חברת הטמעת מוצרי ה-AV האוסטרלית וידאו-פרו (VideoPro) השלימה לאחרונה פרויקט ענק בו השתמשה בפתרונות פרו תוצרת הרמן (Harman) ליצירת מתחמי לימודים אינטראקטיביים בקמפוסים של אוניברסיטת גריפית' האוסטרלית.

לאוניברסיטה חמישה קמפוסים הפזורים ברחבי אוסטרליה, ובכל קמפוס יש כעת מתחם לימודים מיוחד שזכה לשם "האזור האדום". אזורים אלו כוללים התקני לימוד אינטראקטיביים, מסכי תצוגה על גבי הקירות ואפילו על התקרה, ואלו משמשים להצגת מדיה וגם כדי להעביר הרצאות.

על מנת ליצור את החללים האלו השתמשה וידאו-פרו במתגים, פאנלים ולוחות בקרה תוצרת AMX ורמקולי תקרה של JBL – שניהם מותגים של הרמן – היוצרים אפקט של צליל היקפי אותו ניתן לשמוע היטב ובאופן שווה מכל מקום בחדר. כל חדר חולק לשלושה חלקים בהם הותקנו מסכים לשימושים שונים: כאלו המציגים פעילות מחקרית, כאלו המשמשים להרצאות ושיחות ווידאו, ואחרים המשמשים לאירוח אירועים מן התעשייה.

בכל מתחם הותקנו ארבעה מקרנים שונים, המסודרים לאורך, כדי ליצור תמונה אחת סטנדרטית. על מנת למנוע זליגה של צלילים החוצה, מוקמו לצד כל מסך רמקולים פרבוליים. קיר מגע המורכב ממספר מסכים נפרדים משמש לשליטה בתצוגה כאשר התמונה מוצגת על כל השטח הפנוי. המבנה הייחודי של כל אזור יוצר מעין אטמוספירה רבודה באמצעותה ניתן להדגים גם היבטים בתחומי הגיאוגרפיה, הגאולוגיה וההידרולוגיה.

בנוסף, בכל אזור אדום הותקן חיישן תנועה באמצעותו ניתן ליצור קיר תצוגה בשלושה ממדים עם חופש תנועה של 157 מעלות, בדומה לשדה הראייה הקיים במדמה טיסה.

נכון להיום כ-50,000 סטודנטים כבר ביקרו באזורים האדומים לפחות פעם אחת, ועל פי מרי קונל מצוות האוניברסיטה, עובדה זו מעידה על הצלחת הפרויקט והפוטנציאל שיש לו בהידוק הקשר גם עם הקהילה הרחבה מחוץ לכותלי גריפית'.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG