ההמתנה של חברות התוכן והשיווק לרגע שבו יוכלו להכניס לרכב תכנים מתקרב ובא. חברת אינטל הודיעה על שיתוף פעולה עם ענקית ההפקה Warner Bros על מנת לפתח יחד חוויית בידור ייחודית שתתאפשר בתא הרכב האוטונומי

אם אתם שייכים לקהילת הנהגים שמעדיפה חוויית נהיגה שקטה ונטולת תכנים – תיהנו מזה כל עוד אתם יכולים, כי כל זה עתיד להשתנות ממש בקרוב.
הביטו סביבכם. לא משנה היכן אתם נמצאים, בבית, במסעדה או בתחבורה ציבורית, קרוב לוודאי שרוב האנשים צופים במסך כלשהו. החל מבדיקה של תיבת המייל או הרשתות החברתיות, סרטוני יוטיוב, סדרות ועוד. מה שנחשב בעבר כפעילות המתרחשת בבית בלבד, מתרחש כיום מכל מקום הודות לטכנולוגיית הענן.

המקום היחיד שכנראה נשאר נקי מחוויית תוכן ויזואלי הוא הרכב, לפחות עבור הנהג. בזמן שטכנולוגיית התקשורת ושירותים דיגיטליים נוספים מוטמעים ברכבים חדשים המצוידים ב Wi-Fi, נדרשים הנהגים לשמור על קשר עין עם הכביש במקסימום ערנות, ולהימנע מעיסוק בדשבורד בזמן הנהיגה.
אך כל זה עומד להשתנות הודות למעבר לעידן הרכב האוטונומי. חברות המספקות תוכן מצפות ליום שבו נהגים לא ידרשו לנהוג בעצמם, וזו תהיה השעה שבה יוכלו להוסיף לחלל תא הרכב אמצעי תוכן מגוונים להנאת הנוסעים. לפני כחודש הודיעה אינטל על שיתוף פעולה עם ענקית ההפקה Warner Bros לפיתוח חווית בידור ייחודית שתתאפשר בתא הנהג.

לאכול פופקורן במקום לאותת

"הגדילה וההתפתחות של תעשיית ה- AV תאפשר לנו ליצור את אחת ההרחבות המדהימות ביותר של בידור איכותי לקהל הנוסעים של המחר", מסר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ'. "המעבר של הצרכנים ממצב שבו הם נוהגים למצב שבו הם פשוט נוסעים או שוהים ברכב בזמן הנסיעה, ייצור עלייה משמעותית בכמות צריכת התוכן שלהם כשהם על הכביש".

מסכים לצפייה בסדרות ובסרטים אינם הדבר היחיד שיוטמע ברכבים. מנכ"ל אינטל ציין שהנוסעים ייהנו מחוויות שלא ראו כמותם הודות לטכנולוגיות של מציאות וירטואלית ומציאות רבודה שיותקנו בתא הנוסעים. למשל, מעריצי באטמן יוכלו ליהנות מנסיעה ברחובות גות'אם בשילוב עם מציאות רבודה אשר תציג בפניהם תכנים ופרסומות שיוצגו מחוץ לרכב.

ענקית השבבים וענקית הסרטים הן שתי חברות מתוך חברות רבות שנושאות את עיניהן לעבר שוק הבידור החדש של המחר. דו"ח מיוחד של  Young & Ernst משנת 2016 צפה שמערכות הבידור של הרכבים עשויות להזניק את מחזור תעשיית הבידור בכ- 20 מיליארד דולר בשנה. "זהו מסע אל מערכות הבידור של המחר", מסר טד שילוויץ מחברת Paramount Pictures, להפקה ולהפצת סרטים. לדבריו, "חברות הפקה רבות כבר בוחנות את הנושא הזה וחוברות לשותפים אסטרטגיים לשלבי תכנון וביצוע".
שילוויץ הוסיף שתעשיית הבידור רואה ברכבים האוטונומיים כנדל"ן לכל דבר, שבו אפשר להציג תוכן: "אם מסתכלים על השמשה ועל החלונות הם כבר לא חלונות, אלא מסכים שיותאמו לאינטראקציה עם הנוסעים בצורה נוחה ביותר".

לצד ההתפתחות של הרכבים האוטונומיים גם עיצוב הרכבים ישתנה לגמרי. תא הנהג ומערכות שליטה אחרות יוסרו, מה שיאפשר להפוך את סביבת הרכב לתיאטרון דיגיטלי ענק. "אם אין צורך בהגה או בכיסא נהג, החלל הפנימי של הרכב ישתנה", הסביר אלכס היליגר, מהנדס בכיר במחלקת הפיתוח והמחקר של חברת מרצדס. "עיצוב פנים הרכב יכול להיות באווירת לאונג', והנוסעים יכולים לשבת אחד מול השני אם הם רוצים. אנחנו יוצרים חזון מחודש של כל חווית הנסיעה בכלי תחבורה פרטיים".

בנוסף, כשיכנסו התכנים יגיעו גם הפרסומות, ולכן הרכבים האוטונומיים הם גם חלומם של המשווקים. עולם השיווק יוכל לשווק ולהנחות נוסעים כיצד להגיע פיזית לעסק מסוים ולהמליץ על קניית מוצרים.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG