שלט הסבר לניסוי זיהוי בפנים בזמן אמת של משטרת לונדון

 

עוברי אורח במרכז לונדון מצאו את עצמם משתתפים בניסוי של טכנולוגיה שנויה במחלוקת, כך דיווחה התקשורת בבריטניה.

משטרת לונדון הציבה בסוהו, כיכר פיקדילי ובכיכר לסטר שבאזור ווסטמינסטר' וואנים ירוקים המצוידים במצלמות מתקדמות. מצלמות אלו מסוגלות לסרוק 300 פרצופים בדקה ולהשוות אותם מול מאגר זיהוי הפנים של המשטרה הכולל 21 מיליון תמונות. במקרה של זיהוי, שוטרים במקום מקבלים מיד את התוצאות ויכולים לעכב ולבדוק את האדם החשוד. עם זאת, המשטרה ציינה כי מי שלא מוכן להיסרק נהנה מחזקת החפות, ואנשים אלו לא נעצרו או עוכבו.

הניסוי נערך בעיצומה של עונת הקניות לחג המולד באזורים המסחריים של לונדון, במטרה לצמצם את הפשיעה האלימה הגוברת בעיר. מחוץ לניידות הוצבו שלטי הסבר ושוטרים במדים חילקו לעוברים והשבים דפי הסבר אודות הניסוי.

בסוף השבוע הודיעה המשטרה כי בזכות הניסוי נעצרו ארבעה אנשים – שניים מהם חשודים בפשעים אלימים קודמים שזוהו על ידי המערכת, אחד נעצר ככל הנראה בעקבות הטרדה מינית שביצע לעיני השוטרים והאחרון נעצר לאחר שביצע עבירת סמים, גם היא לעיני השוטרים שהוצבו מחוץ לניידות סריקת הפנים.

הטענות: זה ממש לא עובד

עמותת Big Brother Watch, המתנגדת לשימוש בטכנולוגיה, אמרה כי הטכנולוגיה לא רק מהווה הפרת פרטיות של עוברי אורח, אלא גם כושלת בזיהוי פושעים. בחודש מאי האחרון הגישה העמותה בקשה לחשיפת מידע על ניסוי קודם של הטכנולוגיה לפי חוק חופש המידע, ומצאה כי 98% מהפעמים בהם המערכת דיווחה על התאמה בין עובר אורח לפושע במאגר היו זיהויים שגויים.

מוביל הפרויקט הניסיוני של משטרת לונדון לשימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים, נצ"מ איוון בלהאצ'ט, לא נבהל מהביקורת. "המשטרה המטרופוליטנית מפתחת כעת את השימוש בזיהוי פנים והתחייבנו ל-10 ניסיונות במהלך החודשים הקרובים. עתה אנו מתקרבים לסיום הניסיונות, אז תתקיים הערכה מלאה. אנו ממשיכים לנהל קשר עם בעלי עניין רבים ושונים, שחלקם מבקרים את השימוש שלנו בטכנולוגיה הזו. כדי להראות שקיפות ולהמשיך את הדיון הבונה, הזמנו יחידים וקבוצות בעלי עמדות שונות באשר לשימוש שלנו בזיהוי פנים (לחזות) בפריסה הזו", הוא אמר.

עוד על הסיפור בדיווח של רשת החדשות Epoch Times:

https://youtu.be/la3TlDQIhQE

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG