"יניר מערכות היא הנציגה הותיקה ביותר של NEC היפנית באזור אירופה ואחת הותיקות בעולם. זה מאפשר לנו להיות שותפים אמיתיים לדרך עם אחת היצרניות הנחשבות והמובילות ויש לזה ערך עצום ללקוח הישראלי", אומר אלי קמחי, מנכ"ל יניר מערכות, היבואנים והמפיצה של  המותג היפני לצד מותגים מוכרים נוספים, בישראל. 

אלי קמחי (תמונה - AVM)

אנחנו נפגשים במתחם המשרדים המרשים של יניר מערכות בבארות יצחק, אשר כולל חדרי תצוגה יעודיים לכל יצרנית מסכים (ומקרנים) אותה מייצגת החברה.

קמחי: "במערכות יחסים ארוכות טמונות תועלות רבות. אנחנו הולכים דרך משותפת של 30 שנה ואפשר לדמיין את עומק מערכות היחסים שנוצרו שבמהלכן. יניר מערכות הוקמה עם החתימה על הסכם הנציגות של NEC בשנת 1991 ומאז ועד היום היא לא שינתה את תפישת הפעילות איתה היא מזוהה; איכות, התפתחות, חדשנות, אמינות ומחיר הוגן. תפישה שהיא הבסיס לפעילות בריאה ויציבה". 

התרומה לשוק המקומי

זה נכון שהלקוח הישראלי חובב 'זול', אולם לדברי קמחי, הקהל המקומי למד להעריך חדשנות ומקצוענות ברמות גבוהות, ומבין היטב את חשיבותן בשיקול הכללי: "העובדה שאנחנו לא עטים על כל הזדמנות עם המחיר הטוב ביותר אלא מתעקשים להביא לשולחן את הערכים המקצועיים, האיכות, הידע והניסיון וכמובן היציבות בעלת הערך הרב, מאפשרת לנו שותפות הוגנת הן עם הלקוחות והן עם היצרנית. זו התפתחות מפרה שמביאה איתה תובנות חשובות". 

אלי קמחי (תמונה - AVM)

שילוב מנצח

NEC היא מותג אחד מתוך סל של מותגים המאפשר ליניר מערכות להציע מענה מדויק למנעד עצום של שילובים, צרכים ותקציבים. קמחי: "למותג VESTEL יש תפקיד בסל הפתרונות של יניר מערכות והוא לתת פתרון סופר איכותי למימושים שאינם מחייבים 'טופ-פרימיום'. למעשה, הוא משלים את האזורים שבהם לא ניתן להציע NEC מבחינת מחיר. השילוב הזה של יצרנית אחת ברמה הגבוהה ביותר כמו NEC, שחשוב להזכיר גם את המקרנים המעולים מתוצרתה, לצד יצרנית הממותגת Value for money כמו VESTEL, מביא איתו את הגמישות הנחוצה לנו להשגת נוכחות דומיננטית בפרויקטים רבים. 

"ההבדלים בין הטופ-פרימיום לרמות של מוצרים כדוגמת VESTEL הולכים ומצטמצמים אולם עדיין קיימים הבדלים בעלויות שלנו כיבואנים וכתוצאה מכך כמובן, במחירים בהם הם נמכרים ללקוח הסופי. המוצרים של VESTEL מאפשרים לנו לדבר למכנה משותף רחב יותר של ביקושים". 

ייצור בניחוח יפני

ביניר מתגאים (מאוד) במותג היפני. לדברי קמחי NEC מטמיעה קומפוננטות עיקריות המיוצרות ביפן, וגם כאשר ההרכבה נעשית במדינה אחרת- בקרת האיכות היא ברמה ש"רק היפנים יודעים להציע": "למען ההגינות חשוב לציין שהסינים מצמצמים פערים ורמת איכות ואמינות המוצרים שלהם עולה אבל כשפותחים מוצר יפני מבינים שאי אפשר להשיג את התוצאה הזו בזול. גם מי שאינו מקצועי יבחין מיד בהבדל".

יותר מעסק משפחתי

חברות רבות מתהדרות באמירה 'עסק משפחתי'. ביניר לקחו את זה צעד אחד רחוק יותר: "יש לנו צוות שרובו הולך איתנו דרך בין עשור ל 25 שנה ואף יותר. זהו הישג שאני אישית גאה בו מאוד היות ואנחנו לא חברה שמתח הרווחים שלה מאפשר פינוקים מיוחדים. יניר מערכות היא חברה שעובדת על מרווחים נמוכים. שגרה כזו יכולה להתקיים באמצעות יעילות ותשומת לב רבה שאותן אפשר להשיג בעזרת מחויבות ואכפתיות. הצוות הנהדר מאפשר לנו להשיג הישגים לאורך השנים ולשמור על ערכים נפלאים.

"רבים מהלקוחות ותיקים מאוד וגם הם חלק מהבית שלנו. המציאות הזו מאפשרת להם ליצור קשר ישיר ולקבל מענה אישי, מקצועי ובעיקר מהיר לכל פניה. מבחינתי זה יתרון גדול".

אלי קמחי (תמונה - AVM)

2020

בליווי חששות מהלא נודע, שנת הקורונה תפסה את יניר מוכנה. היכולת של הקבוצה לשנע לישראל מלאים גדולים סייעה ללא מעט לקוחות שקנו יותר בתקופת הקורונה. קמחי מדבר על כך ברגישות ומדגיש שאלו הן עובדות ואין בו שום שמחה על המצבים השונים שנכפו על חלק מאזרחי המדינה: "אנשים הסתגרו בבתים והיו זקוקים ליותר מזון, שזה אומר יותר מקררים ומקפיאים. הם רצו יותר מכשירי טלוויזיה ובכלל, התקופה התאפיינה בהחלפות ושדרוגים של מוצרי חשמל רבים גם בצד המקצועי כמו סורקים, מחשבים וכלים טכנולוגיים לאותה 'מציאות חדשה'". 

"נולדו אתגרים חדשים כמו ביקושי שיא לקונטיינרים אשר "נתקעו" באזורים שחוו האטה בעולם. יש כמות מסוימת של קונטיינרים בעולם שמשרתת את השינוע השוטף. המחסור בקונטיינרים זמינים היה קטליזטור לעליית מחירי השינוע שכמובן השפיעה על המחיר אותו שילם הלקוח הסופי. 

"בנוסף היו גם עליות מחירים של חומרי גלם. מחיר הנחושת עלה והשפיע על מחירי המוצרים. מדינות רבות חוו עליות של 30 ו 40% במחירי המסכים אולם הצרכן הישראלי נהנה מעלייה זניחה יחסית. אנחנו ערים לתחרות ורוצים לתת את המענה היעיל ביותר ולכן אנחנו עושים מאמץ לקנות טוב יותר, וזה אתגר לא פשוט". 

האם יכול להיות אפילו יותר טוב ?

קמחי מסכם בציפייה: "עם המיזוג של NEC ו SHARP נוכל לראות בקרוב מוצרים חדשים, יכולות חדשות ואפילו קטגוריות חדשות. מדובר בעלית של הכוח ההנדסי היפני אשר משלב כוחות במטרה להביא חדשנות פורצת דרך. אנחנו מצפים להמשיך ולתת את הפתרונות המובילים לצרכים המגוונים בישראל". 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG