HARMAN וקבוצת PSA – יצרנית פז׳ו, סיטרואן, ווקסהול ואופל, הודיעו על שיתוף פעולה בפיתוח פתרונות הגנת סייבר הנדרשים לרכבי הדור הבא 

קבוצת הגנת הסייבר לרכב של HARMAN (אשר הוקמה עם רכישת הסטארט-אפ הישראלי TowerSec) עומדת מאחורי בניית אסטרטגיית אבטחת סייבר כוללת עבור פלטפורמות המכוניות המקושרות והאוטונומיות של קבוצת PSA. ההכרזה היא אבן דרך בשיתוף הפעולה בין שתי החברות במהלכו מתבצעת עבודה משותפת על מספר פרויקטים – החל מניתוח איומים פוטנציאליים, דרך תכנון האבטחה, ועד מחקר על גיבוש פתרונות לעצירת התקפות על רשתות של רכבים אוטונומיים.

אריק דקי. צילום- יח"צ
יובל ויסגלס. צילום- יח"צ

קבוצת PSA, יצרן הרכב השני בגודלו באירופה (פז׳ו, סיטרואן, אופל וווקסהול), ו-HARMAN , חברה-בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, הודיעו בתערוכת הרכב הבינלאומית בג׳נבה כי שתי החברות עובדות במשותף לבניית אסטרטגיית הגנת סייבר כוללת עבור פלטפורמות המכוניות המקושרות והאוטונומיות של PSA. 

קבוצת הגנת הסייבר לרכב של HARMAN, (אשר הוקמה עם רכישת הסטארט-אפ הישראלי TowerSec) עובדת בצמוד לענקית האירופאית כדי להמליץ על הפתרונות היעילים ביותר להגנה על ארכיטקטורת רכבי הדור הבא מפני איומי סייבר, כולל ניתוחי מצב אבטחה של המערכות הקריטיות ברכבים אוטונומיים. ע״פ הערכה של חברת המחקר IHS Markit ההכנסות מתוכנות סייבר ושירותים יעברו את רף ה- 250 מיליון דולר עד 2020, כש-20 אחוז יגיעו מתחומי התוכנה להגנת מכוניות. 

״טכנולוגיות חדשות המשולבות במכוניות מקושרות (Connected Car), מעלות את הסיכונים לאבטחה ולחדירה לפרטיות הנוסעים״, אומר אריק דקי (Eric Dequi), מומחה אבטחה בכיר בקבוצת PSA, שמדגיש כי מאז 2013 משלבים בקבוצה הגנה מפני התקפות סייבר כרכיב מרכזי בכל קווי המוצרים של התאגיד. ״מזה שנתיים שיש לנו שותפות חזקה עם קבוצת הסייבר של HARMAN, כדי להגדיר את האמצעים הנדרשים להגנה על רכבי הדור הבא שלנו. דגש מיוחד ניתן על הטמעה והערכה של פתרון ה-ECUSHIELD  של HARMAN (מערכת לניטור ומניעה של פריצות סייבר – Intrusion Detection and Prevention System) ברכב פג׳ו מייצור סדרתי כדי להדגים את היכולות הגבוהות של הצוות. מדובר בשיתוף פעולה חשוב ביותר עבורנו״. 

לדברי יובל ויסגלס, סגן נשיא לפתרונות הגנת סייבר בחברת HARMAN, ״כדי להגן על מערכות חצי-אוטונומיות ומערכות Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) מפני איומי סייבר שונים, זה הזמן לאמץ גישה של Security by Design – הדוגלת בהטמעה של פתרון הגנת סייבר מהשלבים הראשונים של תכנון ועיצוב רכב חדש ביחד עם מערכות אחרות ברכב (אלקטרוניקה, תקשורת, עזרי נהיגה, בטיחות, ארכיטקטורת רשת וכו׳), ולפתח יכולות מעקב והגנה לא קונבנציונליים. אנו גאים בבחירה של קבוצתPSA  בנו כשותף הסייבר שלהם, עדות חזקה להבנה וליכולות של HARMAN בתחומי הגנת הסייבר הנדרשים לתעשיית הרכב״. 

פתרון ה- HARMAN SHIELDכמו גם מערכת Cybersecurity Analysis Center וטכנולוגיה חדשה להגנה על מערכות ADAS, מודגמים במסגרת תערוכת הרכב הבינ"ל בג׳נבה, בביתן HARMAN באולם 6. ביום חמישי, 8 במרץ, כחלק מתערוכת ג'נבה הפתוחה לקהל הרחב, HARMAN תשתתף בכנס על עתיד הרכב המחובר, המאורגן ע"י UNECE ו-ITU.

HARMAN מתכננת וייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים  ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים. בישראל רכשה HARMAN בעבר ושילבה בפעילותה שלוש חברות סטארט-אפ: iOnRoad , מתחום ההתרעות בדרך , Red Bend שמאפשרת לחבר את המכוניות של היום לענן וחברת הגנת הסייבר לרכב, TowerSec. את HARMAN ישראל מנהל אורן בצלאלי.  

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG