צי מכוניות ה-Cruise האוטונומיות של ג'נרל מוטורס (תמונה: GM)

 

האם שוק הרכב המסורתי כבר מתחיל להבין שההשתלבות של הרכבים האוטונומיים בתנועה על הכבישים קרובה מתמיד? יצרנית הרכבים הגדולה ג'נרל מוטורוס (General Motors) הודיעה כי מתחילה תהליך בו היא תסגור חמישה מפעלים שלה בארצות הברית ובקנדה כדי להתמקד, לפי החברה, בייצור רכבים חשמליים ואוטונומיים.

במהלך סגירת המפעלים הללו תפטר החברה 8,000 עובדים בשכר חודשי, רבע מהם משכבת הניהול של החברה, ועוד 6,000 עובדים שעובדים בשכר לפי שעה יאבדו את מקום העבודה שלהם או יועברו למפעלים אחרים של החברה. לפי החברה זה יחסוך לה הוצאות של כ-6 מיליארד דולרים עד 2020.

כאמור, מדובר בחלק מהמהלכים שמבצעת ג'ינרל מוטורוס כדי להתמקד ברכבים חשמליים ללא נהג, כחלק מהמוטו החדש שלה שאומר "אפס תאונות, אפס פליטה, אפס פקקים". בחברה מסרו שהם מתכוונים להכפיל במהלך השנתיים הקרובות את המשאבים שהיא מקצה לפיתוח, לבדיקות ולייצור של מכוניות חשמליות ואוטונומיות בתחרות שלה לבניית מכוניות העתיד, כשהיא צריכה להתמודד עם חברות שנכנסות לתחום כמו טסלה (Tesla), אובר (Uber) וגם אפל (Apple) וגוגל (Google) שמגיעות מההיבט הטכנולוגי.

המאמצים של החברה מושקעים כעת, בהיבט של הרכבים החכמים העצמאיים, בפרויקט Cruise שמבוסס על הפיתוח של חברה באותו שם שרכשה GM במהלך 2017.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG