המפתחים מייעדים את הקובוט ה׳קרבי׳ למשימות ניטור ובקרה (דוגמת בגבולות), שימושים תעשייתיים בהם יש קושי לשילוב בני אדם בגלל נגישות, או המצאות חומרים רעילים וכד׳, ולמשימות הובלה במבנים סגורים ובתנאי שטח. 

תמונה - יח"צ

שיתוף פעולה בין שתי חברות רובוטיקה, Universal Robots וחברת Robotnik, הביאה לפיתוח משותף: קובוט (רובוט שיתופי) מתנייד שמיועד למשימות אקסטרים ויכול לנוע באופן עצמאי בכל תנאי הקרקע כארבע שעות רציפות. היכולות המיוחדות נמצאות בעובדה שכל גלגל מצוייד במנוע משלו וכי ההספק של היחידה המתניידת עומד על 4800 וואט.

הקובוט החדש, RB-EKEN, יכול באמצעות הזרוע הרובוטית להרים משאות במשקל של עד 16 ק״ג ובאמצעות חלקו התחתון לגרור משאות עד למשקל של 300 ק״ג. ניתן לשלב בקובוט מגוון חיישנים, דוגמת מצלמות ליום וללילה, מערכת GPS, לייזרים שונים וכד׳. בין השאר יכולה הזרוע של UR לבצע מגוון משימות קדיחה, הרמה ומיקום, הברגה והרכבה. 

 
תמונה - יח"צ

המפתחים מייעדים את הקובוט ה׳קרבי׳ למשימות ניטור ובקרה (דוגמת בגבולות), שימושים תעשייתיים בהם יש קושי לשילוב בני אדם בגלל נגישות, או המצאות חומרים רעילים וכד׳, ולמשימות הובלה במבנים סגורים ובתנאי שטח. 

לדברי זיו שדה, סמנכ״ל השיווק בחברת S-PAD, נציגת Universal Robots בישראל, החידוש בקובוט הקשוח הוא בעובדה שמדובר בשילוב מנצח שמאפשר לגורמי התפעול לנהל מחדר הבקרה נוכחות מרחבית מגוונת ומענה לסוגיות שיש בהם אלמנטים של בטיחות ותנאי סביבה. ״בין אם מדובר בפעילות ברצפת ייצור מפעלית ובין אם בגדר הגבול, אנחנו רואים יותר ויותר פתיחות לשילוב של קובוטים עם עגלות רובוטיות שמאפשרות ניידות מקסימלית והרחבת טווח הפעילות של הקובוט״. 

 

אודות Universal Robots

 Universal Robots נוסדה בשנת 2005 מתוך רצון להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל. למידע נוסף: www.universal-robots.com

 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG