיו – וידאו AVmaster מבית אנשים ומחשבים בחברות המובילות בשוק ה-AV בארץ ומביא לכם מדי שבוע בשורות ועדכונים ישירים מהיצרנים, האינטגרטורים והספקים המובילים בשוק האודיו וידאו בישראל. הפעם התארחנו במשרדי חברת טקליס בפארק התעשייה אפק שבראש העין, לשיחה עם מנכ"לית החברה הלה שחר.

One Woman Show

הלה שחר טקליס שירותי מימון
הלה שחר, מנכ"לית טקליס שירותי מימון

שלום הלה, ספרי לנו בבקשה על חברת טקליס והפתרונות שהיא מספקת לארגונים וחברות

טקליס הינה חברת מימון אשר קיימת כבר למעלה מ 20 שנה. החברה ליוותה אלפי עסקאות הצטיידות ליסינג מימוני ותפעולי למאות סוגי לקוחות במשק. למעשה אנחנו חברת נישה ומיום הקמתה מכוונת טקליס למתן הגמישות והקלות המרביים ללקוח הסופי בהצטיידות חדשה, החלפות ושדרוגים וכמובן היכולת להוסיף שירותים נוספים כגון הרחבת אחריות כבר בעסקת הרכש.

לחברה מערך כספים, הנהח"ש וכמובן מחלקת אשראי והיא יודעת לתפור למידות הלקוח את העסקה המתאימה והנוחה לו ולספקים היא משמשת ככלי מכירתי חשוב בארגז הכלים של אנשי המכירות.  ההתמחות של טקליס היא מימון ציוד IT אך גם מימון עסקאות AV והיא מסייעת בהצטיידות של מנעד כספי רחב החל ממספר מחשבים אישיים בודדים ועד ל-Data Centers.

למי זה מתאים?

ללקוח יש מספר שיקולים לפני הצטיידות, אחד השכיחים הוא תזרים: בעזרת מימון יכול הלקוח להצטייד שלא דרך חשבון הבנק ולהשאיר את האובליגו הבנקאי פנוי להוצאות אחרות כגון שיווק, תפעול או רכש.

לספקים וליצרנים כדאי להדק קשר עם חברת מימון מאותה סיבה בדיוק – הלקוח כאמור יעדיף במקרים רבים ליהנות מפריסת תשלומים ולבצע פעולות אחרות עם המזומן בקופה. טקליס מנהלת מגוון סוגים של שיתופי פעולה עם ספקים ויצרנים. בחלקם יש מנגנון Buy-Back באחרים סבסוד ריבית מלא ללקוח הסופי ועוד מגוון צורות עבודה במטרה לאפשר ללקוח הסופי פתרון תפור למידותיו.

החברה עובדת עם גופים קטנים ועד לגדולים ביותר בשוק כמו מלם-תים, אנקור, טלדור, מטריקס ויצרנים מובילים כגון סיסקו ו EMC שהם גם שותפים עסקיים ולרשותה ניסיון רב עם חברות אינטגרציה בעולם ה AV לפרויקטים של חדרי ישיבות , קירות וידאו וכו'.

מנסיונך, מיהם אנשי הקשר בארגונים שאתם עובדים מולם אשר יודעים לזהות את הפוטנציאל של פתרונות המימון?

"בעלי העניין" באתרי הלקוח הסופיים הם מנהלי ה IT, מנהלי הרכש ומנהלי הכספים אשר בסיכומו של דבר הם אלה שמכירים הכי טוב את תזרים הארגון ופעמים רבות רואים בבירור את יתרון המימון. ברמת העיקרון, הבסיס לכל עסקת מימון הוא ציוד/חומרה, כיוון שציוד זה הוא ה"בטוחה" של חברת המימון.  החוזה של טקליס הוא מול הלקוח הסופי ואנחנו פועלים מול מגוון של סוגי לקוחות כגון משרדי עו"ד קטנים כגדולים, משרדי רו"ח, סטארטאפים, בתי חולים, אוניברסיטאות ולמעשה כל סוגי הארגונים.  מעת לעת אנחנו מפיקים קמפיין ייעודי למגזר או ענף מסוים בקרוב נצא עם קמפיין ללשכת עורכי הדין למימון של החל ממחשב ומדפסת.

איך השוק המקומי מגיב לפתרון?

נושא הליסינג כבר מוכר ומובן לשוק הישראלי ולמקבלי ההחלטות אולם בניגוד למה שקורה בעולם הרכב, עסקאות מימון ארגוניות מלוות בשמרנות מקומית הנובעת לעיתים משיקולים פסיכולוגיים כגון – "אם אשתמש במימון אולי יחשבו שאין לי כסף". לעומת זאת, מי שמסתכל לטווח הארוך מבין כי העיקרון לפיו "עשיתי עסקת מימון ונשאר לי כסף בקופה לפעילויות אחרות", מועיל יותר להתפתחות הארגון.  בארה"ב למשל הגישה שונה בתכלית, שם אפשר למצוא חברות עם קופת מזומנים נאה, אשר משתמשות במימון בצורה שכלתנית תוך הבנת יתרונותיו ושימוש בו על פי צרכיהן.

כאחת החברות הוותיקות בתחום, מהם האתגרים העומדים בפני פעילות טקליס בעידן הנוכחי?

תחום מימון ה IT והפרוייקטים עובר שינויים רבים לאורך השנים בהתאם  לשינויים שפוקדים את השוק, פתרונות הענן למשל, הפכו את ספקי הענן או האינטגרטורים ללקוחות מימון בעצמם עבור הפורטפוליו אותו הם מציעים ללקוח הסופי. עם זאת לקוחות רבים נשארו עם ציוד פיזי באתר שלהם וכלל הלקוחות יש צורך תמידי במחשוב משרדי כגון מחשב, מדפסת, סורק וכו'.

אתגר נוסף הוא בשלב המו"מ על המחיר, הלקוח לא רוצה להיות "פראייר" ובצדק ולכן במקרים רבים אנו נציע לו: "תשיג את ההנחה המיטבית ואז תבוא אלינו",  כיוון שיש יצרנים מסוימים איתם אנחנו יודעים לאפשר עסקה באפס אחוז ריבית.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG