מחקר חדש של פולי (Poly) מעלה שיתכן שחברות וארגונים אשר דוגלים בשיטת עבודה במרחב פתוח צריכים להתחיל לחשוב על שינוי כיוון. לפי המחקר, שבוצע בידי חברת פיוטצ'ר וורקפלייס (Future Workplace) והקיף 5,000 נשאלים, עולה שלא פחות מ-75% מהעובדים במרחבים פתוחים סובלים מהסחות דעת באופן קבוע כשלא פחות מ-36% אף טענו שזה גורם להם לאבד בכל יום עבודה שעה אחת ויותר.

הסיבה העיקרית שמפריעה לריכוז העובדים מסביב היא שיחות טלפון שחברים לעבודה מבצעים מהשולחן שלהם בקול רם במיוחד, ולא פחות מ-76% מהנשאלים סימנו אותה כבעיה הקשה מכל. בנוסף לכך, 65% טענו שלמעשה כל שיחת טלפון שמנוהלת בסמוך אליהם מוציאה מאותם מהריכוז, ועבור 61% מספיק שטלפון יצלצל בסמוך או שישמיע התראה.

עוד ברשימה אפשר למצוא חגיגות משרדיות (57%), פגישות קבוצתיות סמוכות (55%), ילדים שבאים לבקר (53%), משחקים שמתנהלים ברחבי המשרד (52%), משחקי וידאו ומשחקים שולחניים (49%) וביקור של בני משפחה (49%). את רשימת עשר הסיבות המובילות סוגרת סיבה שלא תמיד יש עליה שליטה: רעש חיצוני (42%).

סיבות אחרות שהוזכרו במהלך המחקר הן אנשים שמביאים את חיות המחמד שלהם, אכילה משותפת ואפילו מערכת מיזוג אוויר רועשת. 70% מהעובדים טענו שהם היו יכולים לעבוד באופן יעיל יותר עם מספר המטרדים היה קטן יותר.

נכון להיום לפי המחקר ולפי הערכות שונות, פחות משליש מכלל העובדים זוכים לקבל משרד נפרד, בכל רמות הארגון. בכל מקרה העובדים טוענים שיש צורך בקווים מנחים ברורים שיובילו למזעור הסיבות להסחות הדעת הרבות וליכולת לייצר מיקוד ביום העבודה והמשימות הרבות שבו.

"כשלוקחים בחשבון כמה סגנונות יש למקומות עבודה וכאשר עובדים ביחד בני דורות שונים, לא מפתיע שכמעט כולם מדווחים על בעיות ריכוז במהלך יום העבודה. ברור באותה מידה ששילוב נכון של טכנולוגיה וסביבה יכול להקטין את כמות המטרדים ולשפר את הפרודוקטיביות – וזה מה שהעובדים מבקשים", אמרה אמי בארזדוקס, סגנית נשיא ביצועית ומנהלת שיווק ראשית בפולי עקבות הסקר.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG