על פי חברת הייעוץ FutureSource, מציאות מדומה מבוססת מקום (LBVR) היא הדבר הבא והצרכנים צפויים להוציא עליה כ-299$ מיליון דולר עד סוף השנה הנוכחית וכ-809 מיליון דולר עד שנת 2022

בין החברות שכבר מדגימות מוצרים המבוססים על הטכנולוגיה ניתן למנות את FoxNet, Zero Latency ומעבדת ILMxLab של דיסני, אשר שימשה להפקת סרטי מלחמת הכוכבים האחרונים.

בניגוד לחוויית VR ביתית שדורשת השקעה שמתחילה מכמה מאות דולרים ויכולה לטפס לאלף דולר ואף יותר, חווית VR מבוססת מיקום צפויה להיות עממית יותר ולהתאים את עצמה לשווקים שונים.

ארבעת הקטגוריות החמות ביותר בתחום הן אולמות משחקים, חוויות מרובות משתתפים, אולמות קולנוע מבוססי VR ופארקי שעשועים. מתחמי המשחקים יתפסו כ-40% מן השוק של ורובם צפויים להיפתח בסין, אך החוויה שהן יציעו תהיה דלה יחסית.

 

הקטגוריה המתקדמת ביותר צפויה להיות זו של חוויות מרובות משתתפים שיתפרסו על שטחים גדולים בהם המשתתפים יוכלו לנוע בחופשיות. אף על פי שמספר האתרים יהיה מצומצם יחסית, זוהי הקטגוריה שצפויה לצמוח בקצב המהיר ביותר משנה לשנה. הסיבה לכך היא שקהל היעד שלה נמצא במדינות המפותחות ומחפש חוויה חברתית אקסקלוסיבית. 

העובדה שרוב המתחמים האלו יבוססו על מותגים מוכרים, רק תגדיל את האטרקטיביות שלהם עוד יותר, אך סביר להניח שבעיקר חברות גדולות כמו Void  או IMAX תוכלנה להרשות לעצמן לרכוש את זכויות השימוש בהם. חברות קטנות וסטארטפים כמו Latency Zero תיאלצנה כנראה לפתח תוכן משל עצמם או לשמש בעיקר כספקיות של הטכנולוגיה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG