אני מתגעגע לשיחות ינואר-פברואר, זה כמו הסופרבול של ה-AV/UC. מתקשרים ומראיינים שחקניות בשוק, חלקן כבר חשפו חלק מההכרזות וחלקן מכינות אותנו למה שיוכרז. אז ISE2021 כבר לא תקרה בפברואר ואנחנו מתפללים שאולי ניפגש ביוני 2021. מה שכן – כמות ההכרזות בשוק מסחררת ופולי (Poly) היא אחת המעניינות. 

בשבועיים האחרונים הכריזה פולי על מוצרים ושירותים חדשים. השוק השתנה ואיתו דייקה פולי את האסטרטגיה שלה; המשבר שהביא לשינוי בשיטות העבודה ('מרחוקרוב') הביא איתו תפישות המתאימות בדיוק לפתרונות של היצרנית וההיפך.

פגשתי את נתן גולדשטיין, יועץ פתרונות בחברת Poly, לשיחה על ההכנות לקראת החזרה למשרד, ויצאתי עם תובנות על איך Poly מציעה להתכנון ולתכנן את חדרי ה-UC.

החללים נשארים אותם חללים, השימוש משתנה

גולדשטיין ציין כי נתקל בלא מעט פרויקטים שתכנונם החל עוד לפני פרוץ הקורונה, ולכן מוצאים את אותם חללים מתוכננים אולם עם שימוש נוסף. במקומות בהם ה-UC היווה תוספת נחמדה, כעת הוא נדרש, ועל הלקוח ובדגש על מחלקת ה-IT – לייצר פתרון הדורש מינימום שינויים ומייצר מקסימום תועלת, במסגרת התקציב.

המירוץ לפלטפורמה אחידה ננטש, המשקל עובר לפתרונות המותקנים בחדר

גולדשטיין סיפר כי אנחנו רואים יותר ארגונים המבינים כי יהיה קשה לאפשר למשתמשים הארגוניים פלטפורמה אחת וכי בלא מעט מקרים נגיע לארגון בו יש שימוש בשתי פלטפורמות או יותר. אגב, זו תובנה שעלתה כבר בשנה שעברה אולם עם פרוץ הקורונה עולה השימוש בווידאו בתוך ומחוץ לארגון ויכול להיות שמכאן נובעים הפערים. 

אז מה עושים ? התפישה של Poly היא לאפשר למשתמשים להיכנס לחדר הישיבות ופשוט לעבוד, והפתרונות כדוגמת Trio 8800/8500 או הx30/x50  מאפשרים בדיוק את זה. משתמשים ב-Zoom? ניתן להפעיל מצב של Zoom Room ולקבל חווית Zoom מלאה. משתמשי MS Teams? אותו עיקרון. עובדים עם Webex או פתרון אחר? חברו מחשב חדר או נייד וכל יכולות החדר זמינות עבורכם. חווית האודיו והווידאו נשמרות, וגם ההשקעה הכספית. ללא צורך בהפעלת גורם חיצוני כלשהו.

אם זה נראה פשוט, זה כנראה צריך להיות פשוט

בהמשך לניצול החללים הקיימים התייחס גולדשטיין למורכבות הקמת החדר בפתרונות מסורתיים; כבילה ייעודית בין השולחן למסך, הכנות צנרת ועוד – שבלעדיהן הפתרון לא יעבוד. האסטרטגיה של Poly היא שימוש בחשמל ובתשתיות התקשורת הקיימות. באופן זה הקמת חדר חדש או השמשת חדר קיים ידרשו את אותם משאבים. לדוגמא- ניתן לשרשר בין שתי יחידות Trio 8800 לכיסוי אודיו באמצעות הרשת הארגונית ולא לחבר כבל ביניהן. יחידת X30 או X50 המריצה Zoom או Teams רק צריכה חשמל וחיבור לרשת והתקנה מעל או מתחת למסך בחדר. במידה ויהיה צורך לחבר פאנל הפעלה – גם הוא יחובר לרשת הארגונית, אבל אין צורך לחבר ישירות ליחידות. בקיצור, לדברי גולדשטיין – זה חייב להיות פשוט וביכולתו של הלקוח לבצע בעצמו.

תפישת הלגו ממשיכה ומתרחבת

גולדשטיין הציג את השילובים האפשריים לטובת יישומים שונים, החל משילוב G7500 בחדר גדול עם מספר מצלמות ועד לשרשור יחידות Trio ואפילו חיבור יחידות Poly למסכי מגע אשר יאפשרו תפעול ממסך המגע שבחדר.

לדבריו, תפישה זו מתמשכת ומאפשרת ללקוח לבחור את הפתרון האופטימלי עבורו, להוסיף או לצמצם רכיבים ואף לשנעם ממקום למקום לפי דרישה וצורך. ובינינו – מי לא אוהב לגו ?

כן – גם המשתמש המשרדי, בין אם בבית או באופן ספייס, גם הוא נחשב

רגע לפני סיום שיתפתי במחשבה – האם יכול להיות שגולדשטיין עובד מהבית בחדר משלו ולכן יש שקט? ומה עושה מי שאין לו פינה בבית ? מה עושה מי שחוזר למשרדים חדשים ולאופן ספייס ? איך מייצרים שם שקט שיאפשר לעבוד ובלי רעשי רקע בשיחות ?

ללא היסוס החליף גולדשטיין את כיוון המצלמה והראה כי לכל אורך הראיון, במרחק של פחות ממטר וחצי עובדת אשתו ונמצאת בוועידה. 

ההפתעה האמיתית

חברת Poly היא עוצמה משולבת של שתי יצרניות מובילות בתחומן עליה כתבנו לא מעט. אפשר להעריך כי פולי(קום) בגלגולה הקודם היתה יצרנית המוכרת לכל יחידת IT בעולם, המזוהה עם פתרונות וידאו קונפרנס מקצועיים, לצרכים מקצועיים עם עלויות בהתאם. ההפתעה האמיתית היא רמת המחיר של מוצרי Poly בשנתיים האחרונות. ניכר כי החברה התאימה את אסטרטגיית הייצור שלה להצטיידות אישית ארגונית והמשמעות היא שהלקוח מקבל עושר טכנולוגי במחיר שווה לכל כיס ואף תחרותי בסגמנטים רבים כדוגמת סדרת ה P. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG