המרוץ לייצור הרכב החשמלי הטוב ביותר לא עוצר לרגע, ועכשיו הוא הופך אפילו ליותר מלוכלך

תמונה- אתר פורשה

במסגרת ריאיון הנוגע לפרויקט ה- Mission E, שהוא למעשה סדאן חשמלי עם ארבע דלתות נפתחות ומראה עתידני מרשים, נשאל מנהל מחלקת הרכבים החשמליים בפורשה, סטפן ווקבאך, מה הוא חושב על הרכב החשמלי של טסלה שמסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש (62 מייל) בפחות משלוש שניות, שתי עשיריות שניה פחות מאשר ב-Mission E.

ווקבאך לא פספס את ההזדמנות ועקץ את טסלה כאשר אמר שהרכב שלה יוכל לעשות זאת בדיוק פעמיים לפני שיתחיל להאט. לעומת זאת, מי שנוהג ברכב של פורשה לא יצטרך לדאוג לכך מכיוון שהרכב נבנה בשביל לספק ביצועים רציפים במהירות גבוהה גם לזמנים ממושכים.

אבל האם ווקבאך מדייק? לפי אתר autoblog, טסלה אמנם שילבה מנגנון האטה במודל S על מנת למנוע בלאי מהיר של המנוע החשמלי והסוללה, ומספר נהגים שמו לב לכך, אבל המגבלה הזו הוסרה בעדכון תוכנה כבר בשנה שעברה. 

תמונה- אתר פורשה

בכל אופן, אין ספק שפורשה שמה לעצמה כמטרה לספק מוצר טוב יותר ולהילחם על קהל הלקוחות הפוטנציאלי של טסלה. אחת העדויות המוחשיות לכך היא  תפיסת מהנדסי החברה "על חם" שנראו בוחנים את הרכב שלהם לצד אלו של טסלה. החברה גם רוצה למתג את עצמה כבוגרת יותר, ולכן לא תשלב אפקטים קוליים בתוך מערכת ההפעלה, אם כי על פי החוק האמריקאי, היא תצטרך לעשות זאת מתישהו לכיוון 2020…

מעבר לשאלת ההאצה, פורשה מבטיחה שלמרות כל המנגנון החשמלי המורכב, עדיין יהיה בתא המטען מקום אחסון של 100 ליטר. ולא פחות מרשים מכך, שבהפסקת קפה אחת של 20 דקות בתחנת דלק, הסוללה תוכל להיטען ולספק מרחק נסיעה נוסף של לא פחות מ-400 קילומטרים (בערך 250 מייל). יחד עם זאת, על מנת לספק את היכולת הזו, טסלה תצטרך לדאוג לתשתית מתאימה של תחנות טעינה ברחבי ארה"ב ואירופה, אולי תוך כדי שיתוף פעולה עם יצרניות רכב אחרות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG