שיתוף פעולה בין מרכז החדשנות של קבוצת ברצלונה ובין חברת טכנולוגיית הספורט הישראלית פיקסלוט (Pixellot) עשוי לצמצם את הצורך בצילום ידני ולאפשר צילום אוטומטי חכם של משחקים ואימונים 

תמונה - אתר מועדון הכדורגל של ברצלונה

דווקא בזמן שבו משחקי כדורגל ושחקני כדורגל ברחבי העולם חוזרים למגרשים אחרי הפסקה ארוכה גם בעולם הספורט, ייתכן שדווקא צלמי הכדורגל הם אלו שעדיין צריכים להיות במתח. במהלך השנים האחרונות, נעשתה התפתחות משמעותית בכל מה שקשור לצילום אירועי ספורט ואירועי בידור שונים במגרשים ואצטדיונים. 

אחת החברות המתמחות בטכנולוגיית ה-AV לעולם הספורט היא Pixellot הישראלית שנוסדה ב-2013 ומרכז הפיתוח שלה נמצא בפתח תקווה ולשמחתה אחת הקבוצות הבולטות שאימצו את הטכנולוגיה היא לא פחות מברצלונה הידועה. העובדה שלקבוצה יש מעבדת חדשנות משל עצמה הפכה את שיתוף הפעולה לאפקטיבי יותר ובמהלך שלוש השנים האחרונות הותקנו מצלמות שונות במבנה הספורט על שם ז'ואן גאמפר המיועד לאימונים ואצטדיון יוהאן קרויף בברצלונה.

המצלמות עצמן מותקנות במרכז המגרש ועוקבות באופן אוטומטי אחרי המתרחש, משם החומר המצולם עולה לענן ומוזרם בשידור חי בזמן אמת או לפי דרישה עבור הצופים, המאמנים או קרובי משפחתם של השחקנים (כאשר מדובר בקבוצות נוער למשל).

מלבד החיסכון בכוח אדם, הטכנולוגיה מאפשרת להשתמש בזוויות צילום לא סטנדרטיות החשובות למאמנים לצורך ניתוח משחקים על פעולות מסוימות על המגרש ואפילו להראות את המגרש מנקודת המבט של השחקנים עצמם. הבינה המלאכותית, שהיא חלק מן המערכת תופסת רגעי מפתח באופן אוטומטי גם ללא התערבות אנושית.

אף על פי שכרגע שיתוף הפעולה עם ברצלונה הוא הבולט והמשמעותי ביותר, שני הגופים מקווים כי בעתיד הוא יוכל לתרום גם לעולם הכדורגל בכללותו בין היתר בפיתוח מוצרים משלימים אשר יהפכו את הטכנולוגיה לפשוטה אף יותר לשימוש.

לא רק לספורט

למרות שהטכנולוגיה הנ"ל פותחה באופן ספציפי לעולם הספורט, הרי שמערכות בינה מלאכותית קיימות גם בתחומים נוספים בעולם ה-AV כגון שיחות וועידה מרוחוקות. לדוגמה, אפשר לצלם את פניהם של המשתתפים בחדר מבלי שהם יצטרכו להפנות את מבטם למצלמה או להשתמש במצלמה אישית וגם השיחה עצמה עוברת ניקוי וסינון מרעשי רקע.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG