בניין חכם זה לא רק חיישנים – מייקל שניידר, גנסלר (תמונה: ISE)

 

מה זה בניין חכם? עד כה נהוג היה לחשוב שהמושג הזה מתייחס בעיקר לבניינים בהם מותקנים חיישנים ורכיבים מקוונים שונים שמאפשרים שליטה מרחוק – אבל המשתתפים בוועידת Smart Building, שנערכה במסגרת ISE 2019' ביומו הראשון של כנס ה-AV הגדול שנערך באמסטרדם – שמעו ממייקל שניידר, מנהל הטכנולוגיה היצירתית בחטיבת החומרה של חברת הארכיטקטורה גנסלר (Gensler), שכיום יש כנראה צורך לקרוא תיגר על הקביעה הזו.

"כלים אופייניים למבנים חכמים הם חיישנים וממשקים, אך ברצוני לומר שאם אנו חושבים באמת על ביצועי החלל, עלינו לחשוב בעיקר על ביצועי האנשים בחלל הזה", אמר שניידר, אחד הדוברים הראשיים בכנס, שהחברה בה הוא עובד מעסיקה כ-6,000 עובדים ב-48 משרדים ברחבי העולם.

"בנייה חכמה זה לא רק האורות, הצליל, הטמפרטורה – אלא אנשים, סיפורים, קהילות ואלמנטים חברתיים. עלינו להימנע מחשיבה על המבנה עצמו בלבד, ולהסתפק לאחר מכן בעבודתם של האחראים על תחזוקתו. אנחנו צריכים לדבר גם עם האחראים על מחלקות השיווק ומשאבי האנוש בחברה לפני שמעצבים את המשרדים שלה. עלינו למסגר מחדש את אתגרי הבנייה סביב השאלה עבור מי אנחנו בונים את המבנים החכמים האלה", הוא אמר.

לעודד זרימת תנועה

כדוגמה הוא הביא את חברת דלוס (Delos), ששכרה את שירותי גנסלר לעצב לה משרדים חדשים. דלוס היא חברה שמבטיחה להפוך את הבית לבריא יותר על ידי שימוש במכשירים חכמים כמו מנורות המשנות צבע בהתאם לשעה כדי לדמות זריחה בבוקר ולהפחית את האור הכחול בערב, מטהרי אוויר ומים ועוד. כדי להעביר את התפיסה הזו למשרד החליטו בגנסלר ליצור מיצג של מסכים הנטמעים ברקע אזור הקבלה ומחליפים צבעים בהתאם לשעות היום ועונות השנה באופן המייצג את מצב הבניין בכל זמן נתון, ומיצגי אור אינטראקטיביים בגרמי המדרגות כדי לעודד יותר עובדים לעלות ולרדת ברגל במקום במעליות. "על ידי עידוד תנועה במקום העבודה באמצעות מיצג המעודד אנשים לשנות את התנהגותם וליהנות מתנועה, האנשים הופכים לחלק מהסיפור של החברה", אמר שניידר.

החברה לא רק מטיפה לאחרים: לפני מעט יותר משנה עברו משרדיה בלונדון למשכן זמני, בו כמעט כל חלק במבנה ניתן להזזה – משולחנות עבודה, דרך ארונות ועד קירות עץ על גלגלים, המאפשרים לעובדים ליצור חדר ישיבות באמצע השטח הפתוח בשעת הצורך. לדברי החברה, העיצוב הזה מאפשר להתאים את חלל העבודה לצרכים המשתנים של העובדים והלקוחות שהם מארחים כדי לעבוד יחד על פרויקטים עתידיים.

https://www.youtube.com/watch?v=4sAPBS6IQ50

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG