ראיון מיוחד עם ירון קרן ברלינר, מנהל השיווק והמכירות של תחום המולטימדיה במגזר החינוך ב- IVS-TEC ועם אורן פרנס, מנהל IT ואבטחת מידע בחברת John Bryce ישראל

תמונות בכתבה - ירון קרן ברלינר וג'ון ברייס ישראל

ירון קרן ברלינר, IVS (תמונה - IVS)

זיג זיגלר המנוח היה סופר, מרצה ומאמן בכל מה שקשור למוטיבציה. זיגלר היה גם זה שהכריז: "צפה לטוב ביותר, התכונן לגרוע ביותר ונצל כל מה שמגיע" ובכנות? צדק. החודשים האחרונים הוכיחו פעם אחר פעם את חשיבות התכנון המוקדם וגם אם נדמה כי איש לא יכול היה לצפות את ממדי הפגיעה של וירוס הקורונה על שווקי העולם, אלו שנערכו מבעוד מועד לתרחישים פסימיים או לחלופין יזמו מעבר לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים – יצאו מהמשבר כשידם על העליונה. 

אורן פרנס, ג'ון ברייס (תמונה - יח"צ)

חברת IVS-TEC מתמחה ביבוא, שיווק ומכירה של ציוד וידאו מקצועי בהתאמה אישית ופועלת מאז שנת 2009 במגוון מגזרים בתחום זה, ביניהם חינוך, שידור, תעשיה, מולטימדיה ועוד. מלבד היותה ספק מורשה של משרד הביטחון, החברה מציעה פתרונות ייחודיים ומשמשת כיבואנית ונציגה של כ-25 מותגים מובילים בתחום הוידאו המקצועי  ובהמשך ישיר לציטוט שהוצג מעלה, אותם פתרונות בדיוק סייעו ללקוחות IVS-TEC להגיע מוכנים לחודשים האחרונים, בזמן שמרבית העסקים נשארו מופתעים.  

רגע לפני ראש השנה, ודקה וחצי אחרי פתיחת שנת לימודים מאתגרת יותר מאי פעם, התיישבנו לשיחה קצרה עם ירון קרן ברלינר, מנהל השיווק והמכירות של תחום המולטימדיה והחינוך ב- IVS-TEC ועם אורן פרנס, מנהל IT ואבטחת מידע בחברת John Bryce ישראל, כדי לקבל את התמונה המלאה אודות האתגרים עימם התמודדה John Bryce  בחודשים האחרונים וכיצד הפתרונות הטכנולוגיים שסיפקה עבורה IVS-TEC סייעו לה לצלוח את משבר הקורונה ביתרון יחסי. 

אורן, אין ספור עסקים מצאו עצמם לא מוכנים בהתמודדות מול וירוס הקורונה. כיצד התקופה האחרונה השפיעה עליכם? 

אורן פרנס: "אי אפשר להכחיש. חצי השנה האחרונה השאירה את מרבית תושבי המדינה בהלם ובהפתעה מוחלטת מהמצב החדש שנוצר. לשמחתי, אנחנו בג'ון ברייס, נערכנו ללימודים משולבים (למידה היברידית כלומר: לימוד בכיתה לצד לימוד מרחוק), כבר למעלה משנה, כך שלמשבר הזה הגענו יחסית מוכנים."

איך נערכים מראש לדבר כזה? באילו אתגרים נתקלתם בדרך ? 

פרנס: "חשוב להבין כיצד מחלק המרצה את תשומת הלב שלו בין התלמידים באופן שבו גם המרצה וגם התלמידים ייהנו מאיכות למידה מקסימלית. האתגר המרכזי עימו התמודדנו היה להבין כיצד להתייחס לנושא. כאשר מרצה מעביר הרצאה פרונטאלית לכיתה בה נוכחים תלמידים, שיטת הלימוד היא אחת, וכאשר היא מועברת אונליין – שיטת הלימוד שונה לחלוטין. כאשר יש צורך בשילוב ביניהן נולד אתגר חדש." 

איך התמודדתם עם אותו אתגר ?

פרנס:" כאמור, בשנה האחרונה, הרבה לפני שמישהו דיבר על הקורונה, חיפשנו את הדרך שתאפשר לנו באמצעות פתרון טכנולוגי, לגרום לתלמיד שנמצא בבית ומחובר מרחוק לחוות את השיעור ממש כאילו היה בכיתה. יונה דרורי, המנהלת האחראית בג'ון ברייס על לימוד האונליין פנתה ל- IVS-TEC ומיד נכנסתי גם אני לתמונה ואני חייב לציין שהכימיה עם הצוות של IVS הייתה נפלאה מהרגע הראשון."  

ירון, אז מה בעצם היה הפתרון הטכנולוגי ?

ירון קרן ברלינר: "היום כבר ברור לכולם שתחום הניו מדיה והשידורים החיים באינטרנט הפך להיות חלק אינטגרלי מהחיים, הפתרון שסופק ל- John Bryce כלל מצלמת PTZ ו-2 מיקרופונים שהותקנו על התקרה בחדר הלימוד בצורה אסתטית, כשכל הציוד מתממשק בקלות למחשב המרצה באמצעות מיקסר סאונד בחיבור USB ולוכד וידאו. 

מצלמת PTZ היא מצלמה רובוטית שמסוגלת לזוז ימינה, שמאלה, למעלה ולמטה תוך שימוש בזום והיתרון המרכזי בה נעוץ בכך שהיא קלה לתפעול, וניתנת לכיוון ולפוקוס בקלות על האובייקט הרצוי. יתרון נוסף שהופך אותה לאידיאלית עבור מרצים היא העובדה כי ניתן להכין באמצעותה Pre-sets מוכנים ובלחיצת כפתור המרצה יכול להתמקד בכל אזור שיבחר, בין אם להתמקד בו כדובר או בלוח המציג את חומר הלימוד." 

אורן, האם אתה מרגיש שמצאתם פתרון ?

פרנס: "אני חושב שהצלחנו לפתור את הנושא באופן אפקטיבי מאוד והפעילות השוטפת שלנו מעידה על סיום של פרויקט מוצלח." 

אילו פידבקים קיבלתם ?

פרנס: "נהדרים. התלמידים שיתפו כי הם מרגישים כאילו הם ממש נמצאים בכיתה, רואים את המרצה מסתובב אל הלוח, שומעים אותו ואת התלמידים בשיעור – עושה רושם שחוויית המציאות נשמרת עם הפתרון שהטמענו." 

ואיך הגיבו המרצים ? 

פרנס: "הם מרוצים מאוד. כבר בתקופת הסגר הכיתות היו סגורות ואותם מרצים העבירו הרצאות דרך מצלמות הרשת ולפתע נחשפו לפתרון מקצועי ומלהיב בכיתה. עם סיום תכנית הליווי וההדרכה שלי הרגישו המרצים בטוחים בעצמם ולא פחות חשוב – בטכנולוגיה והפעילות זורמת באופן יציב וחלק. באופן כללי, הרוב המוחלט מבינים את המצב העולמי והמקומי ויודעים שזו השיטה אליה צועד העולם, כך שזו תהיה המציאות גם לאחר שהקורונה תסתלק."  

אלו יתרונות נוספים מצאתם בפתרון הטכנולוגי ? 

פרנס :"הפתרונות של IVS-TEC  אפשרו לנו לחבר בין מסלולי לימוד של הסניפים שלנו בירושלים ובת"א, ולמעשה ביטלו את המגבלה הגיאוגרפית. גם כשפתחנו לאחרונה את המסלולים בקפסולות, לא מעט פעמים סטודנטים מעדיפים להתחבר מהבית ולא להגיע פיזית לכיתה מאחר והפתרון הטכנולוגי מאפשר להם להתחבר בנוחות תוך חיסכון זמן שהיה מתבזבז על הדרך לשיעור."  

כמה תלמידים בשיעור היברידי ?

פרנס: "אנחנו עדיין שומרים על כיתות קטנות עם עד 30 תלמידים כדי לתת תשומת לב לכולם." 

מה היית ממליץ למי שעומד בפני אתגר דומה לעשות ? הרי לא כולם נערכו מראש למצב. 

פרנס: "ההשקעה איננה זניחה אולם צריך להיות מוכנים להשקעה בפתרון מדויק וחכם עם החזר מהיר. האלטרנטיבה היא לנעול את המרצה מול מצלמת הרשת שלו ולהגביל אותו תוך התפשרות על אובדן תחושת הנוכחות בכיתה. ל- John Bryce יש מחויבות כלפי התלמידים כך שהעדפנו לבחור בפתרון האידיאלי ולא להתפשר. בכל זאת, בתור גוף ההדרכה הגדול בישראל ללימוד תחום ההייטק והמחשבים כבר למעלה מ-20 שנים, עם שלושה מרכזי הדרכה (ת"א, חיפה וירושלים) לצד סניפים גם באירופה ובשאר העולם, אנחנו רוצים להמשיך להעניק לתלמידים שלנו את התחושה שיש להם בית." 

ירון, אילו עוד פתרונות אתם מספקים? 

ברלינר: "חברת IVS-TEC מספקת לכל לקוח מענה לכל סוג של אתגר טכנולוגי, עם התמחות במימוש מדויק בתחום אולפני הוידאו. אנחנו יודעים לתת פתרון בכל רמה ותקציב תוך מחויבות ליעילות, הגינות ואמינות. ההמלצה שלי? כנסו לאתר או צרו קשר ונשמח לשמוע מול מה אתם עומדים כעת על מנת לסייע לכם להשיג את התוצאה המקסימאלית." 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG