מאמר אורח מאת אביעד כהן, יועץ בתחום Conferencing & Collaboration

אביעד כהןאם הקונספט העיקרי של Conferencing בהתחברות ארגונית הוא חדרי ה-Huddle אוכל לומר כמעט בוודאות כי ה -WebRTC הוא מרכיב חיוני מאוד בסביבה הזו, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בארגון אשר מעוניין לצמצם תחומי אחריות ברמת ה IT. בפירוט: תחזוקת Client שונים על גבי מחשבי הארגון. תוסיפו על זה client לשיחות ווידאו עם כל המשתמע בכך – בדיקת עדכון אחרון, הפצה, בעיות יציבות ומה לא.

אז מה נותן ה WebRTC שכל כך טוב בו ? WebRTC או "Web Real-Time Communication" הוא יכולת חיבור לוועידה או נקודה לנקודה כאשר הClient לוועידה הוא למעשה הדפדפן. כן – אותו דפדפן המשמש אותנו לגלישה באינטרנט, משמש אותנו לחיבור לוועידות. שמע ווידאו דו כיווני, בחלק מן היצרנים כולל גם שיתוף תוכן.

מאחורי הקלעים אוכל לציין בקצרה ללא גלישה לפרטים טכניים כי מדובר בשימוש ב HTML5 המהווה פלטפורמה רחבה מאוד, בין היתר גם לשילוט דיגיטלי (נושא אחר, מאמר אחר…).

המירוץ ל WebRTC נעשה ברקע מזה זמן מה. הוא התעכב בעיקר בגלל אותו HTML5 שציינתי מקודם, והזמן שלקח לחברות השונות להכניס אותו לדפדפנים בכדי שיעבוד בצורה יציבה מספיק. מנקודה זו היה על היצרניות השונות לבנות עליו את האלגוריתם שלהן לעולם הוועידות.

הבעיה בהוצאת גרסא לא יציבה מובנת מאליה: תארו לעצמכם השקה שכזו עם הבטחה גבוהה מאוד לחיסול הClient השונים לוועידות (כן, היו הצהרות נועזות כאלו) שבה הדפדפן קורס. אף אחד לא ירצה להתקדם עם כזו טכנולוגיה. אני יכול להעיד כי אחרי בדיקה של מספר יצרנים בנושא השימוש היה יציב ואיכותי, לא היו קריסות או קיטועים בווידאו או בשמע ואף המצגות עברו חלק (למעט מקרה בודד).

באילו מקרים כדאי להשתמש ב WebRTC ככלי חיבור לוועידות ? לקוחות חיצוניים, לקוחות מזדמנים, חיסכון בהתקנת ותחזוקת Client והיד נטויה.

webrtc טכנולוגיית

היתרונות בשימוש WebRTC: אין התקנת Client ברמת המחשב (שימו לב שהמובייל עדיין לא שם), אין צורך בהרשאות כאלו ואחרות. הדפדפן "יידע" לבקש מכם רשות לשימוש במצלמה והמיקרופון (גם אם אלו מצלמות חיצוניות). אופן ההפעלה פשוט – לחיצה על קישור לוועידה יביא אתכם לפורטל או לוועידה עצמה. גם אבטחת מידע יושמה כאן ברמת הפרטיות – ניתן להחיל קוד ועידה, לייצר וועידות חד פעמיות עם מספר ועידה משתנה ועוד.

יש עוד לאן להתקדם, אבל אוכל להעיד כי נקודת הפתיחה עצמה טובה מאוד. כלומר – לא הייתי נפרד לשלום מעולם הClient עדיין – עם כל חסרונותיו הוא עדיין יציב ועובד היטב, הפלטפורמה עצמה מפותחת ומאפשרת חיווי משתמשים, צ'אטים ומה לא.

אז בפעם הבאה שאתם רואים חיווי אודיו בדפדפן – תעברו לאותו טאב, יכול להיות שמישהו מחפש אתכם…

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG