האם יצא לכם לתהות לגבי כוונת המשפט "עיצוב בדגש על פונקציונליות"?
ריכזנו עבורכם מדריך מקוצר להבנת מערכת היחסים ביניהם. קריאה מהנה 

תמונות- יח"צ

פונקציונליות בעיצוב היא למעשה שימושיות ויעילות. כשמתכננים חלל משרדי, או כל חלל אחר, נשאלות שאלות כמו לאיזו מטרה ישמש החלל, מי ישתמש בו, מה יגרום לו להרגיש נוח בתוכו ואיך יותאם באופן מיטבי לצרכיו. העיצוב הינו חלק מייעוד החלל.

במשרדים רבים ניתן לראות עיצובים מרהיבים, אבל הם לא מסייעים ליצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה. לחילופין, במקרים אחרים, הפונקציונליות מנצחת את העיצוב ורואים שהעיצוב נזנח והמשרד משעמם ולא מזמין.

לדעתי אין כלל דילמה- ניתן לשלב בין השניים וליצור מקום נוח ופרקטי לעבודה וגם להשיג אסתטיקה ועיצוב מנצח. אז איך עושים את זה?

רשימת צרכים ברורה

מכינים רשימת צרכים ברורה של מנהלי ועובדי החברה, ומתאימים את העיצוב לדרישות. הצרכים הם בעצם הפונקציות הנדרשות בכדי לתפקד בעבודה באופן האפקטיבי ביותר. לדוגמא, בחברה אליה מגיעים לקוחות באופן יומיומי, יש להתאים חדר ישיבות ייצוגי שיתאים לסוג האירוח. דוגמא חשובה נוספת היא ארגונים בהם הפסקת האוכל מתבצעת בחדר אוכל או מטבח מקומי. במקרה מסג זה יש לתכנן מספר מקומות ישיבה שייתן מענה אופטימלי. 

התפקיד של מי שעוסק בעיצוב משרד הוא למצוא את הפתרונות העיצוביים והיצירתיים מבלי לאבד את הפונקציונליות. 

ניצול מקסימלי של החלל, ללא יצירת 'עומס'

כלומר, החוכמה היא להשתמש בחלל במקסימום פתרונות פונקציונליים אך יחד עם זאת לא ליצור תחושת כבדות ועומס. תפישת עולמי היא שחלל המשרד כולל רצפה, קירות ותקרה ויש להתייחס לכל אלה כמקומות לשימוש פונקציונלי ומעוצב. קחו למשל את קירות המשרד, ישנם פתרונות יצירתיים רבים לאחסון, לתצוגה, ליצירת נישות מנוחה לעובדים, להפרדה בין בעלי תפקידים שונים וכן, גם על התקרה אפשר לשלב מוטיבים המדגישים את ערכי המותג, החזון ועוד. 

בחירת ריהוט מודולרי

חשוב לבחור בריהוט (ו/או בפריטים אחרים) שישמש מספר ייעודים, כמו למשל מחיצה לחלוקת החלל המשמשת גם כספריה לספרות מקצועית או לתצוגה של מוצרי החברה. בחדר ישיבות ניתן לתכנן שולחן מרכזי המורכב ממספר שולחנות כך שבימים בהם לא מתקיימות ישיבות, החדר ישמש מספר עובדים לעמדות עבודה "חמות". 

טרנדים? עד גבול מסוים

שילוב של טרנדים עיצוביים חשוב אך לא מומלץ לתת לו להשתלט על העיצוב. כאשר אתם מתכננים משרד חדש או משפצים את הקיים, סביר להניח כי תרצו ליצור מראה מעודכן וחדיש, אך יחד עם זאת שימו לב שהעיצוב המקורי והמיוחד לא פוגם בפונקציונליות. לא מעט גימיקים עיצוביים תופסים מקום וחשיבות רבה יותר מהתפקוד במשרד, בנוחות ובאופי העבודה בארגון. 

למשל, כורסת המתנה גרנדיוזית אומנם תרשים את המגיעים למשרדכם אך ייתכן כי מידותיה יהיו גדולות על האזור הנתון ויעמיסו את האיזור בו היא ממוקמת. 

תוספות לתפוקה מקסימלית

רובנו נמצאים במקום העבודה שעות רבות, בערך כמחצית משעות ה'ערות' שלנו. חשוב להתייחס לנתון הזה בתכנון המשרד, כך שנאפשר לעובדים להתרענן, ליצור שיח חברתי מפרה, וגם לקחת נשימה…  

לא מעט מחקרים על תפוקת עובדים מראים תפוקה גבוהה יותר כשסביבת העבודה נוחה ומפרגנת, כך שאני מציעה ללקוחותיי לשלב לפחות פריט אחד שלא קשור במישרין לסביבת העבודה, לדוגמא נדנדה בחדר אוכל, כסאות נוח בקבלה, פופים במסדרון, ניצול נישות בחלל לטובת "פינות רביצה" וסמול טוק ועוד. פה המקום להתפרע עם הדמיון שלכם.

מקווה שמעכשיו פונקציונליות ועיצוב יהיו גם בעיניכם שילוב מנצח והטיפים יוכלו לסייע לכם לייצר סביבת עבודה סופר כייפית ומפרה לעובדי החברה ולכם. אשמח לשתף אתכם ברעיונות לשילוב בין פונקציונליות לעיצוב ואיתור פתרונות יצירתיים, בפגישת ייעוץ אצלכם במשרד 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG