פורטיסימו קפיטל רכשה את השליטה בחברת קרמר אלקטרוניקה, כך נתבשרנו ב 9.2.2021, שניים ממייסדיה – מיכאל ובן-ציון הוכשטיין ישאירו את בעלותם בחברה ואילו ד"ר יוסי קרמר יפרוש. מה זה אומר לגבי חברת קרמר? מהן המשמעויות לגבי שוק ה-AV?

רכישות בשוק אינן דבר חדש. לפני מספר חודשים נתבשרנו על רכישת Stem Audio על ידי Shure, לפני כשנתיים חברת Polycom התמזגה לתוך Plantronics ויחד הן יצרו את Poly. חברת iRule  נרכשה על ידי קרמר אלקטרוניקה, הרמן על ידי סמסונג ועוד רכישות בין לבין אבל הנקודה ברורה; רכישות ומיזוגים הם טבע השוק ותוצאה של מהלכים אסטרטגיים, לעיתים מועילים (ע"ע Poly או Harman) ולעיתים פחות.

בלי קשר לפרטי העסקה, עובדתית שניים ממייסדי החברה ממשיכים להחזיק בבעלות ואם מוסיפים לכך את הנתון שחברת פורטיסימו היא חברה ישראלית, בסופו של יום קרמר "נשארת בבית". קרן השקעות תחפש למקסם את הרווח והגיוני שאסטרטגית 'יחשבו מסלול מחדש' וראינו שכאשר חברות מתאימות עצמן לנוף הנוכחי והמאתגר – דברים טובים צומחים, הן לחברה והן ללקוחות כך שבהחלט יש למה לצפות.

 

מכאן לאן?

קרן פורטיסימו בעלת אחזקות בעשרות חברות טכנולוגיה, הגיוני שהיא מתכננת מיזוג עם אחת מהן או יותר במטרה להשיג ערך מוסף בתחום האודיו, שם עשתה קרמר מהפיכות לא קטנות או אולי דווקא בתחום הווידאו באמצעות מיזוג עם יצרן בתחום המסכים (בדומה למהלך של Harman עם Samsung) ואולי אף עם יצרנית בתחום ה-UC שרוצה להיכנס לתחום ה-AV.

לקרמר מערך עולמי בעל ערך רב אשר עשוי להיות מועיל למגוון סוגי פעילויות, ותחת ניהולו עתיר הניסיון של יצחק במבג'י שהגיע אליה מיבמ לפני מעט יותר משנה, העתיד בהחלט מעניין. המשחק פתוח לחלוטין ואנחנו מאמינים כי בהמשך 2021, בסמוך יותר למועד החדש שבו נקבעה תערוכת אינפוקום 2021, נוכל כבר לשמוע על תוצרים כתוצאה מהמהלך.

אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן כמו תמיד, אבל נרצה לעצור לרגע ולשלוח מכאן תודה ענקית לד"ר יוסי קרמר שהוביל את החברה במשך ארבעה עשורים לכדי חדשנות ועשייה בלתי פוסקת, סיפק מקומות עבודה לאלפי עובדים בארץ ובעולם וגרם לנו לגאווה בכל תערוכה בינלאומית. 

 
תמונה - AVM
תמונה - AVM
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG