תארו לעצמכם רכב אוטונומי (או 'מחובר') אשר ישמש אתכם כמשרד נייד חכם לכל דבר; זמן העמידה בפקקים לנוהגים או זמן הנסיעה לעתידנים במכונית האוטונומית ינוצל בצורה טובה בהרבה מזו של היום

עכשיו תפסיקו לדמיין- מכוניות מחוברות עברו מהגדרת חזון עתידי לדבר ממשי וזמין, מחקר שוק עדכני מגלה כי מספרן יגיע ליותר מ-125 מיליון ברחבי העולם, עד שנת 2022, ואפילו יותר מכך.

חברת המחקר קאונטרפוינט הגישה לאחרונה דו"ח הצופה גידול של 270 אחוזים עד לשנת 2022 שייצג יותר מ-125 מיליון מכוניות מחוברות כאשר כבר היום חברות כמו ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו ואודי מובילות את השוק.

תקנה אירופאית חדשה מחייבת את כל הרכבים הנמכרים להצטייד בטכנולוגית eCall, אשר מחייגת למוקד שירותי חירום במקרה של תאונה. זו אמנם לא הגדרה מלאה של מכונית מחוברת, בה שירותים נוספים כדוגמת שליטה מלאה על הטלפון הנייד או הטמעת שירותי דרך וכדומה, אולם זו התחלה טובה בהחלט. ההנחה היא כי יצרנים יתחרו על מכירת שירות eCall בתוספת יכולות נוספות על מנת להגיע למספר רב יותר של לקוחות.

כאשר לקוח מתעניין ברכישת רכב חדש, מעבר למנגנוני בטיחות מתקדמים כדוגמת התראת התנגשות, יכולת עצירה עצמאית של המכונית בעת בלימה פתאומית של התנועה מלפנים – ישנן דרישות נוספות כגון היכולת בחיסכון דלק, הממומשת היום במספר דרכים. החלק העצוב בכל הקדמה הנפלאה הזו הוא כי למרות הפיצ'רים החכמים והמרובים, רק מעט מהם ימומשו על ידי הרוכשים, שכן הם לרוב אינם מודעים ליכולות אלו.

הטמעה נכונה יותר, הדרכות ווידאו חווייתיות לפני ובזמן הרכישה, לצד הדגשת התועלות שבפקודות קוליות המסייעות בניהול זמן טוב יותר של הנהג, כדוגמת תזמון פגישה ביומן, הפעלה מרחוק של מכשירים מחוברים (IoT), פונקציית הכתבה ועוד, יהפכו אותנו לקהל יעד מודע ומשכיל. כמו כל כניסת טכנולוגיה 'משנה חיים' למציאות חיינו, נהפוך לקהילה המודעת ליכולות העומדות בפניה, כיצד לנצלן בצורה המיטבית ובכך תשתפר חווית השהות שלנו ברכב, מעבר לבטיחות המתקדמת.

רכב 'חכם' ? זה קרוב אלינו יותר מאי פעם.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG