מקרן המיועד לשוק הגבוה עם 4K טבעי – VPL-VW870ES (תמונה: Sony)

 

סוני (Sony) החלה לאחרונה להציע למכירה לא פחות משלושה מקרני 4K חדשים המציעים רזולוציית 4K אמיתית ללא צורך בשימוש בעיבוד תמונה מיוחד בכדי להציע תצוגה בספירת הפיקסלים הזו. למעשה מדובר באחת החברות היחידות שמציעה כיום מקרני 4K טבעיים, ושלושת המקרנים מוצעים לשלוש רמות השוק: שוק גבוה, שוק בינוני ושוק כניסה.

החזק מבין שלושת המקרנים החדשים הוא VPL-VW870ES המיועד בעיקר לחובבי הקולנוע הביתי. מדובר במקרן 4K SXRD המשתמש במערכת תאורה המבוססת על דיודת לייזר שיכולה להפיק תאורת שיא בבהירות של 2,200 לומנס, ולצידה מערכת ניגודיות דינמית שמבטיחה שהבהירות הגבוהה לא תבוא על חשבון איכות הצבע השחור. המערכת הזו מבוססת על התאמה בו זמנית של הצמצם ושל תפוקת האור של הדיודה, וזו הפעם הראשונה בה נעשה שימוש במערכת מעין זו כדי לשלוט ברמת האור המופקת בפועל, ובזמן אמת.

המקרן מגיע עם עדשת ARC-F יחד עם מערכת שהחברה מכנה Digital Focus Optimizer במטרה לספק חדות מפינה לפינה, טכנולוגיות שמיועדות לספק טווח צבעים רחב במיוחד בעת תצוגת תכני HDR, ועוד. בחברה טוענים שמערכת התאורה יכולה להספיק לעד 20,000 שעות עבודה ללא צורך בטיפול כלשהו.המקרן מגיע עם שתי כניסות HDMI ששתיהן מסוגלות להעברת נתונים ברוחב פס מלא של 18 גיגה-ביט/לשנייה להעברת תכנים באיכות מלאה בקצב של 60 פריימים/לשנייה. המחיר הרשמי הוא 24,999 אירו.

מקרן 4K לשוק הביניים. VPL-VW270ES (תמונה: Sony)

 

לשוק הביניים מציעה סוני את VPL-VW570ES. ההבדל המרכזי הוא שבמקום דיודת לייזר ההקרנה מבוססת על נורת כספית בעוצמה של 280 וואט עם זמן החלפה מומלץ של 6,000 שעות עבודה, פחות משליש ממה שמציע המקרן הבכיר מבין שלושת החדשים. מערכת ההקרנה עצמה זהה, אבל הבהירות המרבית, בהתאם, היא 1,800 לומנס. אחת המערכות עמהן מגיע המקרן החדש הזה היא מערכת עיבוד הבתמונה 4K Motionflow שמטרתה להציג תמונה נקייה מטשטושים גם בעת תנועה מהירה שמתאימה בעיקר לשידורי ספורט. ניתן לשמור במקרן עד חמישה פרופילים שונים של הגדרות תצוגה שכוללות בין השאר הגדרות כמו רמת הזום ומצב הצמצם. מקרן זה משתמש במערכת צמצם דינמית כדי לשפר את הניגודיות. מחיר המומלץ הוא 8,000 אירו.

מקרן שוק כניסה עבור חובבי 4K אמיתי. VPL-VW270ES (תמונה: Sony)

 

מקרן ה-4K הטבעי החדש השלישי שמציעה סוני הוא VPL-270ES שמחירו המומלץ הוא כ-4,999 אירו. מערכת ההקרנה שלו מבוססת על נורת כספית בעוצמה של 225 וואט עם זמן עבודה זהה לזו של ה-WS570ES, כך שהבהירות המרבית נמוכה אף יותר ומגיעה ל-1,500 לומנס. עוד הבדל משמעותי ממקרן שוק הביניים הוא וויתור על מערכת הצמצם לקביעת הניגודיות. מצד שני מציעה סוני לראושנה במקרן 4K לשוק הכניסה את השילוב של תכונות מתקדמות כמו ה-4K Motionflow, מערכת להקטנת זמן האחזור כדי לאפשר העברת תכנים מדויקת יותר מקונסולות משחק, וכן תמיכה מלאה ב-HDMI ברוחב פס של גיגה-ביט/לשנייה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG