תלמידים וסטודנטים צעירים כמבוגרים בסביבת הלימודים המתפתחת של ימינו מחפשיםת מבקשים ויודעים להעריך סגנונות ושיטות למידה המשתמשות ביכולות שכבר קיימות במכשירי הטלוויזיה שלנו, הטלפונים הניידים, אייפדים, מחשבים. מרצים ומורים, מחנכים ומדריכים יכולים להשתמש באמצעים אלה בכדי להעביר מסרים לימודיים מורכבים, רעיונות, חוקים ושיטות מחקר בצורה אפקטיבית יותר  ולשפר את חווית ויעילות הלימוד לטובת הצדדים כולם.

Enplug digital media signs

בין היכולות החשובות שמציע עולם השילוט הדיגיטלי או החכם (Digital Signage) לעוסקים בתחומים אלה, ולא רק להם, היא יכולת הגיימינג או המשחקיוּת (Gamification), תחום פורה ומתפתח בקצב מסחרר אשר קורץ במיוחד לאלה מאיתנו שגדלו בעולם מרובה משחקי וידאו, משחקי מחשב, מובייל וכו'. השילוב של יכולות אלה ויכולות נוספות כגון: מציאות רבודה (AR), מציאות מדומה (VR), אינטראקטיביות וכו' אשר באות לידי ביטוי בעולמות הפרסום, השיווק והקמעונאות יכולים לאתגר את הסטודנטים בכיתות הלימוד של המאה העשרים ואחת אשר יודעים להשתמש ולנצל את יכולות הויזואל, התחרותיות, המשחקיוּת להעמקת ידיעותיהם ושיפור הישגיהם הלימודיים. השימוש במספר סביבות דיגיטליות במקביל ותשתיות ה-BYOD המשולבות במערכות השילוט החכם, מאפשרות הצגה של  התוכן הלימודי במגוון פלטפורמות והתקנים שבידי הסטודנטים או שקיימים במוסדות הלימוד ומאפשרים לימוד יעיל ביותר וזאת במיוחד בכל הנוגע לפתרון בעיות מורכבות הדורשות תצוגה ויזואלית ופשטנית יותר לצורך הבנתן.

לא רק בכיתות הלימוד, גם מוזיאונים רבים ברחבי העולם, מרכזי מבקרים, גני חיות, קתדרות לאמנות וכן עסקים וארגונים שמחזיקים במערכי הדרכה, גם אלו מרחיבים את השימוש בפלטפורמות ובאפליקציות הללו להעברת מסרים יעילה וחוויתית יותר לצופים.

את השילוט הסטטי המסורתי המוצב ברחבי הקמפוס ניתן להחליף בשילוט דיגיטלי אינטראקטיבי המאפשר ריכוזיות של כל המסרים מרחוק, בתי ספר רבים בארה"ב הציבו שלטי הכוונה לכיתות הלימוד השונות וכן על פתחי חדרי הלימוד או הישיבות בדומה למתכונת חדרי ישיבות בארגונים, הכוללת מידע על המתרחש בחדר, זמנים בהם החדר תפוס / פנוי, הודעות חשובות ומידע רלבנטי נוסף. שילוט חכם מושך את עיניהם של הנמצאים והמוסד הלימודי יכול לפרסם באמצעותו מגוון על אירועים קרובים, היעדרויות של מורים, זמני חופשות ומועדים, הודעות חשובות, ימי הולדת, מבחנים קרובים וכל פעילות מיוחדת או הודעה ארגונית שמסייעת לפעילותו של המוסד אם מהצד החינוכי ואם מהצד הניהולי תפעולי.

גם בסביבות המורגלות במקרי חירום של טרור או מזג אוויר קיצוני ניתן להשתמש במערכת השילוט החכם המוצבת ברחבי המוסד ולצמצמם באמצעותה את זמני הגעת המסרים לקהל היעד, תוך שילובה במערכת המאפשרת שליחת הודעות אישיות להתקנים הדיגיטליים בהם מחזיקים התלמידים בהיותם בקמפוס או מחוצה לו. כמובן שכאשר הלימוד עצמו מתבצע על גבי ההתקנים הדיגיטליים, הוא חוסך את השימוש בספרי לימוד ומחברות מבוססי נייר ותורם לאיכות הסביבה.

צפו בסרטון הדגמה של חברת NOVISIGN האמריקאית

 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG